AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 For mange år siden, kanskje så mye som 10 år, fikk jeg vite av legen min at jeg hadde glukoseintolleranse (mener det var det) og at det neste steget ville være diabetes 2. Men, i årene etter har det blitt glømt av fra min side. Nå er jeg imidlertid begynt å tenke på det, fordi jeg ikke føler at kroppen fungerer som den skal. Jeg er mye kvalm og uvell, føler meg syk uten at jeg har noen grunn til det. Sukker har hele mitt liv vært som dop for meg, jeg elsker søtsaker. De 2-3 siste årene har jeg imidlertid ikke greid å spise så mye søtt som før - og jeg har hatt hatt kanskje 10 episoder med ekstrem kvalme og magesmerter etter "lørdagsgodt". Selvsagt kan det være noe annet ... Men jeg har lyst å spørre dere her inne som har fått påvist Diabetes 2 om hvordan det ble oppdaget hos dere? Hvilke symptomer kom i forkant? Og ev hvordan livet ble etter diagnosen? Anonymkode: 48a55...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #2 Skrevet 23. august 2024 Det skrives for lite om dia 2 her inne, bare se på mangelen på svar her. For min del: Tåkesyn - mange år før diagnose, rettet seg i perioder med mindre usunn mat (sukker og raske karbohydrater). Hyppig vannlating - tisset mye og ofte, kunne tisse tre ganger på en natt, og «gikk ned» et par kilo fra kveld til morgen. Tøst - jeg kunne fint drikke 1,5 l (sukkerfri) brus før kl 09.00 jeg var også tørr i munnen, dehyrert og sløv i hodet på tidspunktet jeg fikk diagnosen, men da var jeg VELDIG syk. Anonymkode: 1afd4...380
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #3 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det skrives for lite om dia 2 her inne, bare se på mangelen på svar her. For min del: Tåkesyn - mange år før diagnose, rettet seg i perioder med mindre usunn mat (sukker og raske karbohydrater). Hyppig vannlating - tisset mye og ofte, kunne tisse tre ganger på en natt, og «gikk ned» et par kilo fra kveld til morgen. Tøst - jeg kunne fint drikke 1,5 l (sukkerfri) brus før kl 09.00 jeg var også tørr i munnen, dehyrert og sløv i hodet på tidspunktet jeg fikk diagnosen, men da var jeg VELDIG syk. Anonymkode: 1afd4...380 Tusen takk for svar - og for at du delte din sykdomshistorie. Jeg kjenner meg igjen i mye av det - og det jeg ikke visste var et symptom; tåkesyn, har plaget meg mye den siste tiden. Anonymkode: 48a55...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #4 Skrevet 23. august 2024 Du har ikke fått målt hba1c i det siste? Anonymkode: 0e035...3ed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har ikke fått målt hba1c i det siste? Anonymkode: 0e035...3ed AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har ikke fått målt hba1c i det siste? Anonymkode: 0e035...3ed Ble visst dobbeltsitering her .. Nei, jeg har ikke vært hos lege på mange år, så har ikke tatt noen prøver. Skal bestille time nå fordi jeg kjenner at noe er galt Anonymkode: 48a55...cd0
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble visst dobbeltsitering her .. Nei, jeg har ikke vært hos lege på mange år, så har ikke tatt noen prøver. Skal bestille time nå fordi jeg kjenner at noe er galt Anonymkode: 48a55...cd0 Ta deg en tur på apoteket og kjøp måleutstyr, kostet en hundrelapp. Så kan du måle fastende de neste fem dagene, så har du en god indikasjon på situasjonen. (Det følger med utstyr for fem målinger i pakken). Anonymkode: 1afd4...380 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ta deg en tur på apoteket og kjøp måleutstyr, kostet en hundrelapp. Så kan du måle fastende de neste fem dagene, så har du en god indikasjon på situasjonen. (Det følger med utstyr for fem målinger i pakken). Anonymkode: 1afd4...380 Det var en veldig god idè! Skal kjøpe det på mandag. Tusen takk Anonymkode: 48a55...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå