AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Jeg får litt søkk i huden etter sokker,selv om de ikke er super stramme.noen fler? Når jeg googler får jeg bare opp elendighet🙈🙈 Hvis jeg trykker oppå fremsiden av leggen/skinnleggen så blir det et søkk i huden,som ikke går bort umiddelbart, men tar noen sekunder så er det borte. Er dette tegn på vann i beina,er ikke hoven.normale fotblad. Kan jeg spørre deg som leser dette om du vil sette av tid til meg og trykk på fremsiden av leggen din og se om du får grop,og om det går tilbake med en gang😊 Tenker mye på dette,vet jeg har nevnt det for legen for mange år siden,hun mente det ikke var vann,men hun klemte på siden av leggen😀 Anonymkode: d6459...06b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Er sikkert vann, men kan også være tidlige tegn på hjerteproblemer så du burde sjekke deg hos legen. Jeg er ganske rund og har litt å trykke på Men det blir ikke igjen en grop. Ville tatt en prat med legen, men det er sikkert 100 årsaker som er ufarlige ❤️ Anonymkode: 5cd43...4e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Måten du beskriver det på, at når du trykker så får du en grop som står igjen; Pitting ødem. Jeg ville tatt det opp med lege, for det skal ikke være slik. Anonymkode: 1b5a4...487
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er sikkert vann, men kan også være tidlige tegn på hjerteproblemer så du burde sjekke deg hos legen. Jeg er ganske rund og har litt å trykke på Men det blir ikke igjen en grop. Ville tatt en prat med legen, men det er sikkert 100 årsaker som er ufarlige ❤️ Anonymkode: 5cd43...4e7 Trykket du på selve beinet fremme på leggen. Anonymkode: d6459...06b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Det kalles pitting ødem som en over her nevner. Jeg har også det, spesielt i venstre legg. I mitt tilfelle skyldes det dårlig leverfunksjon, men er flere ting som kan forårsake det. Anbefaler lege. Anonymkode: 5f708...270
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Det er ikke unormalt å få litt vann i bena hvis man står og går mye, eller det er veldig varmt. Det er også en del kvinner som får mer vann i bena enkelte dager i syklusen. Dette gjelder dog bare litt småhovne ankler og tendenser til sokkemerker. Å få et søkk på fremsiden av leggen som bruker sekunder på å gå bort, er ikke normalt. Det kalles pitting ødem og er såpass utenom det normale at det bør sjekkes av lege. Og bare for moro skyld testet jeg det ut på mine legger nå, etter en slitsom dag. Jeg får ikke noen form for synlig grop der jeg trykker. Anonymkode: 13a0c...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Jeg er feit og har hovne bein og merker etter sokker men har aldri opplevd å få en grop om jeg trykker noe sted på foten. Ta å få en sjekk hos lege. Anonymkode: 83e5c...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå