AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Skjønner ikke hva som er galt med synet mitt, og begynner å bli litt frustrert over hele greia. Jobber 8 timer foran skjerm hver dag, og begynte å slite med synet. Blir sliten i øynene og sliter med å fokusere, så tenkte det var på tide å teste synet (er 30 år). Vært hos to ulike optikere, der den ene mente jeg ikke trengte briller, men at jeg må la øynene slappe mer av og prøve å ikke være så mye på skjerm (ironisk nok når jeg jobber foran skjerm hver dag..). Løsningen hans var å ta jevnlige pauser, se lenger vekk og være mer ute på fritiden. Den andre optikeren jeg var hos ønsket å dryppe/bedøve øynene mine for å se om jeg anstrengte de, og da fant de mer plusstyrke. Har nå fått en lesebrille på +1 i det ene glasset og +1,25 i det andre. Og en liten justering av skjeve hornhinner så vidt jeg har forstått (-0,25 på venstre og -0,25 på høyre). Problemet er at jeg etter 3 uker føler brillene er for sterke. Når jeg tar de på etter å ha brukt de en stund er det som om pannen "sperres" opp og jeg får et trykk i pannen. Ser ikke automatisk noe klarere heller. Etter å ha brukt de en hel dag på jobb forrige uke slet jeg mer med synet enn jeg gjør til vanlig. Føler det er noe galt.. er det dryppingen som har gjort at jeg kanskje har fått en for sterk brille? Gikk til slutt til en øyelege som også mente jeg ikke trengte briller og at det er vanlig å bli sliten/slite med å fokusere når man er mye på skjerm og at det blir forvirrende for hjernen å ta briller av og på. Men blir jo fremdeles sliten i øynene og føler noe er galt, så det er litt frustrerende. Har tatt blodprøver for å se om det har noe med det å gjøre, og alt ser fint ut. Noen som har noen råd/tanker/lignende erfaringer? Anonymkode: c379b...3ac
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 gå tilbake til den optikeren som gav deg brillene og si det ikke funker for deg, da får du enten andre styrker (gratis) eller henvisning til øyelege... Anonymkode: 0f8ff...224
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Skulle stå: når jeg tar de på etter å ikke ha brukt de en stund. Anonymkode: c379b...3ac
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): gå tilbake til den optikeren som gav deg brillene og si det ikke funker for deg, da får du enten andre styrker (gratis) eller henvisning til øyelege... Anonymkode: 0f8ff...224 Ja, må gjøre det. Men kan det være at jeg aldri skulle hatt de brillene når både en annen optiker og en øyelege mener jeg ikke trenger briller? Synes det er så rart at jeg skal slite sånn med synet på skjerm.. Anonymkode: c379b...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå