Gå til innhold

insekter i kjellerleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! har nylig flyttet inn i en kjellerleilighet og fra dag 1 har jeg lagt merke til mange biller og jeg syntes det er helt nasty. Henger to i taket as im typing this og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de bort, leste på instekspray men hørte det kan være giftig for mennesker så jeg er litt stuck, har noen tips?

• Hjerte 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest sannsynlig så er det fuktproblemer. Gamle kjellerleiligheter har som regel mye fukt og mange insekter.  

https://skadedyrskongen.no/k/insekter/insektsprodukter/insektsfeller/?gad_source=1&gbraid=0AAAAApBfqy0FyBP49RWtz-cneV7zrXlI5

Anonymkode: 811e1...7ab

Jeg leier bare though hvis det ikke funker bruker jeg mange 100kr på ting, jeg er student så har ikke sykt mye penger heller, er dette noe utleier kan fikse?

Skrevet
camillacola skrev (3 minutter siden):

Jeg leier bare though hvis det ikke funker bruker jeg mange 100kr på ting, jeg er student så har ikke sykt mye penger heller, er dette noe utleier kan fikse?

Nei, det kan du ikke kreve, men du kan flytte. 

Anonymkode: 6e9a8...ac0

• Liker 1
Skrevet
camillacola skrev (3 minutter siden):

199kr for insektsfellen for krypende insekter, det har du kanskje råd til? Du kan selvsagt høre med utleier. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det kan du ikke kreve, men du kan flytte. 

Anonymkode: 6e9a8...ac0

selv når jeg har leiekontrakt? varer helt til neste år 🥲

Skrevet

199kr for insektsfellen for krypende insekter, det har du kanskje råd til? Du kan selvsagt høre med utleier. 

ja hvor får man kjøpt insektsfeller som faktisk funker?

Skrevet

feller tar jo ikke bort problemet. du må finne ut hvorfor problemet er der, også gjøre noe med selve problemet. brannslukking og symptombehandling holder ikke mer enn max noen dager så er problemet tilbake. 

Anonymkode: f4eac...678

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

feller tar jo ikke bort problemet. du må finne ut hvorfor problemet er der, også gjøre noe med selve problemet. brannslukking og symptombehandling holder ikke mer enn max noen dager så er problemet tilbake. 

Jeg vet ikke hvor problemet er da er det som er tingen, de har vært her hele tiden så aner ikke hvor de kommer inn vet bare at de er her😅

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg pleier å spraye med Permetrin utendørs rundt vinduer, dør og utelampe så begrenser det heldig hva som kommer inn.

Anonymkode: 15da8...d10

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg pleier å spraye med Permetrin utendørs rundt vinduer, dør og utelampe så begrenser det heldig hva som kommer inn.

Anonymkode: 15da8...d10

Kan se om jeg finner den også takk for tipset, gikk rundt litt å så nå også husker jeg og så at det er hull i gulvet på badet, rundt rør osv både i veggen med rørene og i gulvet, kanskje der de kommer inn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet er jo at det er en kjellerleilighet og mest sannsynlig en eldre kjellerleilighet. Jeg slet med det samme selv og om problemet skulle blitt løst, måtte huseier ha drenert rundt hele huset. Som leietaker får man ikke alltid ordnet opp i selve problemet, og da må man noen ganger finne midlertidige løsninger. 

Skrevet
camillacola skrev (54 minutter siden):

Hei! har nylig flyttet inn i en kjellerleilighet og fra dag 1 har jeg lagt merke til mange biller og jeg syntes det er helt nasty. Henger to i taket as im typing this og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de bort, leste på instekspray men hørte det kan være giftig for mennesker så jeg er litt stuck, har noen tips?

Google fleskebiller, kan det være det? De er sorte med brun stripe. De legger egg om der er områder med mye smuler/fett. De kan spre seg fort rund ti huset. De kan også komme med matvarer fra butikk. De er ekle men harmløse. Skjeggkre/sølvkjede kommer ofte med materialer eller fra andre hjem med skjeggkre. Alle trives i fult så støvsug fremfor vask områdene med biller.

Anonymkode: 89b76...85a

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Google fleskebiller, kan det være det? De er sorte med brun stripe. De legger egg om der er områder med mye smuler/fett. De kan spre seg fort rund ti huset. De kan også komme med matvarer fra butikk. De er ekle men harmløse. Skjeggkre/sølvkjede kommer ofte med materialer eller fra andre hjem med skjeggkre. Alle trives i fult så støvsug fremfor vask områdene med biller.

*trives ikke FUKT ikke fult😅

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

*trives ikke FUKT ikke fult😅

Googlet det og er ikke dem😅de er veldig små, sylinder formet og brune har også sett skjeggkre men de er alltid borte etter jeg bare rydder litt😅er de små brune som er det største problemet😅 

Skrevet
3 minutter siden, camillacola said:

Googlet det og er ikke dem😅de er veldig små, sylinder formet og brune har også sett skjeggkre men de er alltid borte etter jeg bare rydder litt😅er de små brune som er det største problemet😅 

Skrukketroll! Fant dem på google dette er de som terroriserer meg

Skrevet

Du kan nok få bryte kontrakten hvis boligen ikke står til forventningne og huseier ikke ønsker å gjøre noe med insektene. Det er ikke normalt og akseptabelt med masse insekter. Noen edderkopper i en kjellerleilighet? Ja. Masse biller? Nei.

Anonymkode: 2c2eb...fba

• Liker 1
Skrevet
camillacola skrev (39 minutter siden):

Skrukketroll! Fant dem på google dette er de som terroriserer meg

Kan ikke trøste med annet enn at de er harmløse, de verken biter eller gjør nevneverdig skade på leiligheten. De trives best ute, men søker gjerne ly hussprekker høst/vinter. De trives best på badet/rom med mye fukt. Kanskje huseier bør måle luftfuktigheten for sikkerhetsskyld. Ville ihvertfall nevnt skrukketrollene for huseier.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...