AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Vi har hver våre barn/ungdommer, og ingen felles. Har bodd sammen siden januar 2022, og dermed hatt en jul sammen. Den julen var begges barn hos sine andre foreldre, og vi inviterte andre voksne (foreldre og søsken) til jul hjemme hos oss. I år skal begges barn ha jul sammen med oss, men jeg vurderer om jeg skal ta med mine til sine besteforeldre, uten min samboer og hans barn. Mine foreldre har ikke plass til så mange, og min samboer pleier alltid å ha besøk av sine foreldre siden han er enebarn. Er det andre som deler opp jul eller andre høytider slik? Mener ikke at dette må bli en fast ordning, men jeg og mine barn er vant til å dra til mine foreldre på julaften, så ser ikke at det skal være noe problem å fortsette å gjøre det slik. Er jeg rar som tenker slik? Vet at min samboer ikke hadde tatt på vei, han bryr seg fint lite om hva andre mener om hvordan vi gjør ting, og vi ville uansett ha kommet hjem 1. eller 2. juledag. Lurer bare på om andre gjør det slik😊 Anonymkode: 4a789...75d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Vi hadde første jul med barna i fjor, og da kom familien til min samboer sin side. I romjula traff vi min familie. Begge familier blir vi veldig mange. I år er det jul sammen uten barna. Vi har kun barn fra før begge to☺️ Anonymkode: f3366...446 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Jeg og min eks sin familie feirer barnas bursdager alle isammen. Og vi feiirer jul isammen hos hans familie ett år og min familie et annet. Dette gjør vi for barnas skyld. Anonymkode: c6245...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #5 Skrevet 23. august 2024 Høres ut som en fin løsning synes jeg ☺️ er ikke i samme situasjon som deg, men er skilt og vi har begge ny partner som vi ikke bor med. Tenker at fleksibilitet og se barna er viktigst. Dere kan jo være sammen andre dager og som du sier, så kan det jo endre seg med tiden Anonymkode: 77a5c...7ee
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #6 Skrevet 23. august 2024 Som skilsmissebarn som har fått ny stefamilie - hold på tradisjonene deres! Jeg hatet at vi skulle feire jul med den nye slekten! For da måtte to familiers tradisjoner blandes, noe som resulterte i tap av en god del av våre og inn med ting som vi absolutt ikke pleide. Det var sårt! Anonymkode: fd0f8...c40 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #7 Skrevet 23. august 2024 Snakk med partneren din hva han tenker? Anonymkode: 235fa...162
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #8 Skrevet 23. august 2024 Har ingen erfaring selv. Men mannen kommer fra skilt familie. Dem feira sammen i alle år til barna ble voksen selv. Altså kjernefamilien sammen. Ikke med ny samboer. Så da fikk dem samme tradisjonen hele tiden. Helt til jeg kom inn i bildet. Da ville han feire med meg og min familie. Var så kleint sa han å være hjemme. Vi var veldig ung når vi møttes. Så siden har han feiret med meg. Og han har tatt med seg faren sin ofte. No feirer han stort sett med oss og mine foreldre annen hver jul. Anonymkode: 29e85...6c3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #9 Skrevet 23. august 2024 Ingen problem å dele seg, dere har jo ikke felles barn her 😊 Helt normalt å feire med hver sin storfamilie. Anonymkode: 52bfa...411
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #10 Skrevet 23. august 2024 Vi har begge barn fra før og ingen felles. Her gjør vi det slik at vi feirer hjemme hos oss, inviterer foreldrene hans. Vi er alle samme hos mine foreldre på en liten middag i romjulen. Året etter er vi barnløs og jeg og min samboer drar til mine foreldre og så spiser vi middag i romjulen med hans foreldre og alle barna. Barna elsker å feire jul sammen og vil helst være her alle julaften, men de må selvsagt til sine respektive andre foreldre. Jeg tenker at så lenge man bor med en annen så er det dere som er familie (kjernefamilie) Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at kjernefamilie betyr at man må være biologisk slekt. Familiedynamikken som man prøver å ha blir helt ødelagt hvis dere skal feire hver deres sted. Men det er opptil dere, vi gjør ikke sånn hos oss fordi det hadde ikke fungert. Alle barna her vil feire sammen😊 Anonymkode: eb4ce...4fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå