Gå til innhold

Billig parfyme gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 9åring som såvidt har begynt å fatte interesse for parfyme og godlukt men vil ikke kjøpe en dyr parfyme til 1000 kr til han. Finnes det plasser som har billigere alternativ? Det er så mye dill dall til jenter men ikke så mye til gutter.

Anonymkode: 62064...19c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff nei, la han vente til han er litt større. Jo tidligere de begynner, jo større sjanse er det for at de utvikler allergi, eller at det plager andre med allergi rundt han både offentlig og på skolen etc. 

La han heller låne litt av far en gang i blant eller bruke deo med litt lett lukt.. Parfyme til en 9 åring er helt unødvendig. 

Anonymkode: 7b3ed...37f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Husk at han kommer til å stinke ned alt av møbler og sånn. Ville vente så lenge som mulig, og ville også terpe på mengebruk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke gitt det til en niåring uansett. 

Anonymkode: 09c06...a96

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Alle jentene går jo rundt å stinker ned plassen så hvorfor skal ikke gutten få lov, er en del av utviklingen det. 

Ta deg en tur på normal, der har de litt forskjellig som ikke er så dyrt.

Anonymkode: f3393...c03

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta deg en tur på normal, der har de litt forskjellig som ikke er så dyrt.

Anonymkode: f3393...c03

Skulle til å foreslå det samme. Normal har billige parfymer som er mer eller mindre identiske kopier av kjente parfymer også.

Anonymkode: e4470...9bb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Rusta har masse. 

Skrevet

Jeg kjøper alle mine parfymer på normal. De gar parfymer til begge kjønn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har en 9åring som såvidt har begynt å fatte interesse for parfyme og godlukt men vil ikke kjøpe en dyr parfyme til 1000 kr til han. Finnes det plasser som har billigere alternativ? Det er så mye dill dall til jenter men ikke så mye til gutter.

Spør etter prøver til gutt på feks Fredrik og Louisa. Si til gutten din at han ikke skal ta så mye på huden, kun litt på kragebenet. Vis ham. 

NB! Hvis barnet har eksem, så ikke bruk parfyme pga større risiko for å utvikle allergi.

Anonymkode: e3f1e...eab

Skrevet

Husk at det er mange som blir syk av parfyme, så hvis hans behov for å bruke parfyme er viktigere enn andres helse, så vær grei å ikke la han ha det på skolen, kino, legekontorer, offentlig transport etc. Jeg har selv måtte gått av bussen og ventet en halvtime på neste pga folk som bruker parfyme. Utesteder kan jeg ikke være på.

Anonymkode: b6dc8...a02

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant noen små parfymer til herre på rituals faktisk. Den ene jeg luktet på var så god at jeg kjøpte til et familiemedlem. De små koster sånn litt over 200 kr. 

Anonymkode: 5aee7...ccd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husk at det er mange som blir syk av parfyme, så hvis hans behov for å bruke parfyme er viktigere enn andres helse, så vær grei å ikke la han ha det på skolen, kino, legekontorer, offentlig transport etc. Jeg har selv måtte gått av bussen og ventet en halvtime på neste pga folk som bruker parfyme. Utesteder kan jeg ikke være på.

Ja, for de 98 prosentene som vil bruke parfyme kommer selvsagt til å la være å bruke det i offentlige rom av hensyn til en helt marginal minoritet…

Anonymkode: 75ff3...cae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, for de 98 prosentene som vil bruke parfyme kommer selvsagt til å la være å bruke det i offentlige rom av hensyn til en helt marginal minoritet…

Går an å mane til bevissthet. Mange unge – men like mange voksne – som kunne trenge litt veiledning i parfymebruk. 

Anonymkode: 4101c...883

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skulle til å foreslå det samme. Normal har billige parfymer som er mer eller mindre identiske kopier av kjente parfymer også.

Anonymkode: e4470...9bb

Ja nettop, særlig la rive parfymene:

Extreme story er kopi av dior sauvage 

Black creek - creed aventus

Heroic man - Armani stronger with you 

Extreme sport - Chanel allure homme sport 

Distant wave - davidoff cool water 

Prestige brown - aqua di gio absolu

Prestige blue - armani code

Anonymkode: dbd9a...563

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Deo med litt lukt.

Skrevet

Normal har vært stedet der min sønn har handlet.

Det tar litt av, så heldigvis har skolen satt ned foten, guttene får ikke lov til å bruke parfyme på skolen (heller ikke jentene, tror jeg, men det er altså guttene som bruker mest).

Min er 12 år nå, så jeg har introdusert ham for deodoranter. Da kan han ha "godlukt" som er mye mer diskret, hvis vi kjøper en deodorant av et OK merke :D

Anonymkode: f12ba...814

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke gøy for gutter at mor er gjerrig på 1 parfymeriting de ønsker seg. Og som du sier det er ikke mye dilldall til gitter hvorfor ikke la han få noe skikkelig. 

Anonymkode: 08d47...a41

Skrevet

På barneavdelingen på Zara har forskjellige både gutte og jente parfymer

Anonymkode: 7401c...ae5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er heldigvis ikke 98% som bruker parfyme ute blant folk nå i 2024. Skole er pr i dag obligatorisk for alle barn, derfor mener jeg at man ikke sørger for at andre barn må ha hjemmeskole. Det er også mange som må ta kollektivtransport. Ikke alle har råd til bil eller taxi. Heldigvis er det mange som synes det er ok å ta hensyn til andre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

98% som bruker parfyme mener du? 

40% av den norske befolkningen har allergi som kan trigges av parfyme eller et eller flere av de 3000 ulike kjemikaliene som benyttes i produkter med parfyme/lukt.

20% har ren parfyme/duft allergi. 

Så har man da de med astma som i tillegg kan reagerer på parfyme og lukt. Som igjen er ca 20%. 

Så har man dem med f.eks migrene som blir trigget av parfyme/duft/lukt som er mellom 15- 20% av befolkningen.. 

Bare i følge astma og allergiforbundet så er det registrert i overkant av 1.5millioner som lider av astma og allergi. Så har du alle som ikke har gått til lege, undersøkt eller fått noe diagnose. 

Det er en grunn til at det på kollektivtransport, fly, sykehus, legekontor, andre offentlige kontor, skoler, en del arbeidsteder oppfordres, anbefales og faktisk er forbud mot bruk av parfyme. 

Helsevesenet f.eks får ikke bruke parfyme på jobb. Det gjelder hele helsevesenet. 

Svært mange barn og unge reagerer på lukt og parfyme. Barn og unge bruker også gjerne alt for mye parfyme når de først bruker. Og de aller aller fleste barn går i klasse med, omgås et eller flere barn som har allergi/astma eller reagerer på lukt. 

Det å gi en 9 åring parfyme til daglig bruk - uavhengig av kjønn er helt unødvendig. 

Anonymkode: 7b3ed...37f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...