AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Det vil si, jeg skjønner poenget med reboundforhold. Det er vel på en måte trøst. Flytte fokus fra det vonde til noe nytt og spennende. Men hva er greia med å haste sånn med å involvere barna? Kan man ikke kose seg med det nye de ukene man er alene? Noen som har vært der selv, eller som skjønner hvorfor noen (særlig menn kanskje?) gjør dette? En kan vel ikke mene at det er bra for barna...? Anonymkode: 76b23...cca
Skjold Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Rebound er noe folk med hjernen til et barn bruker som unnskyldning for å ta dårlige valg. 1
imagineme Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Man involverer IKKE barna i et rebound forhold. Man vet klart hva man går til og det er veldig sjeldent noe produktivt, det er en trøst der og da. En liten "er jeg fremdeles god nok". Folk som ikke helt vet hva de vil bør virkelig ta med barna i tankene og ikke involvere de. Det skaper bare usikkerhet for barna som skal være det absolutt viktigste i livet vårt. Dessverre ser man gang på gang forhold som går dukken og barna blir skadelidende. Ta vare på deg selv, men ta langt bedre vare på barna. De lærer av deg.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det vil si, jeg skjønner poenget med reboundforhold. Det er vel på en måte trøst. Flytte fokus fra det vonde til noe nytt og spennende. Men hva er greia med å haste sånn med å involvere barna? Kan man ikke kose seg med det nye de ukene man er alene? Noen som har vært der selv, eller som skjønner hvorfor noen (særlig menn kanskje?) gjør dette? En kan vel ikke mene at det er bra for barna...? Anonymkode: 76b23...cca Har aldri gjort noe slikt, har lidd et solid nederlag i ekteskapet, men hadde aldri gått for noe slikt. Fordi det ikke hadde gitt meg en dritt, heller ikke den jeg hadde gjort det med. Barna ? De trenger da ikke vite om noe slikt. Det er jo ikke slikt man forteller barna. Rebound forhold varer ikke så lenge de fleste av de at det er nødvendig, slik jeg har oppfattet det. Korriger meg om det er nødvendig Anonymkode: 97b1f...a0e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Jeg hadde et slikt forhold etter skilsmissen. Men uten å involvere barna. Og vi var begge tydelige på at vi ikke var ute etter noe seriøst. Han og jeg var i samme situasjon siden han nettopp hadde vært gjennom et brudd, han også. Forholdet var veldig positivt for oss begge - vi bygget hverandre opp, gjenoppdaget seksualitet, reiste og hadde mye moro. Jeg er han evig takknemlig, for jeg fikk tilbake selvtilliten min via rebounden. Anonymkode: 6d837...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Ikke normalt å involvere barna i et reebound-forhold, tvert i mot. Poenget med et slikt forhold er jo at det skal være intenst, men relativt kort og uforpliktende. Det er til trøst ja, og et frikort til å være i et forhold du vet mest sannsynlig ikke har noe fremtid, det bare føles godt der og da. Selvmedisinering på et vis. Anonymkode: 3575b...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vil si, jeg skjønner poenget med reboundforhold. Det er vel på en måte trøst. Flytte fokus fra det vonde til noe nytt og spennende. Men hva er greia med å haste sånn med å involvere barna? Kan man ikke kose seg med det nye de ukene man er alene? Noen som har vært der selv, eller som skjønner hvorfor noen (særlig menn kanskje?) gjør dette? En kan vel ikke mene at det er bra for barna...? Anonymkode: 76b23...cca Noen kan ikke være alene med sine tanker og følelser i 10 sekunder... Anonymkode: 7b3a0...a73
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Skjold skrev (1 time siden): Rebound er noe folk med hjernen til et barn bruker som unnskyldning for å ta dårlige valg. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Noen kan ikke være alene med sine tanker og følelser i 10 sekunder... Anonymkode: 7b3a0...a73 Jeg er ikke ubetinget enig i dette, hvorfor mener dere dette? Et rebound-forhold mellom to samtykkende voksne som begge tar det for det det er, hva er problemet med det, det skader jo ingen? Mener absolutt ikke at barn skal involveres i dette. Men etter et samlivsbrudd og tunge stunder er det både sunt og godt å gjøre noe som får deg til å føle deg bedre, og gir deg pågangsmot til å ta fatt på veien videre. Kan ikke se hvorfor dette skulle provosere eller påvirke noen andre? Anonymkode: 3575b...cd0
