AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Jeg er i uke 28 og i kjempe fin form. Kun småtrøtt på kvelden og det er litt tyngre å gå opp feks trappa. Har ikke vondt i kroppen på noen måte og er heller ikke kvalm eller har fått noen andre plager. Får høre "bare vent... " av folk daglig. Når ble ditt svangerskap tungt, vondt og plagsomt? (om det i det heletatt ble det...) Anonymkode: 1eae6...590
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Rundt uke 36 med alle 3.. Anonymkode: 98b7c...39a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Det er så individuelt. Noen har et problemfritt svangerskap andre ikke. For meg ble det tungt veldig tidlig. Med migrene lignende hodepine, som kom ofte. Ble erstattet med bekkenlåsning og nerve i klem. Utviklet carpel tunnel syndrom, siden jeg fikk så mye vann i kroppen. Å det ble så ille at ortopedene helst ville operere før jeg fødte født. Men andre kan være i jobb og aktiv ellers helt frem til fødselen. Anonymkode: 7a85c...9cf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Synes hele graviditeten har vært tung grunnet kvalme og trøtthet i første trimester, mindre energi men ok form i andre, og pang tung og lei i tredje. Veldig individuelt altså. Nyt formen, håper den holder seg fin 🤞🏻😊 Anonymkode: a9d01...52a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Fikk bekkenløsning i uke 22, da ble alt tungt. I uke 36 stabiliserte bekkenet seg (antar hodet kom såpass lang ned) så de fem siste ukene av svangerskapet følte jeg meg i toppform. Anonymkode: 377ad...28b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk bekkenløsning i uke 22, da ble alt tungt. I uke 36 stabiliserte bekkenet seg (antar hodet kom såpass lang ned) så de fem siste ukene av svangerskapet følte jeg meg i toppform. Anonymkode: 377ad...28b Men synes forsåvidt perioden fra uke 7/8 til uke 20 var tung og. Men da på grunn av kvalme og trøtthet. Anonymkode: 377ad...28b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Veldig forskjellig egentlig. Bekkenløsning ganske tidlig med 1. Med 2 mann så var jeg i jobb helt frem til permisjon (jobber på sykehjem) . Med 3 så var det bekkenløsning veldig tidlig og følte meg helt handikappet. Anonymkode: edbc4...8fa
missLynch Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 (endret) De siste par ukene før fødsel. Jobbet 100% helt til lovpålagt perm begge, og har vært heldig med ingen bekkenløsning ingen plager osv. De siste ukene før fødsel sov jeg mye, var sikkert greit å lade opp litt 😅 Endret 22. august 2024 av missLynch
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Aldri tungt. Men hadde hyperemesis fire første månedene av svangerskapet første gangen og det var jo ille. Også plaget med bekkenet første gangen, men kom meg gjennom praksis i sykehjem og hjemmetjeneste. Så det var ikke så mye å klage på. Aldri tungt i andre svangerskap. Anonymkode: bfda1...59d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Aldri! Elsket hver dag av mine svangerskap. Anonymkode: 16f81...f75
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #12 Skrevet 23. august 2024 Når jeg fikk bekkenplager. Husker ikke når (fortrengt sikkert) men det var før uke 30 Anonymkode: f39d1...36c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #13 Skrevet 23. august 2024 Rundt uke 6-7, når bekkenet takket for seg. Anonymkode: c8b91...0f2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #14 Skrevet 23. august 2024 Første graviditet var det en periode i 2.trimester jeg hadde daglige migreneanfall, som varte kanskje 1 måned. Fikk også store bekkenproblemer fra tidlig av, rundt uke 17. Jeg trente til termin men ble mye modifiseringer osv pga enkelte øvelser trigget. Gå turer ble det verste. Fikk skikkelig smerter etterpå da. Sånn ordentlig tungt-tungt ble det ikke før på slutten av 3.trimester - jeg hadde svangerskapsforgiftning, ødemer, ansiktslammelse, bekkensmerter som ble verre og verre og nedpress. Utrolig nok var jeg knapt sykemeldt i graviditeten, jobbet og studerte. Skulle slappet mer av. Anonymkode: cf076...8a0
Vilde78 Skrevet 23. august 2024 #15 Skrevet 23. august 2024 Rundt uke 36. Var i knallform frem til da, jeg bare sov dårlig og var trøtt. Trente styrke 2-3 ganger i uka også. Men plutselig i uke 36 så ble jeg tung "over natta". Trente faktisk ikke styrke siste 3 ukene (baby født 10 dager før termin), gikk bare turer i rolig fart (med skikkelig høy puls) ingen kan vite hvordan din graviditet blir, så "bare vent"-spådommer er ganske meningsløse, selv om den stemte for meg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #16 Skrevet 23. august 2024 Første graviditet - aldri - fordi jeg kunne slappe av og sove ved behov. Andre graviditet med en ettåring løpende rundt - stort sett hele tida fra og med uke 25 eller noe. Småen sov dårlig da og far fikk hverken lov å legge eller trøste. Så jeg ble sykmeldt. Gikk på 3-4 timers søvn i døgnet og når man trenger mer søvn og ikke mindre i graviditeten så var det en veldig dårlig kombinasjon. Men tror jeg hadde vært tilsvarende sliten pga søvnmangel uten å være gravid også. Så lenge du klarer å ta vare på deg selv og være aktiv og hvile når du trenger det, er det ikke noe å «bare vente på». Noen damer er dessverre litt smålige når det gjelder graviditet og orker ikke at andre ikke «lider». Anonymkode: 10d38...e71
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #17 Skrevet 23. august 2024 Rundt uke 30+, husker ikke helt eksakt. Men da begynte mye å bli vanskelig. Jeg jobber på barneskole, og husker jeg måtte ta med stol når det var fellessamling i gymsalen. (Skal egentlig sitte på gulvet) I friminuttene midt på vinteren måtte jeg bare sitte på en benk. Det var glatt og jeg hadde ikke like god balanse. Vanskelig å bøye seg og plukke opp ting, ta på sko, kle på seg osv. Vanskelig å finne en god stilling å sove i om natta. Fikk etterhvert halsbrann og ofte kramper i beina og det var sykt slitsomt. Anonymkode: ea28f...e78
Månestråla Skrevet 24. august 2024 #18 Skrevet 24. august 2024 Jeg er i uke 38 nå og graviditeten er fortsatt ikke tung. Så ikke sikkert den kommer til å bli det heller. Har jobbet fult som sykepleier hele tida og gått daglig tur i 1-2 timer gjennom hele svangerskapet. Har vært super heldig!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #19 Skrevet 24. august 2024 En uke etter positiv test. Ekstrem kvalme hele svangerskapet. Anonymkode: ab781...43d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #20 Skrevet 24. august 2024 Mye endret seg i uke 37 kroppslig, men det ble aldri tungt egentlig. Anonymkode: a9991...072
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå