Gå til innhold

Hvordan ikke føle på sjalusi bitterhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne og svoger skal gifte seg. På den ene siden er det jo veldig hyggelig for dem. 

Men så føler jeg en veldig bitterhet ovenfor henne.. veldig barnslig jeg vet! Jeg og samboer er ikke gift, jeg vil gjerne gifte meg, føles som hun bare kom fra sidelinjen og tok alt.. kirken jeg vil gifte meg i, lokalet, blomster..  føler svigerforeldrene liker henne bedre.. 

Jeg skjønner og dette er utrolig barnslig og smålig. Men jeg klarer bare ikke gjøre noe med det. Nesten så jeg gruer meg til bryllupet..

Hvordan få bort disse idiotiske følelsene??

Anonymkode: 91746...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være bitter gjør deg ingen tjenester. Vær glad for hennes vegne og delta på best mulig evne i prosessen. En dag blir det din tur.

Anonymkode: 926ea...e79

Skrevet

Hvordan henger det sammen at svogeren din skal gifte seg med svigerinna di? Mulig jeg bare er trøtt. 😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på bitterhet som en blanding av sorg og sinne som har stagnert som gift inni deg selv. Bitterheten kan forsvinne hvis du kommer i kontakt med hva i dette som gjør deg sint/frustrert og trist/sorgfull. 

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg tippet at det hang slik sammen: 

- frustrasjon over at jeg selv ikke er gift enda, frustrasjon over at min mann ikke har fridd, at vi ikke har råd/energi til å arrangere et ekteskap

- frustrasjon over at relasjonen til svigers ikke er så god som jeg ønsket

- sorg over at livet ikke er som jeg ønsker det 

- og frustrasjon over at jeg ikke vet hvilke steg jeg kan ta for å komme dit

Sorg og frustrasjon er følelser som skal motivere oss til ulike handlinger. Sorg til å oppsøke trøst og omsorg, frustrasjon til å handle og få dekket våre behov, hva kan du gjøre for å komme nærmere dine mål, liksom. 

Håper dette hjalp. ❤️ 

Anonymkode: 84922...eb7

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker på bitterhet som en blanding av sorg og sinne som har stagnert som gift inni deg selv. Bitterheten kan forsvinne hvis du kommer i kontakt med hva i dette som gjør deg sint/frustrert og trist/sorgfull. 

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg tippet at det hang slik sammen: 

- frustrasjon over at jeg selv ikke er gift enda, frustrasjon over at min mann ikke har fridd, at vi ikke har råd/energi til å arrangere et ekteskap

- frustrasjon over at relasjonen til svigers ikke er så god som jeg ønsket

- sorg over at livet ikke er som jeg ønsker det 

- og frustrasjon over at jeg ikke vet hvilke steg jeg kan ta for å komme dit

Sorg og frustrasjon er følelser som skal motivere oss til ulike handlinger. Sorg til å oppsøke trøst og omsorg, frustrasjon til å handle og få dekket våre behov, hva kan du gjøre for å komme nærmere dine mål, liksom. 

Håper dette hjalp. ❤️ 

Anonymkode: 84922...eb7

Det er akkurat sånn det er og føles ❤️ jeg hadde en veldig god relasjon til svigers, men så kom hun inn i bildet, og plutselig tar hun all plassen. 

Men de følelsene, det er sånn jeg føler det.. jeg jobber med det, går til psykolog, trodde jeg hadde klart å jobbe meg frem til et sted hvor jeg føler dette er helt greit, men nå som det skjer er det tydelig at jeg ikke har det.. vil bare ha dagen overstått, som er en veldig slem ting å si! Føler meg som et forferdelig menneske, og tidenes verste svigerinne 🙈 

Nå skal det sies jeg tror ikke hun merker det, viser så klart ikke disse følelsene rundt henne eller andre!

Skrevet

Det er ikke alle følelser som er helt rasjonelle, og det virker jo som du er klar over dette logisk sett og prøver å ta tak ❤️ men dersom du ønsker å gifte deg og har et langvarig forhold, har du tatt det opp med partner da? 

Anonymkode: bf1a6...7f6

Skrevet

Hvis du føler slik så må du gjøre noe med det. Du kan velge og ikke ha det slik. Bli singel, flytt for deg selv og finn ut av det. Ikke vær i et forhold som ikke gjør deg godt.

Anonymkode: cbc93...2ec

Skrevet

Sykdom.   Mange har "borgerlønn" for denne lidelsen,andre er sperret inne.

Fikk du et hint??

Anonymkode: 36483...b67

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 22.42):

Min svigerinne og svoger skal gifte seg. På den ene siden er det jo veldig hyggelig for dem. 

Men så føler jeg en veldig bitterhet ovenfor henne.. veldig barnslig jeg vet! Jeg og samboer er ikke gift, jeg vil gjerne gifte meg, føles som hun bare kom fra sidelinjen og tok alt.. kirken jeg vil gifte meg i, lokalet, blomster..  føler svigerforeldrene liker henne bedre.. 

Jeg skjønner og dette er utrolig barnslig og smålig. Men jeg klarer bare ikke gjøre noe med det. Nesten så jeg gruer meg til bryllupet..

Hvordan få bort disse idiotiske følelsene??

Akseptere følelsen av at du er sjalu, og det er helt greit og prøv og kom deg vidre 

Anonymkode: 54f66...5a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 9.23):

vil bare ha dagen overstått, som er en veldig slem ting å si! Føler meg som et forferdelig menneske, og tidenes verste svigerinne 🙈 

Nå skal det sies jeg tror ikke hun merker det, viser så klart ikke disse følelsene rundt henne eller andre!

Synes ikke det er så slemt, jeg? Du er i hvertfall ikke i nærheten av noe forferdelig menneske så lenge du ikke viser det ovenfor henne. Du har noen ting du er lei deg for og tanker om dette kommer opp i akkurat den situasjonen her. La deg selv få lov til å føle deg du føler. Ja, det er litt trist å måtte se på noen andre få de tingene du har ønsket deg. Du har lov til å gi deg selv litt medfølelse. Gi deg selv en klem, sett ord på hva du er trist for og gråt en svett hvis du må. Egentlig handler det jo ikke om svigerinnen...

Anonymkode: 5b5a6...455

Skrevet

Men hvorfor kan ikke du også gifte deg, ts? 

Anonymkode: bf1a6...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...