Gå til innhold

Voldelig 8-åring med aspberger og adhd. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 8 år som har asberger og adhd. Fungerer egentlig ganske greit i det daglige, har venner og trives på skolen, men han er tidvis ganske voldelig mot meg. Han er ikke voldelig mot andre i familien eller på skolen. Når han blir sint for noe kan han skrike og brøle til meg, men også slå alt han kan. Han er sterk, og det er skikkelig vondt noen ganger. Etterpå kan han være skamfull og lei seg, men det skjer så raskt at det ikke virker som at han klarer å stoppe det. BUP har ikke vært så behjelpelige foreløpig. Nå lurer jeg på om det er noen her som har barn med samme type utfordringer, og som har råd eller erfaringer til hvordan vi kan håndtere dette?

Anonymkode: 6b652...9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barn med lignende diagnoser og utfordringer. Det har blitt bedre med økt alder her (vår er 11, har bare utagert fysisk et par ganger i år.

Ellers har det eneste som egentlig har nyttet oppover vært konstant samregulering. Forutse når barnet blir overveldet, i størst mulig grad unngå det og når det skjer hjelpe det å samle seg. Det er ekstremt krevende. 

Har heller ikke opplevd at BUP har hatt så mye å komme med utover å bekrefte det vi allerede gjør. 

Anonymkode: ae5b6...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...