Gå til innhold

Plutselig umulig for far å legge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 18 mnd, som vi helt fra fødsel har byttet på å legge. Men plutselig for 2 mnd siden begynte hun å bli hysterisk om far legger (og generelt mer mammadalt på dagtid også). Tenkt at det går over, men nå etter 2 mnd er det fortsatt like ille..

Noen som har noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært gjennom det samme. Forferdelig slitsomt. Vi måtte bare stå i det med hyling og skrik et par dager så gav det seg. Men før det måtte jeg legge hver dag i en måneds tid før jeg ikke orket mer. 

Anonymkode: e9495...4a1

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis mor ikke er der, da? Kanskje mor bare må gå ut ved leggetid hver dag en hel uke? 

Ellers er det jo bare å la pappa legge likevel, det er ikke barnet som skal bestemme hvem som skal legge, hente, lese, lage middag osv? Da gjør foreldrene det vanskelig for seg selv. 

Anonymkode: bb12b...d34

• Liker 5
Skrevet

Prøv å få far til å legge hver natt, se om det løsner på ting. Er du gravid? Når man mot slutten produserer mer oksytocin i graviditeten kan barna merke det, og bli midlertidig mer klengete på mamma

• Nyttig 1
Skrevet

Legg barnet du da- hun vil jo ha deg mest! 

Anonymkode: f8c09...fe5

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd å gå ut, men begrenset hvor lenge jeg kan være vekke siden storebroren skal legges også, og det er ikke så lett for han å legge begge visst minste hyler av full hals.

Kanskje jeg og storebror skulle dratt vekk begge to en kveld/natt :)

er ikke gravid 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 10.12):

Jeg gjør jo selvfølgelig det, men det er litt greit å vite at det fungerer om jeg ikke skulle være her en kveld/natt, uten at det ødelegger natten for alle.

Endret av Anonym6789
Skrevet

Kanskje dere kan legge henne begge to, slik at hun venner seg til at han er med og legger, og så trapper du ned.

Viktig at andre enn mor kan legge så hun ikke blir låst til hjemmet.

Anonymkode: a5bc3...93a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lettvint og korttenkt - men dette løser jo ikke problemet.

• Nyttig 4
Skrevet

Kjenner et par, der mor fikk påvist alvorlig kreft ila. svangerskapet, barnet måtte tas rundt 6. måned slik at mor kunne begynne behandling, men hun døde dessverre kort tid etter fødsel og faren er alene med barnet.

Skulle tatt seg ut om det barnet var umulig å legge for far.

Anonymkode: 3cbe0...9e5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 16.19):

Kjenner et par, der mor fikk påvist alvorlig kreft ila. svangerskapet, barnet måtte tas rundt 6. måned slik at mor kunne begynne behandling, men hun døde dessverre kort tid etter fødsel og faren er alene med barnet.

Eh ja, men en nyfødt baby er ikke helt det samme som et 18 mnd gammelt barn, og jeg har ikke kreft, så skjønner ikke helt hvordan innlegget ditt hjelper.

Jeg kan såklart bli påkjørt av en buss i morgen, på et eller annet tidspunkt hadde de jo da funnet ut av legging..

• Liker 2
Skrevet
Anonym6789 skrev (På 23.8.2024 den 11.28):

Jeg gjør jo selvfølgelig det, men det er litt greit å vite at det fungerer om jeg ikke skulle være her en kveld/natt, uten at det ødelegger natten for alle.

Ikke skal være der? Du er jo moren! 

Skrevet

Overgrep?

Anonymkode: 3c09e...dad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣 hold deg i heimen!

• Liker 3
Skrevet
Anonym6789 skrev (På 23.8.2024 den 11.26):

Har prøvd å gå ut, men begrenset hvor lenge jeg kan være vekke siden storebroren skal legges også, og det er ikke så lett for han å legge begge visst minste hyler av full hals.

Kanskje jeg og storebror skulle dratt vekk begge to en kveld/natt :)

er ikke gravid 

Jeg jobber turnus, ca to kvelder i uka måtte far legge begge, både hun på 8 mnd da jeg begynte på jobb og hun som da var to år. Han hadde en kveldsaktivitet og jeg la begge en dag i uka.

Klart far kan legge begge selv om den ene slår seg vrang, det er jo det alle andre foreldre gjør de kveldene de er alene.

Anonymkode: c73bd...ff8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du hørt om jobb?

Anonymkode: bd01a...ef3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det fungerer ofte fint om mor er ute.

Hvorfor kan du ikke bare legge henne når du allikevel er hjemme? De dagene du ikke er hjemme så finner de jo en løsning, det er jo ikke annet å gjøre.

Min vil også ha meg til å legge de gangene jeg er hjemme, og da gjør jeg da det. Jeg er jo hjemme...?

Anonymkode: 910e5...5f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2024 den 16.19):

Eh ja, men en nyfødt baby er ikke helt det samme som et 18 mnd gammelt barn, og jeg har ikke kreft, så skjønner ikke helt hvordan innlegget ditt hjelper.

Jeg kan såklart bli påkjørt av en buss i morgen, på et eller annet tidspunkt hadde de jo da funnet ut av legging..

Skrevet

Eh bare drit i at jeg spurte tips.

Det har som sagt ikke vært et problem tidligere for far verken legge minste ELLER begge, men som jeg skrev først så blir hun altså helt fullstendig hysterisk. Noe som ender i at ingen av de får sove.

At jeg alltid skal være hjemme og alltid legge er utrolig dårlige forslag.

Jeg syns ikke det er veldig lett å ikke være hjemme når jeg vet at det er hyl og skrik i timesvis, men om 1 mnd vet jeg at jeg skal være borte i to netter, og vil at vi skal få snudd trenden før det

Skrevet

Søvnkurs! Så blir legging, uansett hvem som gjør det, enkelt. Godt for dere og babyen. 

Anonymkode: 7fcb8...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...