Gå til innhold

Erfaring med heving av boligkjøp

Lilyann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 19.07):

Følte press, og megler var ikke tilstede. Samtidig som jeg kom langveis fra, og hadde bestilt flytting den dagen. Angrer så

Anonymkode: 9ddd6...64f

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 19.07):

Nei, det gjorde jeg ikke.  

Ekspander  

Du har virkelig lagt gullegget, må jeg si. Men det er helt og holdent din egen feil. "Følte press" - ingen unnskyldning. "Megler var ikke tilstede" - det skulle du insistert på. "Jeg kom langveis fra, og hadde bestilt flytting den dagen" - egen dumskap. 

Fordelen er at man lærer så lenge man lever! Men den lærdommen kan bli svært kostbar.

Anonymkode: 958f8...753

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 19.49):

Du har virkelig lagt gullegget, må jeg si. Men det er helt og holdent din egen feil. "Følte press" - ingen unnskyldning. "Megler var ikke tilstede" - det skulle du insistert på. "Jeg kom langveis fra, og hadde bestilt flytting den dagen" - egen dumskap. 

Fordelen er at man lærer så lenge man lever! Men den lærdommen kan bli svært kostbar.

Anonymkode: 958f8...753

Ekspander  

Det var hyggelig å høre. Bra at folk kan vandalisere å komme unna med det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.29):

Det var hyggelig å høre. Bra at folk kan vandalisere å komme unna med det.  

Ekspander  

De kommer unna med det kun fordi du var sp idiot at du signerte overtakelsesprotokollen. Det du skulle gjort var å ringe megler, be ham stoppe betalingeng og sp ta det derfra. Her kan du ikke skylde på andre enn deg selv.

Anonymkode: ad01d...0ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.33):

De kommer unna med det kun fordi du var sp idiot at du signerte overtakelsesprotokollen. Det du skulle gjort var å ringe megler, be ham stoppe betalingeng og sp ta det derfra. Her kan du ikke skylde på andre enn deg selv.

Anonymkode: ad01d...0ba

Ekspander  

Det må gå ann å holde en normal tone?

Jeg er ikke idiot. Megler tok ikke tlf, engang. Alt ble dokumentert og penger ble holdt tilbake, mer enn megler ville holde tilbake.  Det er et sjokk når du har betalt mange millioner for en ny bolig. Selger prøvde å skjule skadene ved overtagelsen i tillegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.38):

Det må gå ann å holde en normal tone?

Jeg er ikke idiot. Megler tok ikke tlf, engang. Alt ble dokumentert og penger ble holdt tilbake, mer enn megler ville holde tilbake.  Det er et sjokk når du har betalt mange millioner for en ny bolig. Selger prøvde å skjule skadene ved overtagelsen i tillegg. 

Ekspander  

Hva slags skader snakker vi om her?

Anonymkode: 875db...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 16.05):

Himmel, elektriker estimerer at bare å fikse det elektriske anlegget vil koste over en million kroner! Jeg kan ikke se for meg at noen vil betale 10,9 millioner for det der, det ser ut til at absolutt alt er gjort feil. Tenk å bruke så mye tid og penger på å bygge en bolig som kunne vært så fin, og så har man ikke peiling. Jeg føler virkelig med de kjøperne der! 

Anonymkode: 875db...06b

Ekspander  

Ble faktisk solgt for 10,5😳

Anonymkode: d0880...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Lilyann skrev (På 23.8.2024 den 19.17):

Takk for svar:)

Hvordan fant du/dere ut at firmaet ikke eksisterte?

Ekspander  

Lurt å sjekke på proff.no eller brreg.no

Anonymkode: d0880...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilyann skrev (På 23.8.2024 den 19.29):

Takk for svar:)

advokaten mener vi skal rette mot selger. Flesteparten av manglene hadde ikke takstmann mulighet til å avdekke dessverre.

Ekspander  

Det er korrekt - selger er fullt ut ansvarlig for uriktige opplysninger gitt kjøper i forbindelse med salget, uavhengig av hvor opplysningene kommer fra. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  hilarious2016 skrev (På 24.3.2025 den 10.45):

Det er korrekt - selger er fullt ut ansvarlig for uriktige opplysninger gitt kjøper i forbindelse med salget, uavhengig av hvor opplysningene kommer fra. 

Ekspander  

Ansvarlig for å ikke opplyse også håper, jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 20.18):

Ansvarlig for å ikke opplyse også håper, jeg? 

Ekspander  

Ansvar for manglende opplysninger krever at selger kjente eller måtte kjenne til opplysningene som ikke ble gitt. Det vil si en form for skyld for at opplysningene ikke ble gitt (krever tilnærmet grov uaktsomhet). Så ja, ansvarlig for ikke å opplyse, men da må han altså hatt kjennskap til opplysningene. 

For uriktige opplysninger er det ikke noe krav om skyld på selgers hånd, det er i utgangspunktet tilstrekkelig at opplysningene objektivt sett er uriktige, og selger er ansvarlig uavhengig av hvor opplysningene kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  hilarious2016 skrev (På 24.3.2025 den 23.25):

Ansvar for manglende opplysninger krever at selger kjente eller måtte kjenne til opplysningene som ikke ble gitt. Det vil si en form for skyld for at opplysningene ikke ble gitt (krever tilnærmet grov uaktsomhet). Så ja, ansvarlig for ikke å opplyse, men da må han altså hatt kjennskap til opplysningene. 

For uriktige opplysninger er det ikke noe krav om skyld på selgers hånd, det er i utgangspunktet tilstrekkelig at opplysningene objektivt sett er uriktige, og selger er ansvarlig uavhengig av hvor opplysningene kommer fra. 

Ekspander  

Her er det selger som har utøvd hærværket, hvilket vil si grov uaktsomhet både med hus og meldeplikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...