Gå til innhold

Få ut penger av BSU pluss-konto?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en BSU pluss-konto som jeg opprettet for "mange" år siden. Renta var god, og jeg var ung og tenkte det var lurt at pengene er låst.

Renta på denne kontoen er nå lavere enn det jeg har å min vanlige sparekonto, og jeg taper flere tusen kroner i året på at de står på BSU pluss-kontoen.

Jeg har fortsatt tenkt å bruke pengene til boligformål, men synes det er kjipt å gå glipp av flere tusen i året på at de er låst på denne kontoen. Er det noen måte å få disse ut på uten å skulle kjøpe bolig "akkurat nå"? Eventuelt å få de til å øke renta på kontoen? (kan ikke se for meg det...).

Anonymkode: 9a0a2...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser mange BSU-pluss kontoer som har en god del høyere rente enn jeg får på høyrentekonto, så du kan jo sikkert bytte til en bank med bedre rente. Slik som for vanlig BSU. 

Leser at for DNB-sin Boligspar Ekstra, så kan man avslutte kontoen og bruke det til det man vil (dvs uten gebyr virker det som). Men har da ikke mulighet til å opprette en ny BSU-pluss konto. 

Anonymkode: 999eb...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk de til å betale ned på lån.....Deretter kan du refinansiere og ta ut tilsvarende beløp og bruke på det du vil. Forutsetter at du er innenfor krav til rammelån selvfølgelig

Anonymkode: 9e281...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...