Trolltunge Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 (endret) Jeg tror at folk ofte ikke er klar over det når de inngår rebound- forhold. Jeg har et slikt forhold jeg tror kan være det, i etterpåklokskapens ånd. Der og da reflekterte jeg ikke så klokt over det. Jeg falt rett og slett for en mann som virket å være det stikk motsatte av det jeg over noen år hadde blitt så inderlig lei av med eksen jeg hadde forlatt (en ganske god stund før dette, men trolig ikke helt bearbeidet). At han på enkelte måter var det helt motsatte av min eks var imidlertid ikke tilstrekkelig til at det ble et varig forhold. Da jeg virkelig hadde fått bearbeidet forholdet til min eks, altså forholdet før ham jeg lurer på om ble en slags rebound, falt jeg mer permanent for mann som på mange måter kan kalles litt lik type som min eks, men uten de sidene som fikk meg til å miste følelser for min eks og gå. Det er nok det som er typen jeg passer sammen med, og det at jeg en periode falt for det motsatte var nok en følelsesmessig reaksjon på ting jeg hadde gått lei noen faktorer ved min eks, ikke at jeg egentlig ønsket det stikk motsatte, eller passet sammen med det. Følelsene der og da var likevel oppriktige, og jeg falt virkelig for ham, og det at han var så ulik den jeg hadde blitt såret dypt av, men ja... fremdeles i en slags følelsesmessig ubalanse etter det forholdet ble jeg kanskje lurt av meg selv og det å bli tiltrukket av en helt annen type personlighet/mann, som absolutt var ulik den jeg hadde forlatt, men heller ikke riktig for meg i lengden. Så på en måte var han nok en rebound, men det var en slags motreaksjon, ikke bevisst et "trøsteforhold". Denne feilen vet jeg at flere venninner har gjort også, så det er nok lurt å ha bearbeidet et forhold skikkelig på alle måter før man går inn i noe nytt. Så nesten forhold ikke blir en slik motreaksjon på ting man er lei istedenfor noe som faktisk kan fungere. Endret 22. august 2024 av Trolltunge 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke ubetinget enig i dette, hvorfor mener dere dette? Et rebound-forhold mellom to samtykkende voksne som begge tar det for det det er, hva er problemet med det, det skader jo ingen? Mener absolutt ikke at barn skal involveres i dette. Men etter et samlivsbrudd og tunge stunder er det både sunt og godt å gjøre noe som får deg til å føle deg bedre, og gir deg pågangsmot til å ta fatt på veien videre. Kan ikke se hvorfor dette skulle provosere eller påvirke noen andre? Anonymkode: 3575b...cd0 Folk bør lære seg å møte og handtere egne følelser, ikke distrahere seg fra de, hvilket man gjør med en ny relasjon. Anonymkode: 7b3a0...a73
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Folk bør lære seg å møte og handtere egne følelser, ikke distrahere seg fra de, hvilket man gjør med en ny relasjon. Anonymkode: 7b3a0...a73 Man kan vel gjøre begge deler? Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig 😊 Jeg har selv hatt et sånt meningsløst semi-forhold en gang i tiden, og det var fantastisk - akuratt hva jeg trengte. Som et weekendspa X 10 😅 Jeg er forøvrig ganske i kontakt med mine følelser, og lever et generelt udramatisk liv. Anonymkode: 3575b...cd0
imagineme Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk bør lære seg å møte og handtere egne følelser, ikke distrahere seg fra de, hvilket man gjør med en ny relasjon. Anonymkode: 7b3a0...a73 Så flott at du kommer med en konstruktiv tilnærming 😊 Kan du forklare for allmennheten hvordan dette kan utføres i praksis når man sitter på bunnen med følelsene sine spredd utover? Ingen fan av rebounds selv - har vært der, men kan ikke hevde å ha vært like klartenkt som du er, så flott om du gir oss andre gode tips altså 😊👍
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan vel gjøre begge deler? Det går ann å ha to tanker i hodet samtidig 😊 Jeg har selv hatt et sånt meningsløst semi-forhold en gang i tiden, og det var fantastisk - akuratt hva jeg trengte. Som et weekendspa X 10 😅 Jeg er forøvrig ganske i kontakt med mine følelser, og lever et generelt udramatisk liv. Anonymkode: 3575b...cd0 imagineme skrev (2 minutter siden): Så flott at du kommer med en konstruktiv tilnærming 😊 Kan du forklare for allmennheten hvordan dette kan utføres i praksis når man sitter på bunnen med følelsene sine spredd utover? Ingen fan av rebounds selv - har vært der, men kan ikke hevde å ha vært like klartenkt som du er, så flott om du gir oss andre gode tips altså 😊👍 I det tilfellet var det vel meningsløst for begge? Jeg trodde tråden gikk ut på folk som søker rebound og ikke sier det, slik som den tråden om dama som møtte en fyr og involverte barnet sitt mens han bare var ute etter noe å døyve følelsene med. Du støtter det han gjorde da eller? Anonymkode: 7b3a0...a73 