Gå til innhold

Fikk dere arv fra besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboers og min bestemor hadde omtrent samme formue.

Før bestemoren til samboeren min døde, hadde hun lagt inn testamentet,  eller laget en avtale/klausul med sine egne barn om at alle barnebarn skulle arve 75000 kroner hver. Så det fikk alle den dagen hun gikk bort.  

Min bestemor lot alt gå til sine egne barn og ingenting til sine barnebarn.

Hvordan var det med dere? Arvet dere noe av besteforeldre eller fikk deres foreldre/tanter og onkler arven  i sin helhet?  

Anonymkode: 7b2f6...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen arv fra besteforeldrene. Tror kanskje det er det aller vanligste.

Anonymkode: f2585...ebc

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis man ikke har skrevet testamente går jo alt til barna, så nei, vi fikk ingenting etter bestefaren vår (som er den eneste av mine besteforeldre som er død). Min onkel delte noe av pengene han fikk med sine barn, mens moren min fiksa taket på hytta med sin arv. 

Anonymkode: 76e8a...eaf

Skrevet

Det var meningen jeg skulle arve fra min farmor, men det ble bare sagt muntlig og ble derfor ikke noe av. Jeg fikk derimot rundt 150 000 av min far til bryllup, det hadde han lovet henne, dette var fra arven etter min farmor ❤️ 

At jeg siden endte opp skilt er jeg glad min farmor aldri fikk med seg. Huff. 

Anonymkode: cb68f...f19

• Hjerte 1
Skrevet

Min mor og hennes bror arvet mine besteforeldre. Min mor valgte å gi sine barn et beløp i gave med en gang, siden vi var i etableringsfasen da og det kom godt med. Min onkel gjorde ikke dette. Det et jo de som arver sine foreldre, og velger selv hva de vil gjøre med de pengene. 

Anonymkode: d6e6d...b90

• Liker 1
Skrevet

Min mor og hennes søsken arvet fra besteforeldre, jeg tror ikke jeg kommer til å arve fra mine, men moren min har sagt at hun kommer til å gi meg forskudd på arv, når hun får sin. 

Anonymkode: 250d8...b03

Skrevet

Besteforeldrene på min side døde før jeg ble født. Og min bestemor på fars side, hadde 11 barn. Og eide en gammel sliten enebolig, så ble ikke så mye penger på hver av barna.

Anonymkode: 13dc0...3c5

Skrevet

Ja, gjennom foreldre.

Anonymkode: bf2e2...a86

Skrevet

Min mor (som er enebarn) sa fra seg arven etter sine foreldre slik at den ble delt mellom meg og mine søsken. Etter besteforeldre på farssiden var det ikke mye å dele, de brukte pengene på seg selv (ferieturer, god mat osv).

Anonymkode: 3c247...f2e

Skrevet

nå må dere slutte å spekulere i død...som en sier...den som graver en annens grav......

• Liker 3
Skrevet

De fleste arver ikke sine besteforeldre. Men en god del som arver foreldrene sine lar hele eller kanskje mer vanlig deler av arven gå rett videre til sine barn. Vi fikk noen hundre tusen hver da morfar døde. 

Skrevet

Ingen arv fra mine besteforeldre. Ikke forventet jeg det heller. Vet heller ikke hvor mye eller lite mine foreldre arvet. Ikke er jeg interessert heller.

Skrevet

Nei, så lenge annet ikke er oppgitt så arver bare barna - ikke barnebarn. Har feks første arverekke gått bort - så tilfaller det barnebarna i den rekken. 

Normalen er at bare barna arver.

Anonymkode: 770ce...81b

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mor (som er enebarn) sa fra seg arven etter sine foreldre slik at den ble delt mellom meg og mine søsken. Etter besteforeldre på farssiden var det ikke mye å dele, de brukte pengene på seg selv (ferieturer, god mat osv).

Så bra! ❤️

Vi prøver å overtale svigermor til å nyte livet. Hun sparer og sparer. Ingen vet hva hun sparer til. Livet er nå. Hennes voksne barn greier seg veldig bra økonomisk. 

Anonymkode: c970b...e27

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk kr 4000 via mine foreldre da farmor døde. 

Anonymkode: c32bf...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra for dem at de fikk nyte livet og pengene de hadde! ❤️

Jeg og mine søsken har fått større pengegave fra farmor, men regner ikke med å arve spesifikt, det er det, som allerede sagt over, mine foreldre som gjør. Ikke enorme summer uansett tror jeg

• Liker 2
Skrevet

Ja, men det var fordi jeg var neste arvtager siden mammaen min var død

Anonymkode: 89398...057

Skrevet

Fikk salgssummen av farfars bolig via foreldrene mine og det ble min inngangsbillett på boligmarkedet. Tenker å gjøre det samme for mine barn når min mor dør, far er allerede død. 

Anonymkode: 66691...22e

Skrevet

Alt gikk til min mor når mormor gikk bort, og til min far når hans foreldre gikk bort. Men men mor og far ga meg og søster mye av det de arvet. Men i praksis fikk vi jo ikke noe av besteforeldrene. Men av foreldrene våre.

Anonymkode: 006ea...133

Skrevet

Min far arvet sammen med mine søsken. Alle søskenbarn utenom meg selv og mine søsken fikk derimot komme inn i boet å plukke en ting.

Når min morfar døde gikk et utvalg av hans ting i arv til mannlige barnebarn og et utvalg av min mormors ting til kvinnelige barnebarn. Jeg er kvinne å ga mitt til min mor siden ringer og smykker ikke interesserer meg overhode. Skulle veldig gjerne fått 2-3 LP-plater som jeg pleide å høre på sammen med min morfar derimot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...