Gå til innhold

Kronisk insomni - hva hjalp deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SOver i snitt 2-4t pr natt. Urolig søvn. Føler meg som et annet menneske når jeg for en gangs skyld sover normal søvn. Er besatt av søvn. Har prøvd så mye forskjellig men lite som virker over tid. Hva har hjulpet deg?

Anonymkode: 5bf61...678

Skrevet

Traumebehandling, terapi, psykosomatisk fysioterapi og styrketrening. 100% sykemelding fra jobb siden februar. 

Anonymkode: 3c6dc...a41

• Hjerte 1
Skrevet

Kosthold, visse tilskudd for å roe nervesystemet, frisk luft, avspenningsteknikker. Unngå skjerm fra pc og mobil 2 timer før sengetid. Unngå stress/mennesker som trigger uro, siden det er sånt som bidrar til at jeg blir liggende våken. 

Anonymkode: fe004...1bf

Skrevet

Seroquel

Anonymkode: 1e196...78e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

SOver i snitt 2-4t pr natt. Urolig søvn. Føler meg som et annet menneske når jeg for en gangs skyld sover normal søvn. Er besatt av søvn. Har prøvd så mye forskjellig men lite som virker over tid. Hva har hjulpet deg?

Kan du si noe om hva du har prøvd? 

Anonymkode: fe004...1bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har hatt perioder der jeg sover så lite som 45 min pr natt.

Sakte men sikkert har søvnen kommet tilbake (men nå er jeg i periomenopause, så jeg tar ingen søvn for gitt)

Roe stress på dagen. Minimalt med koffein. Legge seg til fast tid. Aktivitet / trening. 

Ikke se nyheter, krim eller vonde dramaserier om kvelden.

Ikke spis/drikk siste timene før sengetid.

Mørkt soverom, pass på temperatur. 

Det fins masse på YouTube av "sleep hypnosis", "body scan", etc som jeg har brukt masse, både når jeg legger meg og når jeg våkner ila natta. 

Blir du trøtt på dagen: ta en blund! Men kanskje ikke 2 timer. 

Anonymkode: 1036f...1e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette 👆 

Anonymkode: ba89c...986

Den er BEINHARD....men belønningen kommer gradvis...IKKE gi opp.. 👍🙌

Anonymkode: 350cc...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...