Gå til innhold

Tog eller bil til Gardermoen ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lurest å ta tog eller bil til Gardermoen ? Er det dyrt å parkere der?

Jeg skal kun reise frem og tilbake på samme dag. 

Flyet lander en time før siste tog tilbake. Er det da for risikabelt å ta tog da? I tilfelle forsinkelser.

Anonymkode: 4c37e...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjekke priser på parkering på Avinors nettsider. Der kan du legge inn dato og tidspunkt for innkjøring og utkjøring, og se hva det kommer på. Du kan også forhåndsbestille parkering.

Anonymkode: 598cb...1cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan sjekke priser på parkering på Avinors nettsider. Der kan du legge inn dato og tidspunkt for innkjøring og utkjøring, og se hva det kommer på. Du kan også forhåndsbestille parkering.

Ja men der var det buss inn til flyplassen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det veldig risikabelt å ta tog en time etter flyet lander? Skal ikke vente på bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var mye dyrere å parkere der enn togbillett. Men er det veldig risikabelt at flyet lander en time før siste tog går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva du mener er resikabelt. Mest sannsynlig går det veldig bra. Fly er ofte ikke så forsinket.

Anonymkode: 70caa...acd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er det veldig risikabelt å ta tog en time etter flyet lander? Skal ikke vente på bagasje.

Tenker at en time egentlig bør være nok slingringsmonn. 

Anonymkode: 4a2d3...1e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er veldig krise om flyet blir mere enn en time forsinka. Det er helt krise fordi da kommer jeg meg ikke hjem. Har ingen å hente meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er veldig krise om flyet blir mere enn en time forsinka. Det er helt krise fordi da kommer jeg meg ikke hjem. Har ingen å hente meg.

da er det risikabelt, Togene står snart mer enn de går de også...

Anonymkode: ccb3c...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sittende på Gardermoen i 8 timer å vente på neste tog en gang. Tar ikke den sjansen igjen🫣 Toget dro når vi var på vei over.. 

Anonymkode: a33c7...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoget går senere enn Vy, og flybusser går som regel senere enn det igjen. Feks til Helsfyr klokken kvart over to på natten. Selv har jeg til og med kommet for sent til den, men da ventet jeg heller et par timer til de første togene på morgenen enn å betale dyr drosje. Men kommer så klart an på hvor du skal.

Anonymkode: ed43f...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du sjekket om det går noen flybusser i retning av der hvor du skal? De har jo mange forskjellige ruter. Er også noen lokalbusser som stopper rett utenfor flyplassen. Bare for å ha en plan B om du ikke skulle rekke toget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsinkelser er det gjerne flere av det på kvelden enn morgenen, sånt forplanter seg gjerne. Litt større risiko hvis man ankommer fra utenfor Schengen og må gjennom passkontrollen pluss hele terminalen. Men med mindre det kommer flere fly samtidig, tar det sjelden mange minutter den veien heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger jeg pass om jeg tar fly innen Norge?

Jeg har aldri tatt fly i Norge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er innen Norge.

Og hvor skal du hen? Det har jo litt å si for hvilke muligheter du har for å komme seg hjem. Men innen Norge og uten bagasje vil du neppe bruke mange minutter fra flyet og ut. Pass trenger du ikke, sjelden leg heller, men greit å ha med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bussene som går mellom parkeringen og flyplassen har alltid fungert ok de gangene jeg har behøvd å kjøre egen bil. Toget fungerer også greit, samme gjør flybussen så lenge man flyr på dagtid. De siste 3 gangene jeg har flydd så har flyet hjem blitt en del forsinket. Har ikke vært et problem da jeg får familie til å hente meg.

Anonymkode: 10e62...080

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trenger jeg pass om jeg tar fly innen Norge?

Jeg har aldri tatt fly i Norge før.

Nei

Anonymkode: a33c7...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kun en time fra landing til siste tog går ville jeg vurdert å kjøre. Opplevde en gang at flyet mitt var så forsinket at jeg ikke rakk toget og måtte sitte på Gardermoen gjennom natta til togene begynte å gå fem timer senere.

Her er prisene for en dags parkering i P-husene i gangavstand til terminalene tirsdag til uka:

image.thumb.png.c9d37245e570e796c23e5f1e2405a9ad.png

Utendørsparkering på P8 (4-6 min gange til terminalen) koster 399 for samme tidsrom.

Du kan sjekke priser for din reise her: https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/

Anonymkode: a0424...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...