AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Bør man virkelig vaske det to ganger eller er det bare noe frisører sier for å selge mer sjampo?😅 jeg føler håret mitt blir finere når jeg vasker det en gang, de gangene jeg vasker det to ganger blir det ofte tørt og livløst. Bruker frisørshampo. Anonymkode: d5acb...04d 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Det sies jo at første vask er for å få bort eventuelle hårprodukter, oppbygd talg osv, mens den andre vasken er for å få håret rent. Hva om du fordeler totalmengden, så du bruker like mye på to runder, som det du bruker på 1 nå? Altså mindre sjampo, men to ganger? Anonymkode: bda59...2af 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det sies jo at første vask er for å få bort eventuelle hårprodukter, oppbygd talg osv, mens den andre vasken er for å få håret rent. Hva om du fordeler totalmengden, så du bruker like mye på to runder, som det du bruker på 1 nå? Altså mindre sjampo, men to ganger? Anonymkode: bda59...2af Ja det er mulig å forsøke lurte bare på om det er en myte😅 Anonymkode: d5acb...04d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er mulig å forsøke lurte bare på om det er en myte😅 Anonymkode: d5acb...04d Skal ikke se bort i fra at det stammer fra et salgstriks nei 😄 Anonymkode: bda59...2af
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er mulig å forsøke lurte bare på om det er en myte😅 Anonymkode: d5acb...04d Det kommer jo an på hvor ofte du vasker håret, og om du bruker mye produkter. Anonymkode: 17884...e00 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Jeg vasker bare en, men bruker ingen produkter heller. Hvis du føler det er rent med en runde tenker jeg det er greit. Hvis håret er så skittent at såpa ikke skummer tar jeg en runde til. Anonymkode: 46ccf...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Vasker bare håret en gang ja, er jo virkelig ikke så møkkete. Hadde en pasient hvor jeg måtte veilede vedkommende til å vaske håret to eller tre ganger, men det var fordi at det nesten aldri ble vasket og var så møkkete at shampooen ikke skummet i det hele tatt i starten. 😅 Anonymkode: 94ec4...ae0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Man bør vaske det to ganger:) det er ikke meningen at det skal bli helt uttørka heller, jeg ville kanskje byttet shampo Anonymkode: e93ef...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Det kommer an på hvor ofte og hvor fett håret ditt er. Jeg MÅ vaske 2 ganger, men så vasker jeg det hver 10. dag eller så Vasker du daglig eller annen hver, er nok 1 runde sjampo mer enn nok Anonymkode: 7026d...6e9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vasker bare håret en gang ja, er jo virkelig ikke så møkkete. Hadde en pasient hvor jeg måtte veilede vedkommende til å vaske håret to eller tre ganger, men det var fordi at det nesten aldri ble vasket og var så møkkete at shampooen ikke skummet i det hele tatt i starten. 😅 Anonymkode: 94ec4...ae0 Om det ikke er møkkete, hvorfor vasker du det da? Hår bør vaskes så sjeldent som mulig Anonymkode: 7026d...6e9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Håret bør vaskes 2 ganger i hodebunnen ikke lengden. Første vask er for å få vekk produsenter, talg osv og andre vask er for å få det ordentlig rent. Kvalitets shampoer uten sulfater er ofte dyre men det er ikke meningen at du skal bruke mye produkt. Det er jobben med hendene i hodebunnen og litt vann som skal skape skummet. På runde 2 så skal mann bruke mindre produkt og som oftest skummer shampoen opp mye raskere fordi håret nå er rent. Viss håret ditt blir veldig tørt så kan det hende du bruker feil produkt for din hårtype og hodebunn. Mange frisør shampoer selges på nett til lavere pris enn i salong. Selv hat jeg gått over til en rimelig shampo bar og synes det gir best resultat for min hårtype. Finnes frisører på YouTube som har detaljerte videoer hvor de viser riktig teknikk for hårvask for å oppnå best resultat. Anonymkode: 873e1...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: Om det ikke er møkkete, hvorfor vasker du det da? Hår bør vaskes så sjeldent som mulig Anonymkode: 7026d...6e9 Les om igjen. Anonymkode: 94ec4...ae0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les om igjen. Anonymkode: 94ec4...ae0 Jeg snakker om ditt hår, ikke pasienten Anonymkode: 7026d...6e9 2
PusheenPusheen Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 Vasker det to ganger, bruker oljer og produkter i hodebunn og røtter. Lengdene vaskes bare èn gang pga farge.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker om ditt hår, ikke pasienten Anonymkode: 7026d...6e9 Ja, les om igjen. Anonymkode: 94ec4...ae0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, les om igjen. Anonymkode: 94ec4...ae0 Bare si hva du mener istedenfor dettw tullet her. Alle kan lese, men du må kanskje jobbe med formidlingen av poenget ditt når du ikke blir forstått. Jeg vasker håret 2 ganger fordi jeg vasker det så sjeldent at første runde med shampoo så skummer det ikke. Kanskje hver 5 dag, får fort fet hodebunn. Anonymkode: 160ac...34f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #17 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, les om igjen. Anonymkode: 94ec4...ae0 «Vasker bare håret en gang ja, er jo virkelig ikke så møkkete» hvorfor vasker du det da? Anonymkode: 7026d...6e9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #18 Skrevet 22. august 2024 Vasker 2 ganger, men bruker sjampo i hodebunnen og ikke i stor grad i lengdene. Balsam bruker jeg i lengdene etterpå. Vasker håret annehver til tredjehver dag, gjerne samme dag som jeg har trent og svettet. Sjampoen skummer ikke i hele hodebunnen min på første vask, men jeg bruker ganske små mengder sjampo også (kanskje på strl med en teskje) fordi meningen er heller at man skal vaske det 2 ganger enn å ha på masse sjampo 1 gang. Anonymkode: 3c512...574
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #19 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Vasker bare håret en gang ja, er jo virkelig ikke så møkkete» hvorfor vasker du det da? Anonymkode: 7026d...6e9 Noen foretrekker å vaske håret fordi det er udelikat uten at det nødvendigvis er veldig møkkkete. Kanskje fordi det er fett i hodebunnen? Håret lukter? Anonymkode: 287d2...f36
PusheenPusheen Skrevet 22. august 2024 #20 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen foretrekker å vaske håret fordi det er udelikat uten at det nødvendigvis er veldig møkkkete. Kanskje fordi det er fett i hodebunnen? Håret lukter? Anonymkode: 287d2...f36 Sant, mange grunner til å vaske håret uansett. Jeg for min del har krøller, ikke fet hodebunn. Håret mitt blir ikke veldig møkkete, men det kan fort bli tørt eller frizzy. Da hjelper det med en vask og en hårmaske. Så er det jo noe med nyvasket hår generelt. Jeg føler meg freshere når håret er nyvasket, selv om det ikke er skikkelig skittent før jeg vasker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå