Gå til innhold

Vaske håret to ganger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er mulig å forsøke :) lurte bare på om det er en myte😅

Anonymkode: d5acb...04d

De anbefaler jo og å bruke en liten mengde og ikke fylle opp halve hånden med shampo so mange gjør. Nei, det er ingen myte, men hvis det skummer like bra ved første vask som andre vask på deg, trenger du kanskje bare en vask. 

Anonymkode: cde57...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde tidligere at man burde vaske håret 2 ganger, og gjorde det i mange år. Men så leste jeg at andre gang vasker man "rent hår".

Så nå vasker jeg én gang, og er like fornøyd.
Enda mer fornøyd faktisk, for jeg sparer "både tid og penger" 😄

(Vasker håret 1-2 ggr pr. uke)

Husk at såpe/shampo tørker ut hodebunnen, og kan skape irritasjon, så skyll LENGE OG VEL med rent vann!
(Samme gjelder all annen kroppsvask selvsagt. Mange som "stinker såpe" fra hendene etter å ha vært på toalettet.)

Leste om noen som ikke vasket håret på leeenge, fordi de var på en tur. Og de ble så overrasket over at håret ble finere enn normalt.

https://www.forskning.no/hygiene-menneskekroppen-hud/spor-en-forsker-sa-ofte-bor-du-vaske-haret/495615

Anonymkode: 00588...bdd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må det, er kort og med en del produkter i, vask hver tredje dag ca. Det skummer lite 1.gang, så jeg merker at shampoen ikke «når inn». Skummer andre gang. Hadde ikke tatt to hvis jeg ikke merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det ikke er møkkete, hvorfor vasker du det da? Hår bør vaskes så sjeldent som mulig

Anonymkode: 7026d...6e9

Kommer litt an på frisyre. Om du har kort hår og frisyre som krever styling funker det ikke og vaske det så sjeldent om det skal se bra ut. 

Anonymkode: cde57...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

«Vasker bare håret en gang ja, er jo virkelig ikke så møkkete»

hvorfor vasker du det da? 

Anonymkode: 7026d...6e9

Det er ikke møkkete (at det trenger to vask). Skrev ikke at det ikke var møkkete. 

Anonymkode: 94ec4...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger, ja. Håret mitt blir mye finere og mykere da.

Anonymkode: c32b4...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge chemistry PhD/ cosmetic chemist Michelle Wong; det holder å vaske håret èn gang. Det er gjort studier på det.

Anonymkode: a1fc8...27c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid pleid å vaske håret hver tredje dag. Har merket stor forskjell på å bruke sjampo en og to ganger da. Men nå vasker jeg håret litt oftere pga mer svett trening, og føler kun behov for sjampo en gang da siden det ikke rekker å bli like skittent mellom hver gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt det samme som deg TS.  Uansett- jeg har alltid bare vasket en gang da jeg ikke bruker produkter.  Føler det blir rent nok.

Anonymkode: 3ac82...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid håret 2 ganger. Første gang med renseshampo, deretter med "vanlig" frisørshampo. Men jeg Vasker bare håret 1-2 ganger i uken og bruker en del produkter.

Anonymkode: a88f8...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...