Gå til innhold

Overnatte hos far for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og bf er ikke sammen, barnet er nå rett over 1 år og dem har hatt dagsamvær hele veien. Han ønsker å prøve en overnatting, noe jeg tenker er i orden, men barnet søker enda litt etter brystet på natt, noe jeg vet ikke strengt talt behøves, men det har vært vanskelig å vende av alene uten hjelp…

Når sov deres barn hos far for første gang? Ønsker for det meste svar av dere som ikke var sammen fra dag 1/ 1 måneden

Anonymkode: 077ea...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei

Jeg og bf er ikke sammen, barnet er nå rett over 1 år og dem har hatt dagsamvær hele veien. Han ønsker å prøve en overnatting, noe jeg tenker er i orden, men barnet søker enda litt etter brystet på natt, noe jeg vet ikke strengt talt behøves, men det har vært vanskelig å vende av alene uten hjelp…

Når sov deres barn hos far for første gang? Ønsker for det meste svar av dere som ikke var sammen fra dag 1/ 1 måneden

Rundt 1 års alderen. Barnet fikk flaske hos far. Var ikke noe problem. Bare å prøve det så ser du hvordan det går. 

Anonymkode: cb5cf...1a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rundt 1 års alderen. Barnet fikk flaske hos far. Var ikke noe problem. Bare å prøve det så ser du hvordan det går. 

Så godt å høre! Tenkte også dem kunne prøve med en flaske bare. Da er det ikke for tidlig å prøve hvertfall 

Skrevet

Kanskje det er nettopp det som trengs for å anvende natt ammingen da. 

Anonymkode: 3679b...db8

• Liker 1
Skrevet

Er normalt ikkr behov for nattaming. Når barne er så stort. Kamsje dette gjør barne sover uten oppvåknimg

Anonymkode: 642f4...559

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så godt å høre! Tenkte også dem kunne prøve med en flaske bare. Da er det ikke for tidlig å prøve hvertfall 

Ja vi begynte med 1 overnatting, annenhver uke når barnet nettopp var passert 1 år.  Det var ikke noe problem.. Ved enkelte anledninger, ikke fast hadde far 2 overnattinger på rad. Vi hadde et godt samarbeid og prøvde ut ulike ordninger som passet oss. Noen ganger hadde far 1 overnatting 2-3 helger på rad. Alt etter hans ønske og hva som passet for meg. De fleste 6 mnd lagde jeg ikke særlig planer for meg selv de nettene barnet sov hos far - sånn i tilfelle. Gikk gjerne på kino eller til venner etc. Men jeg reiste ikke vekk, og jeg drakk ikke. Var tilgjengelig ved behov.  Skjedde vel kun 1 gang at far ringte sent om kvelden - da var barnet blitt syk den kvelden. 

Prøv dere frem og finn en løsning som passer for dere og deres samarbeid :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...