AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Noen andre som har opplevd dette? Hevnmelding som kjapt ble avslørt av barnevernet. Men melderen bor i samme nabolag og kan ikke helt unngå vedkommende. Anonymkode: 05d42...9d4 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Ville ignorert slike mennesker 100%. Slike mennesker hadde jeg ikke giddet forholde meg til på noe måte. Burde vært straffbart og melde falske anklager til barnevernet. Anonymkode: 6b5f7...1c5 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Jeg hadde selvfølgelig skydd vedkommende som pesten, hen er jo ikke helt tilregnelig? Falske anmeldelser burde helt klart fått konsekvenser ja, men i praksis er det vel ikke så lett å bevise uten tvil om noe er falskt eller de bare tok feil. Anonymkode: 79559...8c1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Ts her: Barna går på barneskolen, men er ikke i samme klasse og i forskjellige grupper i utetiden på skolen. Men hjemme har vi jo samme tun som de pleier å være på. Jeg har forklart at jeg ikke ønsker å ha så mye med vedkommende å gjøre da vi er uenige om utestengingshendelser. Men er usikker på om jeg rett og slett burde nekte barna å ha noe med de å gjøre, inkludert barna? Anonymkode: 05d42...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde selvfølgelig skydd vedkommende som pesten, hen er jo ikke helt tilregnelig? Falske anmeldelser burde helt klart fått konsekvenser ja, men i praksis er det vel ikke så lett å bevise uten tvil om noe er falskt eller de bare tok feil. Anonymkode: 79559...8c1 Nei, vedkommende er uføretrygdet pga mest sannsynlig psykisk sykdom. Ikke at det nødvendigvis er relevant, men har jo tenkt over endel år at dette er en person med manglende mentaliseringsevner, som det heter. Barna hennes har en normal og oppegående far som har de 50%, ellers hadde jeg tenkt mitt.... Anonymkode: 05d42...9d4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Jeg ville jo ikke stolt på slike mennesker igjen. Har selv opplevd dette og selvom bv henla saken tilslutt opplevde barne hele undersøkelsen som svært belastende. Jeg har kuttet all kontakt med vedkommende etter dette. Når det kommer til barna må du selv se ann situasjonen i forhold til alder på barna, modenhet osv. Jeg ville ikke invitert barna hjem til meg men det virker ikke som en problemstilling her. Anonymkode: c18ba...c01 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, vedkommende er uføretrygdet pga mest sannsynlig psykisk sykdom. Ikke at det nødvendigvis er relevant, men har jo tenkt over endel år at dette er en person med manglende mentaliseringsevner, som det heter. Barna hennes har en normal og oppegående far som har de 50%, ellers hadde jeg tenkt mitt.... Anonymkode: 05d42...9d4 Ingen normale mennesker melder falskt til BV eller liknende. Huff, trasig situasjon - jeg skjønner at du ikke ønsker å straffe barna hennes. Jeg tenker at i dette tilfellet hadde jeg latt hennes barn komme på besøk, men ikke sendt mine barn dit. Anonymkode: 79559...8c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 På arenaer hvor man absolutt må omgås og kanskje si hei, så holder det med overfladisk høflighet og ikke noe mer. Og det er da mest for å ikke lage dårlig stemning for andre som er der. Utenom det kan du glatt ignorere personen mener jeg. De vet selv hva de har gjort. Anonymkode: 4fe68...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Vi ble meldt av nær familie ikke akkurat for falske ting, men en milelang bekymringsmelding som ramset opp alt vi tar av "utradisjonelle valg", som sein bhg-start (2 år), bæretøy istedet for vogn, og at vi reiste mye i permisjonstiden. 🙄 Endte med å kutte kontakt med vedkommende, mest fordi det føltes som et vanvittig overtramp at hen ikke engang hadde snakket med oss først, og ikke minst fordi hen sa rett ut at barna ville ha det bedre i fosterhjem enn hos oss. Saken ble henlagt og BV var veldig fine og hyggelige folk. Vi har ikke kontakt med vedkommende 10 år etter. Ville kuttet kontakt og redusert kontakten mellom barna hvis du mistenker at barna "sladrer" til mor om ting hun kan melde for senere. Ellers ville jeg latt ungene leke sammen iblant, men sørge for å være opptatt og styrke andre vennskap for de så barnet hennes blir mindre prioritert. Anonymkode: b0fb2...544 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Slike mennesker er som schæferhunder. De er lumske. Hold deg mest mulig unna vedkommende. Anonymkode: 1f5ee...693 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vi ble meldt av nær familie ikke akkurat for falske ting, men en milelang bekymringsmelding som ramset opp alt vi tar av "utradisjonelle valg", som sein bhg-start (2 år), bæretøy istedet for vogn, og at vi reiste mye i permisjonstiden. 🙄 Endte med å kutte kontakt med vedkommende, mest fordi det føltes som et vanvittig overtramp at hen ikke engang hadde snakket med oss først, og ikke minst fordi hen sa rett ut at barna ville ha det bedre i fosterhjem enn hos oss. Saken ble henlagt og BV var veldig fine og hyggelige folk. Vi har ikke kontakt med vedkommende 10 år etter. Ville kuttet kontakt og redusert kontakten mellom barna hvis du mistenker at barna "sladrer" til mor om ting hun kan melde for senere. Ellers ville jeg latt ungene leke sammen iblant, men sørge for å være opptatt og styrke andre vennskap for de så barnet hennes blir mindre prioritert. Anonymkode: b0fb2...544 Det er like latterlig sak som deres, virker det som. Hen er for dum til å forstå at klagen sier veldig mye mer om henne enn om meg. Derfor barnevernet henla kjapt. Tipper det var slik i deres sak også. Klage på bruk av bæretøy, haha. Helsestasjoner anbefaler vel det? Ts. Anonymkode: 05d42...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen andre som har opplevd dette? Hevnmelding som kjapt ble avslørt av barnevernet. Men melderen bor i samme nabolag og kan ikke helt unngå vedkommende. Anonymkode: 05d42...9d4 Svigermor som bor i gaten her meldte oss på hevn. Vi kuttet hun ut. 10år siden vi sist snakket.med hun ja! Ikke riktig navla hele damen! Går bare forbi vi, tungt i begynnelsen men det blir lettere! Når noen gjør sånt uten grunn da kan de reise og ryke! Anonymkode: fd64e...919 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå