Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi dere har PCO/PCOS?

Uregelmessige sykluser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Helene1
Skrevet

Verken eller.....

Har presise sykluser og normal kroppsbygging etc. Ingen tegn til Pcos.

MEN etter å ha prøvd en stund, viste det seg at svømmerne til mannen desverre ikke holdt mål.... Men det visste vi jo ikke på forhånd da :sjenert: Men med litt hjelp ser alt mye bedre ut...

Skrevet
Verken eller.....

Har presise sykluser og normal kroppsbygging etc. Ingen tegn til Pcos.

MEN etter å ha prøvd en stund, viste det seg at svømmerne til mannen desverre ikke holdt mål.... Men det visste vi jo ikke på forhånd da  :sjenert:  Men med litt hjelp ser alt mye bedre ut...

Samme med oss!

EM

Skrevet

Ingen tegn på dette nei, muligens litt uregelmessige sykluser rett etter at jeg sluttet på P-piller, men det har gått seg til.

Men, kanskje han har dårlige svømmere, eller at jeg har tette eggstokker? Vet vi ikke ennå. Muligens bare dårlig klaff mellom sex og EL siden det tok oss lang tid å begynne å forske så mye på dette.

Blir nok utredning på oss hvis det ikke ordner seg snart.

Skrevet
utredning på oss hvis det ikke ordner seg snart.

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet
Hvor lenge har dere prøvd?

Sluttet på pillen for et år siden. Så, lenge nok vil jeg vel si.

Skrevet

Ingen av delene. Uforklarlig hos oss. Svømmerne er i form, jeg har regelmessige sykluser.........

Men legen min kunne fortelle meg i dag at det kan ha sammenheng med at jeg står på naproksyn og ibux.......for der har de visstnok funnet en sammenheng. Så jeg har fått forbud mot alle medisiner i denne gruppen og fått andre smertestillende for mine intense menssmerter.

Håper det hjelper :sjenert:

Skrevet

Hmmm... så rart...

Håper det klaffer nå! ;)

Skrevet

Skikkelig snålt.............men det kan jo være at det er alt som skal til :)

Skrevet

Her er det ingen av delene.

Foreløpig har ikke legene funnet ut hva som feiler oss, vi er i følge prøvene friske og raske, både mannen og jeg. I tillegg har vi et barn på 4 1/2 år fra før.

Hvor lenge vi har holdt på... Rundt 2 år 7 mnd. Nå blir det vel kanskje IVF på oss, henvisning er sendt til UNN (Tromsø).

Skrevet

Hadde uregelmessig mens første halvår etter pilleslutt, men så ok. Ingen åpenbare fysiske grunner til at vi ikke får det til.

Har prøvd leeeenge, og skal på utredning i løpet av en til to mnd nå. Håper vi slipper, men det virker ikke som at vi skal få det til på egenhånd...

Skrevet

Er ikke aktiv her lenger, men svarer for det.. har PCOS og vært prøver i 3 år og 2 mnd..

Skrevet
Ingen av delene. Uforklarlig hos oss. Svømmerne er i form, jeg har regelmessige sykluser.........

Men legen min kunne fortelle meg i dag at det kan ha sammenheng med at jeg står på naproksyn og ibux.......for der har de visstnok funnet en sammenheng. Så jeg har fått forbud mot alle medisiner i denne gruppen og fått andre smertestillende for mine intense menssmerter.

Håper det hjelper  :sjenert:

Hos 15% av alle ufrivillig barnløse finner man ingen forklaring, men det du sier om Naproxen og Ibux var interessant! Jeg tar nemlig også dette mot voldsomme menstruasjonssmerter. Fikk du anbefalt noen alternativer eller fikk du beskjed om å holde deg unna alle typer smertestillende? (Nå har jeg for så vidt prøvd det meste og bortsett fra Naproxen, kan jeg like gjerne spise sukkertøy...).

Skrevet
Skikkelig snålt.............men det kan jo være at det er alt som skal til  :)

Ikkje rart i det heile tatt, både Ibux og Naproxen inneheld eit betennelses-dempande stoff som hemmar egg-løsning. Trur det står i felles-katalogen, viss ikkje bør legen ha kontroll på det, i alle fall.

Skrevet

Paracetamol er trygt aa bruke, det hemmer ikke el.

Dette var jo nettopp i nyhetene...

Skrevet

Har ikke fulgt med så veldig på sånne ting........tenkt at legen bør jo vite hva som er best. Men uansett så er det jo veldig greit når det blir tatt hånd om :)

Skrevet

Det var en traad her inne om det for noen uker siden...skal se om jeg finner den!

Skrevet

Har PCOS - sluttet å bruke pervensjon sommeren 2000. Så jeg vil vel si at vi har prøvd lenger enn de fleste her :tristbla:

Skrevet
Hos 15% av alle ufrivillig barnløse finner man ingen forklaring, men det du sier om Naproxen og Ibux var interessant! Jeg tar nemlig også dette mot voldsomme menstruasjonssmerter. Fikk du anbefalt noen alternativer eller fikk du beskjed om å holde deg unna alle typer smertestillende? (Nå har jeg for så vidt prøvd det meste og bortsett fra Naproxen, kan jeg like gjerne spise sukkertøy...).

Jeg har stått på en coktail av napoxen og pinex forte, noen ganger også ibux sammen med pinex forte.

Nå har legen øket dosen med pinex forte (den har paracetamol som virkestoff i tillegg til kodein) samtidig som jeg vil få morfin om det ikke hjelper.

Vet akkurat hvordan du har det........har vært innlagt et par ganger på grunn av smertene sånn at de kunne dope dem skikkelig bort.

Men uansett: paracetamol som virkestoff er ikke farlig, hør med legen din om hvor mye du kan putte i deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...