Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at den som er ferdig er den som bestemmer, men det er så vanskelig å innstille seg på at det blir med de to vi har.

Vi var tidligere samstemte om at 3 var ideellt, men da vi fikk to så endret mannen mening. 

Hva har dere andre i lignende situasjoner gjort? Vet at jeg må akseptere det, men det er vanskelig. 

Anonymkode: 71b98...7af

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man må jo bare forsone seg med det og leve videre, livet blir ikke alltid som man har tenkt. Noen velger kanskje å bryte og finne ny partner? 

Anonymkode: f18a5...233

• Liker 4
Skrevet

Samme situasjon her. Jeg har lyst på en til, mannen sier at han ikke vil. Respekterer det selvfølgelig, tenker å vente noen år og se selv hva jeg egentlig orker. Er rimelig utslitt. Tar opp igjen temaet om 3 år (eller kanskje ikke 🤣

Anonymkode: 6bd26...c30

Skrevet

Jeg har tre barn, og ville jo ikke byttet bort noen av dem. Men det er selvsagt mye som hadde vært langt enklere med bare to, så jeg forstår de som mener det holder.

Anonymkode: d11b6...033

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan kan du stole på han nå som han har brutt avtale om 3 barn?

Gjør det slutt før det er for seint å finne en ny mann å få barn med. 

Anonymkode: d550f...b66

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet at den som er ferdig er den som bestemmer, men det er så vanskelig å innstille seg på at det blir med de to vi har.

Vi var tidligere samstemte om at 3 var ideellt, men da vi fikk to så endret mannen mening. 

Hva har dere andre i lignende situasjoner gjort? Vet at jeg må akseptere det, men det er vanskelig. 

Anonymkode: 71b98...7af

Han må også akseptere at han vil det motsatte av deg, kan hende det også er tungt å "stå i veien for" dine ønsker. 

Anonymkode: 5287a...b9f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg venter mitt barn nr 6. Hadde føltes veldig tomt med bare to 😬

Anonymkode: 92aa5...e1b

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han må også akseptere at han vil det motsatte av deg, kan hende det også er tungt å "stå i veien for" dine ønsker. 

Hva med å kjenne sine egne begrensninger, og ta de på alvor? Mye sorg som kunne vært unngått om flere hadde vært ærlige med seg selv. Snakk om å gjøre livet komplisert for seg selv og de man faktisk har fått, fordi partneren ikke fulgte opp hva som ble sagt før barn. Men vet ikke hva det å ha barn går ut på før man sitter der med ansvaret.

beklager, siterte feil svar. Dette var respons til første melder som meldte om «dump han».

Endret av Kala
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er poenget med dere med fler enn 2 barn som må svare at dere er så fornøyd med fler? Jeg forstår det bare ikke? Innlegget handler jo ikke om å få flere enn to, derimot helt motsatt.....! Ha litt gangsyn for når deres innspill er verdifullt eller ikke.. 

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet

Vi ønsket oss i utgangspunktet tre, men etter to var jeg mer enn fornøyd. Mannen kunne gjerne hatt en til, men har heldigvis forsonet seg med de vi har. 
Vi har det så fint vi fire, og har snakket mye om at vi vet hva vi har, men brått får vi et tredje barn som på en eller annen måte er sykt, slik at de vi har fra før må forsake mye- og det ønsker vi ikke.

Samt at vi elsker å reise- og det er jo enklere å reise med to, kontra tre barn🫠

Nå har vi to ungdommer, og jeg er veldig glad vi ikke gikk for tredjemann. Kan ikke fatte hvordan vi skulle kunne fulgt opp tre travle ungdommer, hvor de skal på cupper, og kamper og diverse.

Anonymkode: da3ab...efb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har vel innsett at det ikke helt ble som han hadde sett for seg, og derfor ikke vil ha mer belastning enn det er nå. Selv om man snakker om å få 3, så er jo ikke det en bindende avtale, ting endrer seg. 

Anonymkode: 2deda...813

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Akkurat samme situasjon her. Vi var enige om 3, men fikk 2 som krever en del på hver sine måter så mannen orker ikke en til. Er trist og vil nok aldri føle meg "ferdig", men ser samtidig poenget hans og er enig. Mye enklere å følge opp de to når vi er to voksne, vi kan legge en hver, gi hverandre pauser osv.

Så prøv å finn det positive med å bare ha 2 og fokusere på de tingene i stedet, da blir det enklere å leve med :) Og viktigste av alt (for meg i alle fall), er det verdt det å bare se de to du har halvparten av tiden for å få en til? Altså dersom du går for å finne en ny og oppfylle ønsket om nr. 3 :) Visst ikke, så blir det lettere å godta "bare" to 🥰

Anonymkode: cc639...137

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde det likt. Jeg argumenterte for hvorfor alle gode ting er tre, men det tok noen år. Til slutt inngikk vi et kompromiss. Angrer ikke på nr. 3, selv om det er en mer å passe på. Ser at ungene har godt av hverandre, selv om de til tider krangler. 

Anonymkode: c1b7e...0af

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Toppen av egoisme! Helt ok at det resulterer i to skilsmissebarn med alt det medfører, liksom. 

Nei vettu hva! 

Anonymkode: 85452...fb5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde det likt. Jeg argumenterte for hvorfor alle gode ting er tre, men det tok noen år. Til slutt inngikk vi et kompromiss. Angrer ikke på nr. 3, selv om det er en mer å passe på. Ser at ungene har godt av hverandre, selv om de til tider krangler. 

Anonymkode: c1b7e...0af

Så du er her for å fortelle ts at hun skal argumentere for å inngå kompromiss? Man skal altså ikke godta at ene parten ikke ønsker fler? 

Det er ikke selvsentrert, synes du? 

Hva om en mann hadde svart at han hadde argumentert slik overfor kona så han fik viljen sin om et barn til?

Ærlig talt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man vet aldri om man får et friskt barn. Man vet heller aldri om ens egen helse holder. 

Om man har to friske barn og er i en situasjon med overskudd til å faktisk *vurdere* nr 3, kan det jo også være verdifullt å sette pris på evnen til overskudd. Ikke alle barn har foreldre med den kapasiteten. Bruk overskuddet på det dere har, istedet for å gamble. For det ER gambling. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å vente mitt første. 6 høres ut som et mareritt 😅

Anonymkode: 025ea...aad

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

6 er et mareritt for min del. 2 er mer enn nok 

Anonymkode: 2deda...813

• Liker 2
Skrevet

Enten må man akseptere at det bare blir to, eller få nr 3 alene eller med en annen mann. Vanskelig er det værtfall.

Anonymkode: dbee7...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde bestemt meg for å få tre barn, men når jeg fikk første så ombestemte jeg meg. Kan ikke jeg stole på meg selv lenger da eller? 

Det er lov å ombestemme seg. Det er ingen som vet hva man går til når man får barn, så man kan snakke så mye man orker om antall barn. Men når de først er kommet og man kanskje ser at man ikke strekker  til med flere eller at familiedynamikken er perfekt slik den er nå, eller man rett og slett ikke vil ha fler. Så er det fult lov å endre mening. 

Anonymkode: 406be...ae5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...