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I det tilfellet var det vel meningsløst for begge? Jeg trodde tråden gikk ut på folk som søker rebound og ikke sier det, slik som den tråden om dama som møtte en fyr og involverte barnet sitt mens han bare var ute etter noe å døyve følelsene med. Du støtter det han gjorde da eller? Anonymkode: 7b3a0...a73 Nei, det er jo å aktivt villede og utnytte noen, og ikke fint gjort. Ja, jeg tar som sagt utgangspunkt i at det er to samtykkende voksne som er ute etter det samme, og finner trøst og glede i hverandre 😊 jeg har ikke lest den andre tråden, så litt spesielt av deg å anta at jeg støtter den? Hvor kom den inn i bildet? Og som jeg har sagt tidligere i DENNE tråden, ikke involver barna i dette. Anonymkode: 3575b...cd0
imagineme Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I det tilfellet var det vel meningsløst for begge? Jeg trodde tråden gikk ut på folk som søker rebound og ikke sier det, slik som den tråden om dama som møtte en fyr og involverte barnet sitt mens han bare var ute etter noe å døyve følelsene med. Du støtter det han gjorde da eller? Anonymkode: 7b3a0...a73 Virket som om du hadde fasiten på hvordan man skulle komme seg utenom et rebound forhold og var ganske sikker på det - spørsmålet var bare om du kunne dele erfaringene dine slik at andre slapp å gå gjennom det. Har du erfaringer eller er du flink med ord på et forum som anonym?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 imagineme skrev (1 minutt siden): Virket som om du hadde fasiten på hvordan man skulle komme seg utenom et rebound forhold og var ganske sikker på det - spørsmålet var bare om du kunne dele erfaringene dine slik at andre slapp å gå gjennom det. Har du erfaringer eller er du flink med ord på et forum som anonym? Jeg møtte sorgene mine og lærte å hanskes med følelsene mine alene, tik dag for dag og følte på. Beklager men min erfaring med sånt er folk som skynder seg inn i nye forhold og aldri bearbeider det. Anonymkode: 7b3a0...a73
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #17 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg møtte sorgene mine og lærte å hanskes med følelsene mine alene, tik dag for dag og følte på. Beklager men min erfaring med sånt er folk som skynder seg inn i nye forhold og aldri bearbeider det. Anonymkode: 7b3a0...a73 Så bra at du håndterer følelsene dine på den måten som passet best for deg 😊 Vi mennesker er ikke helt like på alle måter, og jeg valgte en litt annen fremgangsmåte. Jeg har ikke skadet hverken meg selv eller noen andre i den prosessen, så jeg forbeholder meg retten til å leve mitt liv på min måte 😉 Anonymkode: 3575b...cd0
imagineme Skrevet 22. august 2024 #18 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg møtte sorgene mine og lærte å hanskes med følelsene mine alene, tik dag for dag og følte på. Beklager men min erfaring med sånt er folk som skynder seg inn i nye forhold og aldri bearbeider det. Anonymkode: 7b3a0...a73 Supert at du fikset det på egenhånd, kudos til deg. Men det du sier er at du har null erfaring med rebounds, tanken bak det og prosessen rundt det? I så fall stiller jeg meg undrende til at du kommer med råd i denne tråden 😊 Mulig jeg har misforstått altså..
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 Her er det barn i bildet. Jeg tenker ikke på voksne som nyter singellivet og får seg et uforpliktende trøsteforhold etter bruddet. Men på de som må rett inn i et nytt seriøst forhold, og involverer barna også. Det er jo, objektivt sett, utrolig dumt, mener jeg. Det vil aldri være en lur ting å gjøre, mtp barna. Så hva driver dem? Er det panikk? Redsel for å være alene? Anonymkode: 76b23...cca
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Her er det barn i bildet. Jeg tenker ikke på voksne som nyter singellivet og får seg et uforpliktende trøsteforhold etter bruddet. Men på de som må rett inn i et nytt seriøst forhold, og involverer barna også. Det er jo, objektivt sett, utrolig dumt, mener jeg. Det vil aldri være en lur ting å gjøre, mtp barna. Så hva driver dem? Er det panikk? Redsel for å være alene? Anonymkode: 76b23...cca Jeg er enig i at det kan virke overilt, spesielt når barna blir involvert for tidlig. Tenker folk burde tenke seg nøye om før barna blandes inn. Jeg tror noen er redd for å være alene ja, eller så har nok ny partner ventet i kulissene lengre enn folk vet…. Men dette er ikke det man kaller reboundforhold da, dette er bare et nytt, seriøst forhold - som mange vil synes ble inngått for tidlig. Anonymkode: 3575b...cd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå