Gå til innhold

Anbefal meg en rimelig og bra 7 seter🥵

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger en litt større bil grunnet flere barn. Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Null peiling! Har hittil vært uheldig med alle biler,så ønsker å kjøpe noe som holder i mange år lenge denne gangen. Men ikke til en formue.(Max 200k) Har snust på Nissan env200. Ser ut som man får mye for pengene med en slik bil men aner ikke om den er bra da. Er vel gjerne en grunn til at den er så billig.

Det må være diesel eller el(dersom det funker greit på vinter)

Noen her som har tips?🙏🤗

Anonymkode: 54930...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en touran. Hatt den i 8 år. Kjøpte den når den var 3 år og har hatt lave utgifter på den. Gått over 200 000 km nå. 

Anonymkode: 83c92...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig og fikk tak i en Ford Galaxy som kun hadde gått 70.000 km til 200.000 og var i veldig pen stand. Noen år gammel, men den har vært perfekt for oss. 

Anonymkode: c68ec...0ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 23.13):

Vi har en touran. Hatt den i 8 år. Kjøpte den når den var 3 år og har hatt lave utgifter på den. Gått over 200 000 km nå. 

Hvilken gud solgte du sjela di til for å ha lave utgifter på en VW så lenge?

Anonymkode: ba897...90c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig, hadde VW transporter, dyreste bilhold noensinne. Katastrofe. 

Anonymkode: faa82...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Peugeot 5008. Fikk motorhavari men det dekker garantien da haha. Sjukt dårlig bil i mine øyne. Men den får alle fra a til b 😂 vi har diesel 

Anonymkode: ad0bd...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 23.13):

Hva? Aldri hatt så dyr bil som Volkswagen 

Anonymkode: 450c1...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer jo an på hvilken vw man har. Noen er dritt andre er bra. Caravellen jeg hadde var en maskin. Og lite kostnader. En jeg kjenner med diesel har hatt din i 15 år. Lite utgifter på den også. 

J3g bytta da jeg skadet den pga tr ut av veien. Bilen gikk fint etterpå. Men ikke beste bilen å komme opp flåklypa veien jeg bor i. Så gikk for rav4. Og 4hjulstrekk. Her blir det ikke noe annet heller

Anonymkode: d3054...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte Nissan evalia før (dieselvarianten av ev200) HATET den bilen. Små hjul og liten motor. God løsning inni med god plass til to bakerst og grei løsning for å gå inn. Enkelt å vippe setene inn og opp for stort lasterom. Men grusom å kjøre!

Endret av Summeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan eNV200 er et knallkjøp. Ufattelig stygg bil, men designet til å være praktisk og smart. Rekkevidden er ikke veldig lang, så vurdér om det er et problem for deg. Ellers er det lite feil på de og de går og går.

Det fins to rimelige alternativer for gode sjusetere som jeg vil peke på:

Blant elbiler er det Maxus Euniq 5. Sinnssykt verdifall på disse som går hardt utover nybilkjøperne og kanskje deg, men det er enkle biler til - nå - en fantastisk lav pris. Med litt flaks får du nybilgaranti i flere år for 200k.

Blant fossilbiler er Citroën C4 (Grand) Picasso i tre varianter en slags joker. Det er en rimelig og enkel bil, så ikke forvent Volvo-følelsen, men de er mekanisk pålitelige og jeg ser folk kjøper gjerne en ny en av samme type. Det er jo et kvalitetsstempel.

Unngå Volkswagen Touran og alle tyske biler for alt det er verdt. Du har gjort deg dårlige erfaringer - ingen vits i å skape flere.

Anonymkode: a583e...0c8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kommer jo an på hvilken vw man har. Noen er dritt andre er bra. Caravellen jeg hadde var en maskin. Og lite kostnader. En jeg kjenner med diesel har hatt din i 15 år. Lite utgifter på den også. 

J3g bytta da jeg skadet den pga tr ut av veien. Bilen gikk fint etterpå. Men ikke beste bilen å komme opp flåklypa veien jeg bor i. Så gikk for rav4. Og 4hjulstrekk. Her blir det ikke noe annet heller

Anonymkode: d3054...1a6

Vi og har har caravelle t5 og kun vært normale slitedeler vi har byttet på de 8 åra vi har hatt den.

Men touran ska jeg aldri ha noe mer, hadde problemer fra dag 1 vi hadde den. Det er en god del år siden. Nærmer seg vel 14år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (1 time siden):

Id buzz kommer snart med 7 etter. Byd tang har 7 seter. Men da får de veldig lite bagasjerom 

Igjen, et selskap som er kjent for mye feil og høye driftskostnader, og et som er såpass oppegående at politikere vil ha straffetoll på de. :D

Anonymkode: a583e...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...