AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #21 Skrevet 23. august 2024 camillacola skrev (12 timer siden): Jeg leier bare though hvis det ikke funker bruker jeg mange 100kr på ting, jeg er student så har ikke sykt mye penger heller, er dette noe utleier kan fikse? Tenk om du kunne skrevet utelukkende norsk! Du får kreve at utleier setter opp en lapp på utsiden av dører og vinduer med: adgang forbudt for insekter Anonymkode: 1a165...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #22 Skrevet 23. august 2024 Jeg bare bærer skrukketrollene ut i hagen hvis de spaserer forbi på badet her 🙂 Anonymkode: 121ce...d79 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #23 Skrevet 23. august 2024 Spray Permetin Extra alle steder det kan tenkes at de kommer inn. Anonymkode: df2de...418
Trolltunge Skrevet 23. august 2024 #24 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg pleier å spraye med Permetrin utendørs rundt vinduer, dør og utelampe så begrenser det heldig hva som kommer inn. Anonymkode: 15da8...d10 Jeg sprayer også peremetrin innendørs. Jeg sprayer imidlertid i krinker og kroker hvor mennesker og større dyr ikke kommer til, og så lufter jeg godt før mennesker og større dyr får gå inn dit. Dette holder til og med vaskerom i kjeller på over 100 år gammelt hus fritt for edderkopper og lignende. De liker jo akkurat kriker og kroker, og spaserer de der det er spayet bare dør de. Sies at det fungerer i 14 dager, men jeg sprayer nok ikke oftere enn rundt en gang i måneden. Det holder tydeligvis innendørs.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #25 Skrevet 23. august 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Sies at det fungerer i 14 dager, men jeg sprayer nok ikke oftere enn rundt en gang i måneden. Det holder tydeligvis innendørs. Det varer mye lenger. Permetrin varer i 5-6 uker. Anonymkode: df2de...418 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #26 Skrevet 23. august 2024 Gi beskjed til huseier, skrukketroll har behov for fukt. Kjøp en rimelig avfukter med lav lyd. Vil også gi deg lavere oppvarmingskostnad og bedre inneklima. Støvsug litt ofte en periode. Om du tørker ut lufta vil ikke skrukketrollene kunne bo hos deg mer. Anonymkode: ad22b...c6a 1
Trolltunge Skrevet 23. august 2024 #27 Skrevet 23. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det varer mye lenger. Permetrin varer i 5-6 uker. Anonymkode: df2de...418 Godt å høre, men også god grunn til å ikke spraye det så mye utendørs. Utendørs skal faktisk innsekter være og leve. Sprayer man mye ute kan dessuten humler og bier ryke ned i samme slengen. Ikke nødvendig å spraye overalt innendørs heller. Kun typiske steder insekter skjuler seg/passerer. Vinduskarmer og innunder/bak ting. Jeg var bortreist hele sommeren i fjor, og da jeg kom tilbake så jeg resultatet av å ikke ha sprayet litt i vaskerommet jevnlig. Jeg tenkte ikke på det umiddelbart da jeg satte i gang med å vaske klær og... ja det ble litt skrik og skrål. Både store husedderkopper og en slik ekkel tykk kjelleredderkopp så jeg før jeg flyktet opp trappa og fikk min mann til å spraye. Det var ikke få døde jeg fant etter det. Dette er som nevnt over 100 år gammelt trehus, og selv med god lufting på rommene (vi har fått til balansert ventilasjon i hele huset) er det ikke mulig å unngå edderkopper på andre måter. STORE edderkopper elsker slike gamle hus, og spesielt slike gamle kjellere. (Selv om oppusset.) Endret 23. august 2024 av Trolltunge
Myrmica Skrevet 23. august 2024 #28 Skrevet 23. august 2024 Skrukketroll er litt vanskelig for leietager å gjøre noe med. De er helt harmløse og ødelegger ingen ting. Men de trives der det er fuktig, og er det masse i kjellerleiligheten, kan det tyde på fukt og dårlig tetting. Ikke at det trenger å være helseskadelig, men nok til at skrukketrollene trives, og da vil de bare komme igjen og igjen. Jevnlig behandling med gift er nok det beste for å holde dem i sjakk, om ikke utleier tar noen grep selv (men det er gjerne både dyrt og tar lang tid, så det ville jeg ikke satset på...).
