kat-e Skrevet 22. august 2024 #1 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. august 2024 #2 Del Skrevet 22. august 2024 kat-e skrev (3 minutter siden): Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. Så hvor er det så mye bedre nå egentlig? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. august 2024 #3 Del Skrevet 22. august 2024 kat-e skrev (3 minutter siden): Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. Hva mener du er alternativet? Tror du arbeidere kommer bedre ut av det med høyre? Kommunale avgifter øker fordi politikerne har nedprioritert vann og avløpsnettet. Nå må man gjøre noe med det, og det er dyrt. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. august 2024 #4 Del Skrevet 22. august 2024 Stem RØDT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panna Skrevet 22. august 2024 #5 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg og mannen er arbeidere ned helt vanlig lønn. Vi hadde aldri hatt det så godt økonomisk som da høyre styrte. Bedriftene klarte seg mye bedre, matutdelinger til "vanlige" folk var ikke et tema, fattigdommen var lavere, arbeidsledigheten var lavere. Generelt var alt bedre i mine øyne. Krysser fingrene for blå regjering igjen etter neste valg 🤞 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 22. august 2024 #6 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) Totalt sett er det bedre med ap og sp selv om de kan virke håpløse (de er håpløse på på å få frem hva de faktisk klarer å gjennomføre). Hvem som sitter i regjering har så å si ingen innvirkning på vanlige folks økonomi, kronekurs og økonomien generelt. Stortinget har vedtatt det grønne skiftet, da kan ikke regjeringen la være å utføre dette i praksis, så bompenger og avgifter blir det uansett hvem som er statsminister. Endret 22. august 2024 av Peters 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. august 2024 #7 Del Skrevet 22. august 2024 Arbeiderpartiet har satt ned skatten for vanlige folk. De har også redusert prisene på en rekke annet. Grunnen til at vi lever i dyretid er pga internasjonale forhold og at høyre raserte boligpolitikken for noen tiår siden- sånn at folk har altfor mye gjeld. Folk stemmer forhåpentligvis på det historien, fagfolk og forskningen viser at fungerer. Lærere og helsepersonell stemmer rødgrønt fordi de ser hva høyrepolitikk fører til i praksis. Forskere stemmer rødgrønt fordi de har datagrunnlag. Historien viser oss hvem som har støttet opp om demokrati og frihet, og hvem som har gått i autoritær retning. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. august 2024 #8 Del Skrevet 22. august 2024 Panna skrev (13 minutter siden): Vi hadde aldri hatt det så godt økonomisk som da høyre styrte. Så ting som Covid, Ukraina krigen og alt den fører med seg har ingen effekt? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 22. august 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 22. august 2024 Peters skrev (7 minutter siden): Totalt sett er det bedre med ap og sp selv om de kan virke håpløse (de er håpløse på på å få frem hva de faktisk klarer å gjennomføre). Hvem som sitter i regjering har så å si ingen innvirkning på vanlige folks økonomi, kronekurs og økonomien generelt. Stortinget har vedtatt det grønne skiftet, da kan ikke regjeringen la være å utføre dette i praksis, så bompenger og avgifter blir det uansett hvem som er statsminister. Forstår ikke hva det skal være, vi betaler det samme i skatt (i %) men har større utgifter til kommunen, bomring, strøm osv. vi har et robust sosialsystem og trygdeordninger, men det blir svekket av en «raus asyl og innvandrings politikk». 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. august 2024 #10 Del Skrevet 22. august 2024 Blå eller rød regjering, spiller liten rolle for de utgiftene som pålegges oss lokalt. Følg med på lokalpolitikken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. august 2024 #11 Del Skrevet 22. august 2024 kat-e skrev (8 minutter siden): Forstår ikke hva det skal være, vi betaler det samme i skatt (i %) men har større utgifter til kommunen, bomring, strøm osv Stort sett inflasjon som bieffekt av Ukraina konflikten. Strømprisen skyldes fravær av russisk gass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 22. august 2024 #12 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) kat-e skrev (36 minutter siden): Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. AP er ikke arbeidernes og de vanlige folks parti lengre. De har de siste 20 årene gått mye mer mot høyre ang saker som absolutt ikke er for vanlige folks beste. AP er blitt et parti for de som er noe mer formuende dessverre. Ikke er de særlig gode på å fremme arbeid til alle uansett arbeidsevne eller et godt samarbeid/enighet med fagbevegelsen heller. De har nok helt glemt hva AP stod for en gang I tida! Endret 22. august 2024 av Fighter83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia83 Skrevet 22. august 2024 #13 Del Skrevet 22. august 2024 Men er det riktig? Stemmer arbeidere på AP fortsatt? https://www.nrk.no/norge/her-er-historien-bak-jaglands-36_9-ultimatum-1.13157345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 22. august 2024 #14 Del Skrevet 22. august 2024 Panna skrev (50 minutter siden): Generelt var alt bedre i mine øyne. Nå er det rimelig naivt å hamre ned på AP for noe som skjer globalt. Økende drivstoffpriser/energipriser hadde vi under Erna også, Selv før Ukraina krigen. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 22. august 2024 #15 Del Skrevet 22. august 2024 Jeg omgåes mange av "gutta på gølvet" fra den gangen jeg jobbet i mekanisk industri. Det er overhodet ingen selvfølge lenger at de stemmer Ap. Faktisk stemmer svært mange av dem Frp. Og det er ikke noe nytt. Men jeg kjenner også gamle slitere som er trofaste mot Ap til sin død . . . Når man ser tilbkegangen for Ap sier det seg jo selv at svært mange "arbeidere" ikke lenger er trofaste Ap-velgere. Det gjelder da uansett hvordan man måtte definere "arbeider". Når man trekker fra akademikere og mulige andre blir det ikke mye igjen når gallupen sier maks 20% totalt . . . Stastistikker viser visstnok at det er ungdommen som svikter mest. Det er dårlig nytt for fremtidens Ap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. august 2024 #16 Del Skrevet 22. august 2024 Panna skrev (59 minutter siden): Jeg og mannen er arbeidere ned helt vanlig lønn. Vi hadde aldri hatt det så godt økonomisk som da høyre styrte. Bedriftene klarte seg mye bedre, matutdelinger til "vanlige" folk var ikke et tema, fattigdommen var lavere, arbeidsledigheten var lavere. Generelt var alt bedre i mine øyne. Krysser fingrene for blå regjering igjen etter neste valg 🤞 Er du seriøs? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panna Skrevet 22. august 2024 #17 Del Skrevet 22. august 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Er du seriøs? Ja, hvorfor skulle jeg ikke være det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. august 2024 #18 Del Skrevet 22. august 2024 senior skrev (8 minutter siden): Stastistikker viser visstnok at det er ungdommen som svikter mest. Det er dårlig nytt for fremtidens Ap. Tendensen er vel at folk gjerne begynner å stemme AP når de blir litt eldre? Merker at når folk er i tyveårene, så endres gjerne sympatiene etter hvor man ender opp i samfunnet når man nærmer seg 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. august 2024 #19 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) kat-e skrev (1 time siden): Jeg ser her hjemme, vi har mindre å rutte med. Alt har blitt dyrere, skatten er ganske høy. AP har presset gjennom en bomring som påfører oss (vi har 2 biler) en utgift på ca 3500 kr i mnd. Kommunale utgifter og eiendomsskatt har økt ( har et lite hus). Sitter ikke i igjen med så mye. Er veldig i tvil om at vi med normal inntekt er tjent med sosialisme. Nå vt ikke jeg hvor du bor, men hvis du bor i Bærum så er Ap dårlig på Stortingsvalget siden de har tatt ekstaskatt fra Bærum og sabla ned kommuneøkonomien med et digert kutt. Disse pengene kommer andre kommuner til gode. Å stemme Ap kan imidlertid ha en fordel der de er i posisjon, fordi man unngår å stemme inn nye politikere med markeringsbehov som skal finne på noe lurt som muligens innebærer å endre på noe som fungerer. Det kan bli dyrt eller dårig. Endret 22. august 2024 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. august 2024 #20 Del Skrevet 22. august 2024 senior skrev (12 minutter siden): Jeg omgåes mange av "gutta på gølvet" fra den gangen jeg jobbet i mekanisk industri. Det er overhodet ingen selvfølge lenger at de stemmer Ap. Faktisk stemmer svært mange av dem Frp. Og det er ikke noe nytt. Men jeg kjenner også gamle slitere som er trofaste mot Ap til sin død . . . Når man ser tilbkegangen for Ap sier det seg jo selv at svært mange "arbeidere" ikke lenger er trofaste Ap-velgere. Det gjelder da uansett hvordan man måtte definere "arbeider". Når man trekker fra akademikere og mulige andre blir det ikke mye igjen når gallupen sier maks 20% totalt . . . Stastistikker viser visstnok at det er ungdommen som svikter mest. Det er dårlig nytt for fremtidens Ap. Arbeiderpartiet har sklidd litt vekk fra sin opprinnelige sosialdemokratiske identitet og har Støre som egentlig kommer fra Høyre som sjef. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå