Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ks tidligere og fikk oxycontin og voltaren, i tillegg til paracet. Jeg klør helt jæ... av  morfinpreparater, altså til blods og får røde flekker i ansikter/rundt øynene, samme med paralgin forte. Jeg får også så utrolig mageknip av voltaren, tatt det før med samme reaksjon. Så nå denne gangen, vil jeg ikke ha noe av det. Har noen her klart seg på paracet og ibux etter ks? Jeg hadde ikke mye vondt etter siste, og det var akutt ks med mye herjing siden baby satt fast. Håper så inderlig at det blir like lite vondt denne gangen, for da håper jeg at jeg klarer meg hvis jeg har ibux å gå på annenhver gang med paracet. Håper å høre deres erfaringer!

Anonymkode: f29f4...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde morfin preparater første 3 dagene, deretter ibux og paracet her. 

Har du prøvd andre morfinpreparater? Som kanskje ikke gir samme reaksjon? Jeg kan ikke bruke oxycontin heller, men fikk en annen type. 

Anonymkode: a748e...981

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde morfin preparater første 3 dagene, deretter ibux og paracet her. 

Har du prøvd andre morfinpreparater? Som kanskje ikke gir samme reaksjon? Jeg kan ikke bruke oxycontin heller, men fikk en annen type. 

Anonymkode: a748e...981

Nei, har ikke hatt behov for mye smertestillende før. Tok bare oxycontin i 1,5 døgn etter første keisersnitt, ikke noe ekstra, selv om jeg kunne få oxynorm. 

Anonymkode: 8b2bf...c36

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal svare men jeg hopper i det, jeg tok absolutt ingen smertestillende etter mine snitt, jeg hadde 3 stykk i løpet av 2,5 år, men jeg ønsket  ikke noe i det hele tatt.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke greid uten morfinpreparater på dag 1 og 2. 3. dagen hadde jeg greid det, men slitt. På dag 4 var jeg hjemme med paracet og ibux 👍🏻

Anonymkode: cb5dd...b10

• Hjerte 1
Skrevet

Tok berre paracet, og gløymde til tider å ta det og. 

Fekk mange tilbod om sterkare saker, men følte aldri at eg trengte det. Det var litt akking opp og ned av stolar dei første tre dagane, men det føltest mest som ein del av pakka. Hadde ikkje vondt så lenge eg var i ro, og ved røyrsle var det fullstendig overkommeleg. 

• Hjerte 1
Skrevet
Ermegselv skrev (40 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg skal svare men jeg hopper i det, jeg tok absolutt ingen smertestillende etter mine snitt, jeg hadde 3 stykk i løpet av 2,5 år, men jeg ønsket  ikke noe i det hele tatt.

Jeg er glad du svarte! Jeg regner med å ta hverfall paracet og ibux, men det er litt oppløftende å vite at andre klarer det. 

Mandagsunge skrev (1 minutt siden):

Tok berre paracet, og gløymde til tider å ta det og. 

Fekk mange tilbod om sterkare saker, men følte aldri at eg trengte det. Det var litt akking opp og ned av stolar dei første tre dagane, men det føltest mest som ein del av pakka. Hadde ikkje vondt så lenge eg var i ro, og ved røyrsle var det fullstendig overkommeleg. 

Litt må man regne med ja, husker som det eneste som var skikkelig ubehagelig var ei etterrie ved første amming, og første dagen hjemme, ut og inn av myk og lav dobbeltseng. Men på sykehuset gikk jeg mye, stelte og ordnet alt uten problem. Dro hjem tidligere enn de ønsket også.

Verst var suget i magen av voltaren og sviende etter å ha klødd på meg sår i søvne...

Om man bare var like heldig igjen. 🙈🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er glad du svarte! Jeg regner med å ta hverfall paracet og ibux, men det er litt oppløftende å vite at andre klarer det. 