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #29 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det varer mye lenger. Permetrin varer i 5-6 uker. Anonymkode: df2de...418 Tenk på all den giften dere puster inn når dette bruker avskrekkende på insektene i så lang tid. Vi har noen saker som vi setter i stikkontaktene som ikke pøser ut gift, men lager en lyd som insekter ikke liker. Anonymkode: 1a165...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #30 Skrevet 29. august 2024 Hehe. Fukt dere. Jeg bor i enebolig, her er ingen fukt i huset. Disse små jævla billene i alle slags former og fasonger kommer inn så fort det er varmt ute. Når det blir varmt, så søker biller og insekter inn. Ikke så mye å få gjort med desverre, støvsuging og godt renhold for å rydde de ut når de kommer seg inn. Nå bor jeg på landet, så det er endel løpebiller fra jordene her som smyger seg inn. Nå nevner du skrukketroll, disse hadde jeg også på muren der jeg leide for noen år siden. Plutselig oppdaget jeg de inne, skjønte ikke hvor de kom inn da jeg hadde netting på vinduer som var åpne. Var nok ikke mange som kom inn, men de hadde jaggu formert seg bak dusjen. Var såperester ved sluken de koste seg i 🤢 Vasket rent, og borte ble de. Anbefaler perpemtin utendørs, på vegger, langs vinduskarmer. Så kan du kjøpe slik insektsspray som dreper levende insekter og egg. Den kan du spraye inne, lukk alle vinduer, også forlate leiligheten for en times tid eller helst lengre (står vel 30 min på boksen). Når du kommer hjem setter du opp vinduer og lufter ut skikkelig. Du må muligens gjenta den prosessen et par ganger. Anonymkode: f178a...3a7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #31 Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hehe. Fukt dere. Jeg bor i enebolig, her er ingen fukt i huset. Disse små jævla billene i alle slags former og fasonger kommer inn så fort det er varmt ute. Når det blir varmt, så søker biller og insekter inn. Ikke så mye å få gjort med desverre, støvsuging og godt renhold for å rydde de ut når de kommer seg inn. Nå bor jeg på landet, så det er endel løpebiller fra jordene her som smyger seg inn. Nå nevner du skrukketroll, disse hadde jeg også på muren der jeg leide for noen år siden. Plutselig oppdaget jeg de inne, skjønte ikke hvor de kom inn da jeg hadde netting på vinduer som var åpne. Var nok ikke mange som kom inn, men de hadde jaggu formert seg bak dusjen. Var såperester ved sluken de koste seg i 🤢 Vasket rent, og borte ble de. Anbefaler perpemtin utendørs, på vegger, langs vinduskarmer. Så kan du kjøpe slik insektsspray som dreper levende insekter og egg. Den kan du spraye inne, lukk alle vinduer, også forlate leiligheten for en times tid eller helst lengre (står vel 30 min på boksen). Når du kommer hjem setter du opp vinduer og lufter ut skikkelig. Du må muligens gjenta den prosessen et par ganger. Anonymkode: f178a...3a7 Ang skrukketroll- rens alle sluker med mudin/jif avløps eller lignende. De kan faktisk bo nede i sluket grunnet fukt og såperester. Rensen dreper dem i sluket. Eventuelt kan du tørke ut sluk, ved å sette på høy varme på bad og kjøkken og ikke bruke vasken på et par dager. Det kan man gjøre hvis man har mulighet til å reise bort eller bo hos venner i et par dager. Det var en oppskrift vi fikk i blokk da det var skjeggkre spredning. Funket veldig bra! Anonymkode: f178a...3a7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #32 Skrevet 30. august 2024 camillacola skrev (På 23.8.2024 den 0.34): Hei! har nylig flyttet inn i en kjellerleilighet og fra dag 1 har jeg lagt merke til mange biller og jeg syntes det er helt nasty. Henger to i taket as im typing this og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de bort, leste på instekspray men hørte det kan være giftig for mennesker så jeg er litt stuck, har noen tips? "Nasty", "as im typing this", "stuck"... klarer du ikke å skrive på normalt bokmål? Er du en av disse "kule" ungene som må dytte inn litt dårlig engelsk i hver eneste setning? Jeg blir så flau på vegne av dere som snakker sånn, uttalelsen deres er alltid dritdårlig også... 🤣 Hilsen engelskmann som synes dere wannabe-Engelske nordmenn er CRINGEY AS FUCK. Anonymkode: e536b...a13
camillacola Skrevet 3. september 2024 Forfatter #33 Skrevet 3. september 2024 ble du sint?😔 Har faktisk alltid hatt problemer med å skrive norsk siden jeg var isolert i 5 år men slay i guess😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå