Gå til innhold

Har ofte sopp/bakteriell vaginose i underlivet. Kan det skyldes sæden til kjæresten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart 1 år nå. 
Har tidligere vært i 2 forhold, men hadde aldri dette problemet. 
Etter jeg møtte han, så har jeg ofte sopp eller bakteriell vaginose. Jeg kan gå på en kur og få det tilbake igjen etter 3 uker, og sånn går runden. 

Vi begge har testet oss for det ene og det andre, men resultatet kommer tilbake negativt fra begge sin side. 
Jeg vil si at jeg er nøye med underlivsvask, ikke gå med for trange bukser osv… men alikevell får jeg det. 
I løpet av 4 mnd nå har jeg gått på 3 kurer. 

Var hos gynekolog med dette problemet. Underlivet så fint ut, men fikk en kur for melkesyrebakterier. Hjalp heller ikke… 

Kan det være at jeg ikke tåler sæden til kjæresten min? 

Anonymkode: fbe1d...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at det blir en kjemisk ubalanse. Har også hørt at hvis mannen ikke er flink å vaske snoppen sin så fører han bakterier inn i deg.

husker du på å tisse etter dere har hatt sex?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker du ny/ mye såpe nedetil? 

• Liker 1
Skrevet
Tipaa skrev (4 minutter siden):

Kan være at det blir en kjemisk ubalanse. Har også hørt at hvis mannen ikke er flink å vaske snoppen sin så fører han bakterier inn i deg.

husker du på å tisse etter dere har hatt sex?

Ja det kan hende! Skal be han være mer nøye fremover å vaske snoppen. Kanskje det kan være grunnen

Tisse alltid etter sex er jeg nøye på :) 

ts.

Skrevet

Når du går på kur, går han også på kur? Dere bør behandles samtidig.

Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Bruker du ny/ mye såpe nedetil? 

Bruker rent vann 

ts. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Men nå er det også slik at vi alle er forskjellige, noen passer bedre fysisk og kjemisk sammen enn andre, er kanskje naturens måte å fortelle oss noe også? 

hilsen biolog

Anonymkode: d89f9...95c

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Når du går på kur, går han også på kur? Dere bør behandles samtidig.

Det har han gjort! 

ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! 
Etter jeg møtte han, så har jeg ofte sopp eller bakteriell vaginose. Jeg kan gå på en kur og få det tilbake igjen etter 3 uker, og sånn går runden. 

Vi begge har testet oss for det ene og det andre, men resultatet kommer tilbake negativt fra begge sin side. 
Jeg vil si at jeg er nøye med underlivsvask, ikke gå med for trange bukser osv… men alikevell får jeg det. 

Var hos gynekolog med dette problemet. Underlivet så fint ut, men fikk en kur for melkesyrebakterier. Hjalp heller ikke… 

Han må også behandles for sopp.

Ja, du kan reagere på hans sæd og få bakteriell vaginose. Jeg hadde det samme problemet med eksen min i alle årene vi var sammen 🫣 

Anonymkode: 3e723...057

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han må også behandles for sopp.

Ja, du kan reagere på hans sæd og få bakteriell vaginose. Jeg hadde det samme problemet med eksen min i alle årene vi var sammen 🫣 

Anonymkode: 3e723...057

Han har også gått på kur når jeg har gått på kur! 

Aiii så kjedelig 😕 Var det ingenting som hjalp for deg? 

Skrevet

Prøv multigyn actigel og bruk en dæsj hver gang etter samleie. Det fungerer, tro meg.

Anonymkode: 8852a...fba

• Liker 1
Skrevet

Hadde også samme problem med en tidligere kjæreste. Aldri hatt problemer med andre. Ville prøvd 1-2 mnd med kondom for å sjekke om det hjelper.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei! 

Hvordan behandles sopp/bakteriell vaginose hos deg? 
Driver du og selvbehandler deg uten å få tatt prøver? Da ligger problemet i hyppige soppturer. 

Anonymkode: e3841...3e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Prøv multigyn actigel og bruk en dæsj hver gang etter samleie. Det fungerer, tro meg.

Anonymkode: 8852a...fba

Signerer denne - eller Vivag melkesyrekapsler. Jeg var enormt plaget med sopp og BV tidligere, fikk det så og si etter hver gang vi hadde sex. Det var utrolig slitsomt. Fikk tips om å bruke Multigyn eller melkesyrakapsler etter samleie - og nå har jeg soppinfeksjon max i gang pr år eller sjeldnere. Jeg tør ikke slutte med kapslene nå. 

Anonymkode: ea058...cea

• Liker 1
Skrevet

-og typen er ikke "innom" andre og blir smittet?

Anonymkode: 2334c...f79

• Nyttig 1
Skrevet

Dusj hver gang etter sex. Det er første bud. 

Slutt å bruk plastikktruser er råd 2

Anonymkode: 1d9f3...49d

Skrevet

Dere matcher ikke.

Anonymkode: 90147...271

Skrevet

Neppe. 

MEN partner må selvsagt ta samme kur samtidig.  Logisk. -så dette har dere selvfølgelig gjort. 

Kjenner forøvrig ei som aldri lærer seg å tørke seg nedentil.. Drar papiret fra anus til vagina.... Snakk om å gi møkk til høna🤣

Anonymkode: de256...38e

• Liker 1
Skrevet

Mer sannsynlig hans hygiene, eller at bare du tar kur. Pass også på egen hygiene. Tarmbakterier kan komme fra anus til skjede. 

Såpe nedentil og å skylle seg innvendig medfører også lett slikt. 

Anonymkode: 61ef3...ec1

Skrevet

Jeg fikk gjentatte runder med urinveisinfeksjon da jeg var sammen med en av mine ekser. Sluttet med G-streng, var nøye med å drikke, gå på do etter sex osv. Da det ble slutt forsvant også alle tegn på UVI. Er ganske sikker på at det hang sammen med at han hadde lang/mye forhud og at, selv om han dusjet daglig, så ble ikke snoppen vaska grundig nok under forhuden slik at jeg endte opp med flere UVI, og ofte vondt da jeg skulle tisse. Så ja, det kan nok skyldes at TS ikke er så kompatibel med kjæresten på et eller annet nivå rent kroppslig. 

Anonymkode: 0ae01...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...