Litt må man regne med ja, husker som det eneste som var skikkelig ubehagelig var ei etterrie ved første amming, og første dagen hjemme, ut og inn av myk og lav dobbeltseng. Men på sykehuset gikk jeg mye, stelte og ordnet alt uten problem. Dro hjem tidligere enn de ønsket også.

Verst var suget i magen av voltaren og sviende etter å ha klødd på meg sår i søvne...

Om man bare var like heldig igjen. 🙈🙈

Dette var meg, ts forresten. Skrev vist på min venns brukerprofil, så ikke at jeg var logget ut på min, ikke meningen å lage surr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt ks tidligere og fikk oxycontin og voltaren, i tillegg til paracet. Jeg klør helt jæ... av  morfinpreparater, altså til blods og får røde flekker i ansikter/rundt øynene, samme med paralgin forte. Jeg får også så utrolig mageknip av voltaren, tatt det før med samme reaksjon. Så nå denne gangen, vil jeg ikke ha noe av det. Har noen her klart seg på paracet og ibux etter ks? Jeg hadde ikke mye vondt etter siste, og det var akutt ks med mye herjing siden baby satt fast. Håper så inderlig at det blir like lite vondt denne gangen, for da håper jeg at jeg klarer meg hvis jeg har ibux å gå på annenhver gang med paracet. Håper å høre deres erfaringer!

Si du er allergisk mot morfinpreparater og at du må få andre typer enn de du reagerer på. De lurer sikkert på hvordan du reagerer og da forteller du dem om utslett, kløe og ubehag. Det finnes andre alternativer 👏

Skrevet

Det finnes andre typer opioider enn morfin som fentanyl, petidin og ketorax. Vet ikke om du kan få det etter fødsel mtp amming osv, men uansett må jo en lege bestemme at du kan få det. 

Anonymkode: b1423...6ea

Skrevet

Jeg trengte ikke annet enn Paracet etter mitt keisersnitt, men det er veldig individuelt. Hadde veldig lite smerter og trengte ingen smertelindring etter en dag, men det er kanskje ikke det som er normalt etter det jeg har skjønt. 

Anonymkode: e3c49...cf2

Skrevet

Husker ikke hva jeg fikk, men var en cocktail av diverse + paracet og ibux. Hadde jævlig vondt etter hastekeisersnitt, både i underlivet (som revnet etter forsøk på tang og sugekopp) og i såret i magen. Fikk hard mage, så måtte gå på "dritemiddel" i tilegg. Det hjalp masse, men det var ikke gøy med (unnskyld beskrivelsen) diare med harde klumper som man ikke alltid takk doen med.  Så kan du klare deg uten så hadde jeg gjort det. Men jeg hadde ikke klart det .

Anonymkode: 92bc1...33d

Skrevet

Jeg hadde to eller tre doser med oxy, men var nok ikke nødvendig for hadde ikke så mye smerter. Tok det mer for å slappe av da jeg ble ekstra sliten av å dele rom.

Ellers tok jeg paracet og ibux.

Anonymkode: 45e01...c6a

Skrevet

Jeg tok paracet og ibux mens jeg var på føden og i et par dager etter at jeg kom hjem, men trengte ikke smertestillende etter dag fem. Hadde forholdsvis lite smerter, kun ved visse bevegelser egentlig. 

Anonymkode: 98f59...874

Skrevet

Jeg ville ikke ha mer morfin etter dag 1, var forstoppet fra før av og følte det gjorde det verre. Samt mye kløe her også. Tok kun paracet. Gikk helt greit, var oppe og gikk og kan ikke huske noe uutholdelig smerter i alle fall😅

Anonymkode: 6643e...2ee

Skrevet

Hatt 3 keisersnitt og null smertestillende.  Trengte det ikke

Skrevet

Fikk bare paracet og ibux. Skulle gi beskjed hvis jeg trengte noe mer, men hadde ikke behov for det. Snakk med legen og legg opp en plan som passer for deg

Anonymkode: c0445...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...