AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Min samboer og jeg har hver vår datter fra tidligere forhold. Det er 6 år mellom jentene. Min datter blir 18 og hans blir 12 år. 18 år er en stor dag. Feiringen blir sammen med familier på begge sider. Min datter ønsker seg veldig ballonger med helium med 18 år på, for det har hun en venninne som har fått og hun synes det var veldig kult. Jeg sjekket hvor mye det koster og ca 600-700kr. Min samboer synes det var dyrt og vet at sin datter hadde synes det hadde blitt lei seg om bare min datter fikk. Jeg foreslo at begge kunne få….. Anonymkode: e09d8...793
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Mine barn (helsøsken) har bursdag på samme dag. De er ikke tvillinger og de har lært seg at det kan være forskjell på ulike aldre og hvordan de blir markert. Så hvis den yngste synes noe er ekstra fint på 18-årsdagen til storesøster, så er det jo bare å notere seg det til yngste skal feire myndighetsdag. Anonymkode: e7e56...246 5 2
luxifine Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Helium kan du kjøpe på nille eller party butikk for 4-500 kr. Da får dere mange ballonger, alle kan få? Ser ikke problemet her? 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Ja, kan ikke begge få da? Velter 600 kr hele festbudsjettet? Anonymkode: 9007c...097 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer og jeg har hver vår datter fra tidligere forhold. Det er 6 år mellom jentene. Min datter blir 18 og hans blir 12 år. 18 år er en stor dag. Feiringen blir sammen med familier på begge sider. Min datter ønsker seg veldig ballonger med helium med 18 år på, for det har hun en venninne som har fått og hun synes det var veldig kult. Jeg sjekket hvor mye det koster og ca 600-700kr. Min samboer synes det var dyrt og vet at sin datter hadde synes det hadde blitt lei seg om bare min datter fikk. Jeg foreslo at begge kunne få….. Anonymkode: e09d8...793 Og hva er problemet her? Anonymkode: fadae...463 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Kan en løsning være at din datter er hos sin far, og din stedatter er hos sin mor, på bursdagen? Så får de være midtpunktet på bursdagen sin i hvert sitt hjem. Anonymkode: feab8...3a7 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 En 12 års dag er viktigere.. Anonymkode: 90447...6c1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Jeg vet ikke hva problemet ditt er siden du ikke uttrykker noen problemstilling, men for barn er alle bursdager viktig. Det hjelper ikke at du mener at ditt barns bursdag er viktigst, for 12-åringens bursdag er viktigere for henne og hennes familie (inkludert din samboer). Dere kan ikke gjøre forskjell på dem. Enten kjøper dere ballonger til begge eller ingen, enkelt og greit. Om din samboer synes det er for dyrt må dere snakke sammen og komme til en løsning, men så lenge dere bor sammen som en familie kan ingen av dere trumfe gjennom ønsker som den andre ikke er med på. Anonymkode: 59cdb...1e6 3 1
Me0987 Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 takinova skrev (1 time siden): Hva er problemet du vil diskutere? AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer og jeg har hver vår datter fra tidligere forhold. Det er 6 år mellom jentene. Min datter blir 18 og hans blir 12 år. 18 år er en stor dag. Feiringen blir sammen med familier på begge sider. Min datter ønsker seg veldig ballonger med helium med 18 år på, for det har hun en venninne som har fått og hun synes det var veldig kult. Jeg sjekket hvor mye det koster og ca 600-700kr. Min samboer synes det var dyrt og vet at sin datter hadde synes det hadde blitt lei seg om bare min datter fikk. Jeg foreslo at begge kunne få….. Anonymkode: e09d8...793 Og?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer og jeg har hver vår datter fra tidligere forhold. Det er 6 år mellom jentene. Min datter blir 18 og hans blir 12 år. 18 år er en stor dag. Feiringen blir sammen med familier på begge sider. Min datter ønsker seg veldig ballonger med helium med 18 år på, for det har hun en venninne som har fått og hun synes det var veldig kult. Jeg sjekket hvor mye det koster og ca 600-700kr. Min samboer synes det var dyrt og vet at sin datter hadde synes det hadde blitt lei seg om bare min datter fikk. Jeg foreslo at begge kunne få….. Anonymkode: e09d8...793 Tja, jeg vet ikke helt hva som egentlig er problemet her. Men 1. Hva du gjør for ditt barn og hva han gjør for sitt barn, trenger vel ikke påvirke hverandre? Hvis du vil kjøpe helium ballonger til din datter, så gjør du det. (Avtal dette med hennes far, så kan dere spleise?) 2. Hvis hans datter blir misunnelig på at din datter får ting på sin 18-års dag, som hun ikke får på sin 12-års dag, så er det farens jobb å lære henne at det går fint. Ikke har de samme foreldre, og ikke er de like gamle. Det er ingen grunn til at de skal ha alt likt. Det betyr ikke at dere ikke er like glad i dem begge. 3. Jeg ser ikke hvorfor det at de har bursdag samme dato egentlig har relevans? Ut over at han og hans datter kanskje ikke kan komme i din datters feiring, og du og din datter kanskje ikke kan komme i hans datters feiring, dersom de begge skal feire på selve dagen. (12-åringen kan jo feire sammen med dere dagen før eller etter? så får hun kanskje til og med delta på bonussøsterens bursdag.) Om dere har så store utfordringen med å behandle døtrene forskjellig når det kommer til ballonger, da står dere fremfor en del utfordringer i årene som kommer, der eldste er 18 år og har lov til en masse 12-åringen ikke har lov til før om 6 år. Anonymkode: 152ca...a0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En 12 års dag er viktigere.. Anonymkode: 90447...6c1 Nei, de er like viktige! Anonymkode: 02e97...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 Liten tank med helium har de til 599 på nille, den holder til mange tall fremover. Tallene koster 35. Feir begge eller ingen. Anonymkode: 7ec9f...c60
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 Ballonger med tall koster ikke så mye. Du kan få fire tall og helium til samme pris du snakker om, er du riktig gnien, kan du bruke ettallet til både 18 og 12 år Så kan du kjøpe nye tall når 12 åringen har bursdag de neste årene og ha helium igjen til alle tallene. Anonymkode: 652a4...a07 2
Dojakitty Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 Ser overhodet ikke problemet her, at begge kan få. og nei, 12 er ikke viktigere. De er like viktige! 1
Brunello Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de er like viktige! Anonymkode: 02e97...fc3 En 18-årsdag regnes som en milepæl i et menneskes liv. En tolvåring er stor nok til å forstå det. Null problem at attenårsdagen prioriteres så lenge tolvåringen også feires. 4
malifika Skrevet 22. august 2024 #17 Skrevet 22. august 2024 Her hadde jeg faktisk blåst i samboer og avtalt med jentene selv. Så hadde jeg brukt de pengene på ballonger og kjøpt tallet 30, hvis jeg ikke hadde råd til 4 tall. Siden de blir 30 år tilsammen. Lag to forskjellige eller flere kaker med det temaet de selv ønsker så de får likt. Farger og annen pynt får de jo bare bli enige om eller så må dere blande litt av hvert. Den ene er ikke viktigere enn den andre, de har bursdag på samme dag, skal feire med begge familiene og må selvfølgelig dele dagen. Jeg regner med at de også skal markere dagen en annen dag sammen med sine venner. Da får de hver sin dag og kan velge helt fritt for den feiringen.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #18 Skrevet 23. august 2024 Hos oss var 18-årsdagen nesten like stor som konfirmasjon. Gjør det klart for 12-åringen at dette er en ekstra stor dag og at hun skal få det samme på sin 18 årsdag. For 18 åringen fikk vel heller ikke heliumballong på sin 12 årsdag? Kan egentlig ikke bli mer rettferdig enn dette. Altså hver sine ballonger til 18 årsdagen., Anonymkode: cb3d8...69e 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #19 Skrevet 23. august 2024 Bruker å bestille ballonger på aliexpress, mine er under 10 år så da får man enhjørninger, ballongbue, tall etc til ca 100kr for 120-140 ballonger. Kommer i mange ulike tema. Har sett rakett på 140cm til 15 kr så ikke dyrt. Helium får du på nett i norge til 350. Synes begge kan få Anonymkode: cd23a...b44
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #20 Skrevet 23. august 2024 Den yngste skal vel feire med sin mor også? La hun kjøpe ballonger der. Anonymkode: dbb07...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå