Perine Skrevet 22. august 2024 #1 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) All løk. Hvitløk, gul løk, rødløk, gressløk, luftløk, purreløk, vårløk. Jeg ville fått seriøse problemer om jeg måtte slutte å bruke løk. Jeg steker opp litt løk til å ha på karbonader, fiskekaker og seibiff. Den står bare stille og rolig og koser seg på svak varme i lang tid, med en klype sukker og salt på. Det gjør seg nesten helt selv, så det passer også for de travle blant oss, som ikke har tid til å lage mat. Endret 22. august 2024 av Perine 9 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Del Skrevet 22. august 2024 Ja, enig! Løk hever smaken på mange måltider. Anonymkode: 77638...a86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Del Skrevet 22. august 2024 Visste dere at løk er naturlig antibakteriell og man tror at den styrker tennene og dreper bakterier i munnen hvis man spiser rå løk? Jeg spiser løk flere ganger i uken, rå, og har ikke hatt hull etter at jeg begynte med det, men slet en del før Anonymkode: d700f...39c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 22. august 2024 #4 Del Skrevet 22. august 2024 Hvordan oppbevarer du den etterpå? Hvor lenge er den holdbar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Del Skrevet 22. august 2024 Enig! I tillegg er den billig. Anonymkode: 0b51a...c07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. august 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 22. august 2024 Klott skrev (Akkurat nå): Hvordan oppbevarer du den etterpå? Hvor lenge er den holdbar? Den kan godt fryses i passe porsjoner, men jeg pleier bare å ha det i en boks i kjøleskapet hvis jeg skal bruke det innen en uke. Jeg vet faktisk ikke hvor lenge den tåler å stå der, for den blir alltid borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 22. august 2024 #7 Del Skrevet 22. august 2024 Hvis en rett kan inneholde løk, så inneholder den løk når jeg lager den. Om en rett ikke kan inneholde løk, så prøver vi med løk likevel. Om jeg skulle velge en grønnsak for resten av livet, så blir det løk. 5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Del Skrevet 22. august 2024 Pleier å sylte rødløk,det er digg på knekkebrød og til middager Anonymkode: d2839...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig! I tillegg er den billig. Anonymkode: 0b51a...c07 Den har steget.ganske mye, og koster nå rundt 35 kr kg +/- og det går ikke mange på en kilo. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Del Skrevet 22. august 2024 Perine skrev (15 minutter siden): All løk. Hvitløk, gul løk, rødløk, gressløk, luftløk, purreløk, vårløk. Jeg ville fått seriøse problemer om jeg måtte slutte å bruke løk. Jeg steker opp litt løk til å ha på karbonader, fiskekaker og seibiff. Den står bare stille og rolig og koser seg på svak varme i lang tid, med en klype sukker og salt på. Det gjør seg nesten helt selv, så det passer også for de travle blant oss, som ikke har tid til å lage mat. Har du noe i den panna, olje eller smør i tillegg? Jeg er ikke så god på å steke løk Anonymkode: d700f...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Del Skrevet 22. august 2024 Hvis en ikke tåler løk så er det ikke så stas 😅 Anonymkode: 41bd9...1d6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. august 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du noe i den panna, olje eller smør i tillegg? Jeg er ikke så god på å steke løk Anonymkode: d700f...39c Ja, det er en klatt med smør der, tilsvarende 2 ss tenker jeg. Jeg satte plata på fullt til smøret smeltet og freste, og så skrudde jeg ned til 3 av 9 og la løken oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Del Skrevet 22. august 2024 Ikke så glad i "vanlig løk" men rødløk, gressløk og hvitløk er farlig digg Anonymkode: 71577...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Del Skrevet 22. august 2024 Perine skrev (1 minutt siden): Ja, det er en klatt med smør der, tilsvarende 2 ss tenker jeg. Jeg satte plata på fullt til smøret smeltet og freste, og så skrudde jeg ned til 3 av 9 og la løken oppi. Takk, det skal jeg prøve Anonymkode: d700f...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #15 Del Skrevet 22. august 2024 Løk er rett og slett hedersgrønnsak! Spiser det nesten hver dag Anonymkode: 4d657...e60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 22. august 2024 #16 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) Som løkbonde, er det hyggelig å se at folk liker det jeg dyrker. 🙂 Min favorittoppskrift er langtidsstekt karamellisert løk. Skrell og skjær ønsket mengde kepaløk i skiver. Jeg pleier å bruke 2-3 store løk. Spiller liten rolle om løken er gul eller rød eller rosa, eller hva du får tak i. Legg i stekepanne og ha på litt rapsolje el. liknende, litt hvitvinseddik, litt soyasaus og ei spiseskje eller to med brunt sukker. Hvor mye av hver tar jeg litt på skjønn, og om det blir for tørt under steking, har jeg bare på litt mer væske. La det surre i en time eller mer på svak varme mens du snur litt på det av og til, inntil det er blitt en litt seig og myk konsistens. Snadder til alle kjøttretter, eller bare som snacks. Endret 22. august 2024 av aksase 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #17 Del Skrevet 22. august 2024 Det er nesten ikke mulig å lage middag uten løk. Anonymkode: e9355...126 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 22. august 2024 #18 Del Skrevet 22. august 2024 Enig Sylter løk og rødløk så jeg har utover vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 22. august 2024 #19 Del Skrevet 22. august 2024 Perine skrev (40 minutter siden): All løk. Hvitløk, gul løk, rødløk, gressløk, luftløk, purreløk, vårløk. Jeg ville fått seriøse problemer om jeg måtte slutte å bruke løk. Jeg steker opp litt løk til å ha på karbonader, fiskekaker og seibiff. Den står bare stille og rolig og koser seg på svak varme i lang tid, med en klype sukker og salt på. Det gjør seg nesten helt selv, så det passer også for de travle blant oss, som ikke har tid til å lage mat. Salt? har aldri brukt det, men litt pepper på bruker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #20 Del Skrevet 22. august 2024 IBS has left the chat Anonymkode: 8a213...0c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå