Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan jeg maks sette inn penger på kontoen min på Kiwi ?

Kan jeg da kjøre til en annen Kiwi og å sette inn mere penger samme dag? Eller vente til dagen etter?

Anonymkode: aa28d...841

Skrevet

Og hvordan finner man ut hvilken Kiwi butikk som har bank i butikk?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvordan finner man ut hvilken Kiwi butikk som har bank i butikk?

Liten google sesjon og dette kom opp: (du må altså vite om banken din har dette samarbeidet med Kiwi)

BankAxept og bankene i Norge, tilbyr sammen med KIWI og flere av butikkene i NorgesGruppen, en tjeneste som gjør at kunder kan gjøre innskudd og uttak av kontanter i fysiske dagligvarebutikker. Dette betyr at kan ta ut og sette inn kontanter i alle KIWI-butikker, så lenge banken din er med på samarbeidet.31. okt. 2023
Endret av Million
Skrevet

Du kan sette inn maksimalt 20000,- Om du skal sette inn mer må du fordele det over flere dager.

Satte selv inn 15000,- en dag og 15000,- en annen dag etter at han som kjøpte bilen vår ville betale deler av kjøpet kontant. Følte meg supersuspekt med en konvolutt full av cash…

Skrevet
Vestlig skrev (21 minutter siden):

Du kan sette inn maksimalt 20000,- Om du skal sette inn mer må du fordele det over flere dager.

Satte selv inn 15000,- en dag og 15000,- en annen dag etter at han som kjøpte bilen vår ville betale deler av kjøpet kontant. Følte meg supersuspekt med en konvolutt full av cash…

Over hvor mange dager da? Går det bra dagen etter? Eller kan jeg bare kjøre til en ny butikk samme dagen?

Trodde maks beløpet var der for at ikke butikken skulle få så mye kontanter samme dag. Men at det da går greit i en ny butikk?

Anonymkode: b58b2...b37

Skrevet
Vestlig skrev (27 minutter siden):

Selge bil, der du tar i mot cash? Lukter svarte penger lang vei. 

Anonymkode: c9af9...bbe

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selge bil, der du tar i mot cash? Lukter svarte penger lang vei. 

Anonymkode: c9af9...bbe

Jepp.

Og kjøper risikerer og stå igjen med svarteper hvis det viser seg at han har vært med på og unndra offentlig skatt og avgifter.

Anonymkode: 87b87...f68

Skrevet

Maks 20.000 i innskudd på Kontant i butikk. 
Du kan gjerne komme igjen dagen etter, men jeg gjør deg obs på at vi bak kassen er observante på store innskudd flere dager på rad og kan varsle. 

Maks beløpet er der faktisk for å bedre sikre mot hvitvasking av penger og terrorpenger.

Hilsen Kiwi ansatt

Anonymkode: 31e17...a8e

Skrevet

Noen banker har begrensning på hvor mye som kan settes inn!

Og har du fylt ut hvitvaskingskjema i nettbanken? Da må du fylle det ut på nytt dersom du bikker 25.tusen i løpet av ett kalenderår og har sagt nei til det når du fylte ut skjemaet. Du må også skrive hvor pengene kommer fra, men trenger ikke bevis da.

Anonymkode: 5495e...cd0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 23.43):

Noen banker har begrensning på hvor mye som kan settes inn!

Og har du fylt ut hvitvaskingskjema i nettbanken? Da må du fylle det ut på nytt dersom du bikker 25.tusen i løpet av ett kalenderår og har sagt nei til det når du fylte ut skjemaet. Du må også skrive hvor pengene kommer fra, men trenger ikke bevis da.

Hvitvasking skjema? Hva for noe? Hvor står det at man maks kan sette inn 25.tusen i året?

Skrevet

Har du nordea kan du glemme det.

Anonymkode: 44894...c50

Skrevet

Har du Nordea kan du bare sette inn 5000,- i måneden på Kiwi. Solgte (billig) bil selv og måtte sette den inn over to måneder. 

Anonymkode: 86a17...8bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 22.55):

Hvitvasking skjema? Hva for noe? Hvor står det at man maks kan sette inn 25.tusen i året?

Ja, det er sånt man må fylle ut i banken, iallfall i min bank. Man må opplyse om man skal sette inn masse kontanter og isåfall hvor disse kommer fra. Det er ingen begrensning, men banken må bare vite hvor pengene kommer fra om det er over tjuefem tusen i året pga svart arbeid, kriminalitet osv.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du Nordea kan du bare sette inn 5000,- i måneden på Kiwi. Solgte (billig) bil selv og måtte sette den inn over to måneder. 

Anonymkode: 86a17...8bd

Er dette nytt? Sist jeg prøvde fikk jeg bare beskjed at nordea ikke støtter denne tjenesten. 

Anonymkode: 44894...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...