AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Har en 12 åring som dessverre ennå er sengevæter. Har vært til utredning over lang tid, og tilbakemeldinger er at dette er noe han vil vokse av seg. Frem til nå har vi foreldrene tatt oss av bleieskiftet på kveldstid, men vi ser at han har nådd en alder der han fint bør få til dette selv. I den anledning lurer vi på om det er tapebleier eller beltebleie som er lettest for han å sette på selv? Anonymkode: 5f232...ac8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 fjær skrev (2 minutter siden): Pull ups er vell best? Vi har forsøkt dette tidligere, men dessverre opplevde vi mye lekkasje. Anonymkode: 5f232...ac8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Vil tro han har testet minirin? Det sagt - tenker vel at de man drar rett opp er enklest. Det kan jo være vanskelig å feste teipen skikkelig? Anonymkode: c2f50...56a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Bleieskift på 12åring?! Du tuller? Jeg hadde også sengevæter. I fra 1.klasse var det noe hun måtte ordne selv. Jeg ville forlangt mer oppfølging hos lege om det ikke er bedring til nå. I de tilfellene minirin ikke virker så er det som regel psykisk. En 12åring klarer å skifte på senga selv også. Anonymkode: ea316...df5
regnbuebarn Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 (endret) Jeg ville brukt de som ser ut som boxere eller pysjbukser. Fantes slikt før ihvertfall . https://pjama.no/product/sengevaetningsalarm-med-pjama-shorts/?utm_source=Google Shopping&utm_campaign=Merchant Center Feed - Norway&utm_medium=cpc&utm_term=2565&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjww5u2BhDeARIsALBuLnPz47TfA49KFiBfFNmGNkOPe7pgp6aifO494KlnvxKWCi0woRXM3XIaAoWMEALw_wcB Endret 22. august 2024 av regnbuebarn
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 12 år?? Barnet burde ha lært seg å ta skiftet selv for lenge siden. Min åtteåring fikser det selv. Hva slags bleie har han brukt så langt da? Dere må jo bare prøve litt forskjellig. Apoteket kan også gi råd. Anonymkode: d5769...00a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Snakk med apoteket. Boots sin kundeservice er upåklagelig etter min erfaring fra hjemmesykepleien. Det er et landsdekkende nr og de som svarer har god oversikt over hva som finnes av inkontinensprodukter på reseptordningen for alle aldre og hva som funker. Anonymkode: 4b6ff...efd
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Han er snart tenåring! det er på høy tid at han ordner slik selv 😳 dere må jo bare prøve da la han få teste ulike bleier. Anonymkode: 0182a...97f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Dette er selvfølgelig bare tull🤣 Prøv igjen! Anonymkode: ec0ca...1fa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Han burde klare å skifte på senga selv, hvis det ikke er andre diagnoser inne i bildet. Her skifter nå unga selv på fra de var 8år. Vi veiledet og hjalp de til å legge på senga fra de var 5/6 år, så fra de var 8 år klarte de alt selv. Ellers må dere jo bare teste it forskjellige til dere finner noe som fungerer, og lege, for kan være dere kan få noe på resept. Er det kun natt problemer er. Er det ting på dagtid som skjer og? Årsak er at eks epilepsi kan de miste kontrollen over blære ved nattlig aktivitet i hjernen. Anonymkode: 4eb9a...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 Belte. Bruker de i boligen og de er veldig enkle å ta på selv. På brukere fester jeg den bak, men de som gjør det selv fester den foran selvsagt. Bare å feste beltet først, også dra opp resten og feste den, mye lettere enn tape på hver side. Anonymkode: 51b2a...f62
AnonymBruker2023! Skrevet 23. august 2024 #13 Skrevet 23. august 2024 Jeg er sengevæter (voksen) fortsatt dessverre. Men vil ikke anbefale beltebleier. For min del når jeg prøvde de så ble de veldig ubehagelige, gnagde mot kroppen, og falt lett av. Hvilke buksebleier har dere prøvd? Jeg har prøvd det meste. Vet dere hva problemet var? Var det at det lakk ut i lysken eller at de absorberte for lite? Tena pants maxi er det som funker for meg men det er mange ulike man kan få på blå resept og som kan funke. Buksebleie er det enkleste og gjør det også lettere om han må fort på do om morgenen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå