Gå til innhold

Hva er viktig å spørre om/få info om ved overgang til storebarnsavdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 2,5 som skal over til storebarnsavdeling ganske snart, hva er viktig å få informasjon om eller spørre om? 

Noe spesielt som er viktig ved tilvenningen?

Anonymkode: b055e...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel har vel barnet hatt tilvenning med voksne på avd som har blitt med over på stor avdeling, det er ihvertfall vanlig praksis. Det pleier også være et foreldremøte, har dere ikke hatt det? 

Jeg leverte mine som vanlig, hadde ikke ny tilvenning. Som sagt skal de allerede ha besøkt avdelingen for å bli kjent med voksne og barn der. Men snakk med barnehagen. Går som regel greit, men en del barn lengter litt tilbake til liten avdeling i starten før det går seg til. 

Om barnet ditt sover på dagtid enda eller bruker bleier, er det greit å høre litt om rutiner for dette. 

Anonymkode: 64aa7...6ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som regel har vel barnet hatt tilvenning med voksne på avd som har blitt med over på stor avdeling, det er ihvertfall vanlig praksis. Det pleier også være et foreldremøte, har dere ikke hatt det? 

Jeg leverte mine som vanlig, hadde ikke ny tilvenning. Som sagt skal de allerede ha besøkt avdelingen for å bli kjent med voksne og barn der. Men snakk med barnehagen. Går som regel greit, men en del barn lengter litt tilbake til liten avdeling i starten før det går seg til. 

Om barnet ditt sover på dagtid enda eller bruker bleier, er det greit å høre litt om rutiner for dette. 

Barnet har vært der kanskje 7 ganger en times tid hver gang på tilvenning  Barnehagen ønsker kortere dager for barnet i starten, er det normalt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Barnet har vært der kanskje 7 ganger en times tid hver gang på tilvenning  Barnehagen ønsker kortere dager for barnet i starten, er det normalt? 

Hvis dere har mulighet til det er det jo fint, men ikke alle som har det. Ikke sikkert det er behov for det heller. Tror ikke jeg hadde det med noen av mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...