amff Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Meg og kjæresten startet å møte hverandre i begynnelsen av mars, og ble ganske raskt offisielt kjærester. Ting har generelt gått veldig fort selvvom det føles ut som vi har kjent hverandre i minst 1 år. I motsetning til andre forhold jeg har vært i tidligere føler jeg meg veldig trygg, og jeg føler meg skikkelig sett og satt pris på. I bygget der jeg bor har det vært loftsbrann som betyr at jeg har måtte flytte ut. Først skulle perioden kun være 3 mnd men tidspunktet har blitt utsatt og utsatt og vi har nå fått beskjed om at vi ikke kan flytte inn før hvert fall 1 år. I starten skulle jeg bare bo litt hos venner osv, da det kun skulle være 3 mnd, men så var jeg med dama hele tiden så da tenkte vi at jeg kunne bo der frem til 3 måneder har gått. Men fristen har blitt utsatt og jeg "bor" fortsatt hos henne. Så kom samtalen opp om vi skulle bare finne noe sammen da hennes leilighet er altfor liten og trang for begge. Begge føler at hvis man tenker fornuftig på det så er det altfor tidlig, samtidig så har vi allerede "bodd sammen" vi sparer penger og det er fint å tenke på at vi to tar det steget sammen. Vi har pratet mye om det og begge blir påvirket av ytre faktorer som venner og familie. Selv så føler jeg at vi er såpass gamle at når noe føles rett så hopper man i det og hvis det ikke skulle funke så var det lurt å finne ut av det så tidlig som mulig. Vi er 30 og 28 år. Så igjen ber jeg om råd fra ytre faktorer. Er det noe som heter "skjebne" og "universet" ? eller skal man følge fornuften. Er vi ute av det hvis vi flytter sammen etter 5 mnd? Hilsen forvirret og storm forelsket fjomp 2
Queen19 Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Dere har allerede bodd sammen i 3 måneder, og må kanskje lete en stund før dere finner noe nytt. Dere kan like så gjerne bare hoppe i det, tenker nå jeg. Om dere har klart 3 måneder i trang leilighet, så er det absolutt håp for at et samboerskap vil fungere fint. 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Kjør på og drit i andre. Gjorde det samme og vi har det helt nydelig sammen. Vi elsker og sovne/våkne sammen hver dag, se på filmer/serier, gå turer,lage mat sammen etc. Bedre å angre senere 😄 Anonymkode: 14ed8...618
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Så lenge dere har bodd sammen en stund allerede så tenker jeg at dere har prøvekjørt nok. Dersom dere skal kjøpe så vær nøye på avtaler, pass på at ingen ikke sitter på bar bakke dersom det blir slutt eller en dør. Vi har ingen garantier her i livet. Et evt brutt samboerskap er ikke krise, det er en erfaring. Kos dere sammen, det er nydelig å få bo sammen når man er nyforelsket. Anonymkode: 6bbf1...742 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Like så greit å gjøre det tidlig. Så lenge det ikke er barn i bildet Anonymkode: 0343b...e38
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Traff mannen 20 år gammel, som student. Vi flyttet nesten rett inn til hverandre, det var mye å spare på å kunne dele en seng. Og nå har vi vel bodd sammen i 15 år. Det sagt. Vi eide jo nesten ingenting, og visste at bolig var midlertidig. Hadde noe skjedd hadde vi jo enkelt kunne splitte det lille vi eide felles, og ene funnet seg noe annet. Blir noe annet om du drar inn flere eiendeler, eid bolig, barn og slik. Anonymkode: aa2a1...c27
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Hadde ikke jeg og kjæresten hatt barn hadde vi nok bodd sammen etter 1 mnd🤭 Nå har vi tilsammen 3 barn så prosessen vil riktignok ta litt lengre tid. Men vi bor sammen så mye vi kan i helger og ferier hele gjengen ❤️ Bare sørg for å ha samboerkontrakt og tenk fornuftig mht verdier og evt brudd. Bedre å ha det klart når dere er i forelskelses rus. Anonymkode: 52566...bd9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Mannen min og jeg kjøpte hus sammen etter 14 dagers dating Nå har det gått 15 år og vi er fortsatt lykkelige. Anonymkode: b0ada...3b9 1 2
Trådstarteer Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min og jeg kjøpte hus sammen etter 14 dagers dating Nå har det gått 15 år og vi er fortsatt lykkelige. Anonymkode: b0ada...3b9 Wow! Kudos til dere. Ikke akkurat hverdagskost dette 😁 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Skrevet 23. august 2024 Ei venninne av meg var (som dere) i slutten av tjueåra da hun møtte en mann i romjula. Det sa bare pang. Så i mai var vi i bryllup, og da var hun allerede 2mnd på vei. Dette er over tjue år siden og de er fremdeles lykkelige. Når man vet så vet man. 😊 Anonymkode: af655...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #11 Skrevet 23. august 2024 Kjør på! Det som kunne gått galt, hadde dere nok allerede oppdaget nå siden dere har bodd sammen en stund. Jeg antar at det ikke er noen røde flagg som du håper/tror blir bedre når dere flytter sammen i en større bolig, for det er ikke sikkert. Anonymkode: bbcae...948
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Skrevet 24. august 2024 Jeg har flyttet sammen med menn på kort tid to ganger. Den ene gangen fordi han måtte ut av leieleiligheten sin fordi barnet til huseier skulle flytte inn. Det gikk veldig fint, vi var superlykkelige og med den mannen hadde jeg nok glatt gjort det igjen, selv om det ikke fungerte i lengden pga helt andre ting, det var helt nydelig så lenge det varte. Den andre gangen snik-flyttet han inn tidlig og jeg overså flere røde flagg, det endte i et langt forhold med vold og kontroll fra hans side. Det kan gå veldig bra, og det kan gå veldig dårlig. Les litt om røde flagg her inne og tenk deg godt om om du kanskje overser noe viktig i lykkerusen, hvis ikke er det bare å kjøre på 🥰 Anonymkode: b6531...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå