AnonymBruker Skrevet 22. august #1 Del Skrevet 22. august Nysgjerrig. En råne er jo en mannegris? Hva kommer det av? Noen språksterke folk her????? 😍 Anonymkode: 914e5...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #2 Del Skrevet 22. august Kontekst: bilkjøring Anonymkode: 914e5...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #3 Del Skrevet 22. august Betegnelsen råner er avledet av ordet råne, en hanngris. Rett og slett 😀 Anonymkode: 31d7a...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Betegnelsen råner er avledet av ordet råne, en hanngris. Rett og slett 😀 Anonymkode: 31d7a...bd9 Men det er jo damer som råner også … Anonymkode: 914e5...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Del Skrevet 22. august Her jeg bor, sier vi "lode". Det gir enda mindre mening synes jeg. Anonymkode: 6250d...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Betegnelsen råner er avledet av ordet råne, en hanngris. Rett og slett 😀 Anonymkode: 31d7a...bd9 Neiiiii😏 Det kommer fra ordet rå, slik som ordet brukes i råkjøre, kjøre rått, som har blitt til verbet å råne eller å rånekjøre, og substantivet rånekjøring. Slå opp ordet "rå" i naob og les betydning 4.2. Anonymkode: 2f2c3...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her jeg bor, sier vi "lode". Det gir enda mindre mening synes jeg. Anonymkode: 6250d...351 Lode? Det har jeg ikke hørt. Hvor er det? Anonymkode: 3f847...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #8 Del Skrevet 22. august Jeg gikk visst på wikipedia- fella 😀 Anonymkode: 31d7a...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Neiiiii😏 Det kommer fra ordet rå, slik som ordet brukes i råkjøre, kjøre rått, som har blitt til verbet å råne eller å rånekjøre, og substantivet rånekjøring. Slå opp ordet "rå" i naob og les betydning 4.2. Anonymkode: 2f2c3...189 4.1, selvfølgelig 😆 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gikk visst på wikipedia- fella 😀 Anonymkode: 31d7a...bd9 Hahaha, står det det der!? Dæven, her har noen hatt det moro🤣 Får kanskje gå inn og redigere det en dag. Anonymkode: 2f2c3...189 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå