Brunello Skrevet 22. august 2024 #21 Del Skrevet 22. august 2024 Panna skrev (6 minutter siden): Ja, hvorfor skulle jeg ikke være det? Du kan ikke sammenligne uten å hensynta hva som har skjedd internasjonalt og nasjonalt. Så og si alt som har blitt dyrere ville blitt det uavhengig av hvem som hadde styrt. Du kunne satt både Rødt og FrP inn i regjering, og resultatet hadde blitt det samme. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 22. august 2024 #22 Del Skrevet 22. august 2024 De jeg kjenner er enten nostalgikere som liker å innbile seg at de stemmer på Gerhardsens parti eller godt bemidlede mennesker som forstår at de stemmer på et parti for samfunnseliten. Skal ap på ny nå ut til arbeiderklassen må de få noen arbeidere inn i partitoppen. Snakke mer om ting den vanlige arbeider står i, og mindre om EU, klima og overnasjonale avtaler. Det hjelper heller ikke at de ledes av en mangemilliardær som tidligere var i høyre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. august 2024 #23 Del Skrevet 22. august 2024 123fir skrev (1 minutt siden): Skal ap på ny nå ut til arbeiderklassen må de få noen arbeidere inn i partitoppen. Jeg tror problemet er ungdomspolitikken. Er er det stort sett middelklassefolk som er med. Er jo bare å se på Frp hvor middelklassegutter som Simen Velle sakte men sikkert tar over det partiet også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 22. august 2024 #24 Del Skrevet 22. august 2024 PeeWee skrev (32 minutter siden): Jeg tror problemet er ungdomspolitikken. Er er det stort sett middelklassefolk som er med. Er jo bare å se på Frp hvor middelklassegutter som Simen Velle sakte men sikkert tar over det partiet også. Tror du er inne på noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia83 Skrevet 22. august 2024 #25 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg så en oversikt over når man begynte å tjene penger til seg selv. Dvs et tenkt tilfelle hvor alle pengene man tjener i førsten av året går til skatt. Det var først ut på høsten man tjente penger til seg selv i Norge, som forøvrig lå verst an i Europa. Hadde AP brydd seg kunne de fjernet eiendomsskatten for de med normal inntekt. Fjernet alle avgifter på de første 10.000 kw strøm Noe lavere drivstoff priser. Og mindre skatt for de som har vanlig lønn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 23. august 2024 #26 Del Skrevet 23. august 2024 kat-e skrev (19 timer siden): Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. AP er avhengig av folk som er litt korttenkte og ikke skjønner sammenhengen i ting. Jo mer opplyste folk er jo færre stemmer AP, det er jo nettopp derfor de har mistet så stor medlemsmasse de siste 20 årene. Folk er mer opplyste, men fortsatt er det mange eldre som tror AP er for arbeidsfolk.....flere av de yngre har jo skjønt at hele ap består av en kameratgjeng som bare gir hverandre stillinger og goder og lurer oss "vanlige" folk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. august 2024 #27 Del Skrevet 23. august 2024 ludden skrev (8 minutter siden): folk som er litt korttenkte og ikke skjønner sammenhengen i ting. Låter jo som mange Frp velgere det... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 23. august 2024 #28 Del Skrevet 23. august 2024 Merkelig trend blant enkelte. De sier at Ap er blitt så høyrevridde at man ikke kan stemme på dem. Så skal de gå og stemme på noen som er mer høyrevridde. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 23. august 2024 #29 Del Skrevet 23. august 2024 Ruspus skrev (1 time siden): Merkelig trend blant enkelte. De sier at Ap er blitt så høyrevridde at man ikke kan stemme på dem. Så skal de gå og stemme på noen som er mer høyrevridde. Mulig det, men det viktigste er vel at en stemmer på noen som er ærligere vedrørende politikken de skal føre. Ærlighet er undervurdert i AP, de har nok glemt hva det betyr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 23. august 2024 #30 Del Skrevet 23. august 2024 ludden skrev (3 timer siden): AP er avhengig av folk som er litt korttenkte og ikke skjønner sammenhengen i ting. Utrolig arrogant utsagn. Som om den homofobe smårasistiske frp-velgeren "Harry" har skjønt "sammenhengen" der han hiver seg på den ene konspirasjonsteorien etter den andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 23. august 2024 #31 Del Skrevet 23. august 2024 ltfutt skrev (5 minutter siden): Utrolig arrogant utsagn. Som om den homofobe smårasistiske frp-velgeren "Harry" har skjønt "sammenhengen" der han hiver seg på den ene konspirasjonsteorien etter den andre. Frp velgere er vel i snittet ikke mye skarpere enn en AP velger, så der traff du faktisk spikern . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 23. august 2024 #32 Del Skrevet 23. august 2024 ludden skrev (1 time siden): Frp velgere er vel i snittet ikke mye skarpere enn en AP velger, så der traff du faktisk spikern . Frp har de dummeste velgerne, AP de nest dummeste hvis jeg husker korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 23. august 2024 #33 Del Skrevet 23. august 2024 ludden skrev (2 timer siden): Mulig det, men det viktigste er vel at en stemmer på noen som er ærligere vedrørende politikken de skal føre. Ærlighet er undervurdert i AP, de har nok glemt hva det betyr. Da må du stemme Rødt eller Sv, i så fall. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 25. august 2024 #34 Del Skrevet 25. august 2024 Fordi arbeiderpartiet burde være å foretrekke fremfor høyre og frp for personer med en gjennomsnittlig inntekt, høyresiden er derimot best for dem som har mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 26. august 2024 #35 Del Skrevet 26. august 2024 On 8/23/2024 at 6:47 PM, PeeWee said: Frp har de dummeste velgerne, AP de nest dummeste hvis jeg husker korrekt. Fryktelig måte å se ting på. Bedre å se på toppolitikerne i partiene. På det idiotbarometeret rangerer Venstre soleklart på topp. Her er det virkelig politisk F73 Godt med luft ned til FRP Høyre-KRF AP SP Opererer egentlig på en annen skala. Resten. Dette er harde fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 26. august 2024 #36 Del Skrevet 26. august 2024 De stemmer Arbeiderpartiet av gammel vane, og noen fordi at de blir presset til det av fagforeningen. Store deler av fagforeningskontingenten til LO får rett i lomma på Arbeiderpartiet. Men heldigvis så begynner denne trenden å avta. Flere leser partiprogrammer og gjør seg opp sin egen mening. Det er en sunn utvikling mener jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 26. august 2024 #37 Del Skrevet 26. august 2024 On 8/22/2024 at 6:05 PM, kat-e said: Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. Jeg skjønner ikke hva dette eller AP har med sosialisme å gjøre? Men er veldig enig i bompenger er en middelaldersk modell som råker på en usosial måte. Når flere og flere må modifisere atferden for benytte den her typen offentlig infrastruktur så har politikerne feilet til gangs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 26. august 2024 #38 Del Skrevet 26. august 2024 kat-e skrev (På 22.8.2024 den 18.05): Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. Overskriften din er Hvorfor stemmer arbeidere på arbeiderpartiet? Jeg kan bare svare for meg selv. Det meste av det du viser til, er jo slikt som mest påvirkes av de enkelte kommuner og fylker, og mindre av rikspolitikken. Når kommunen dobler avgiftene, så skylder folk på regjeringen. Rette baker for smed, kaller man slikt. Jeg synes det er interessant å høre hvordan andre definerer begrepet «arbeidere». Mener dere kun folk som jobber «på gulvet» i yrker hvor de får skitt på hendene? I mitt hode omfatter begrepet oss «vanlige folk» som er påvirket av endringer i arbeids- og boligmarkedet, inntekter, utgifter, skatter, avgifter, og annet som påvirker vår jevne trygghet og velstand. Det viktigste er trygghet og følelsen av å bo i et godt land. Dette gjelder selvfølgelig den største delen av befolkningen. Alle arbeidere stemmer ikke på AP, for det er mange forskjellige ting som påvirker oss, men det har alltid vært «mitt» parti, selv om jeg bare har slitt statens kontorstoler og jobbet uten hjelm og vernesko. På min arbeidsplass var vi organisert i forskjellige fagforeninger, hvor det var ganske likt fordelt på LO og YS, og noen få akademikere. Jeg er fortsatt NTL/LO-medlem, selv om jeg nå har blitt pensjonist og ikke betaler kontingent. Av blokkene i politikken i dag, tror jeg mest på den sosialistiske delen, AP, SV (og Rødt). Jeg håper at de går sammen om et regjeringsalternativ og mobiliserer uten SP ved neste valg. Det er viktig med en regjering som jobber for hele befolkningen og ikke bare for de som har nok fra før. De må slutte å snakke om deler av befolkningen som uønsket søppel. Arbeidernes rettigheter til trygghet i arbeidslivet er under hardt press fra høyresiden i dag. Den lavtlønnede alenemoren står i fare for å miste en dags sykepenger i omsorgsyrker, transport, butikk, renhold osv. når hun blir syk, mens andre kan stemple inn på hjemmekontor. Hva er det for politikk?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 26. august 2024 #39 Del Skrevet 26. august 2024 Utsiden skrev (6 timer siden): På det idiotbarometeret rangerer Venstre soleklart på topp. De er ikke idioter, heller smartere enn resten. Paradokset er bare at veldig ofte, så er det de smarteste som støtter den meste håpløse politikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 26. august 2024 #40 Del Skrevet 26. august 2024 Fordi en vil bevare alle goder som har blitt til gjennom AP og LO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå