Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2002 #1 Skrevet 14. november 2002 Jeg skal en liten tur "hjem " til jul, og besøke venner og familie, for jeg synes jul er en spesiell tid på året, og jeg er ikke ofte hjemme, i og med at jeg bor på en annen kant av landet enn "blods"familien min, til daglig, og ser fram til hvert år å se dem, og snakke med venner og bekjente... Problemet mitt er imidlertid at samboeren min liker ikke at jeg skal ut og fly så sent i svangerskapet, da dette er rundt 19. desember og jeg ikke har termin før 31. januar... Han sier at trykket er farlig for ungen, og at han mener å ha lest at fosteret eller barnet ikke tåler trykket så godt, og at barnet KAN bli døv eller blind av dette... han vil ikke høre på at jeg sier at jeg skal spørre legen min først om det er trygt å fly... + dessuten kan en flytur så sent fremkalle en fødsel sier han :-? skal jeg høre på typen min eller doktoren min? Hva hadde dere gjort med dette problemet? hva kan jeg si til ham, og kan man stole på det doktorer sier? vær så snill og svar meg hvis noen av dere har synspunkter eller selv har flydd sent i svangerskapet Jeg kan jo alltids ta tog , men det tar så mange timer
Gjest Zalomine Skrevet 14. november 2002 #2 Skrevet 14. november 2002 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=16986 I denne tråden finner du info om hvor sent i svangerskapet det er LOV til å fly. Det kan jo neppe være farlig før dette, siden de tillater det. Jeg ville teoretsik sett hørt mye mer på legen enn på typen. Men det er jo typen sin unge også... Hva med å TA MED typen til legen, så får dere vite alt som vites må? Kanskje typen trur mer på legen enn på hva du sier at legen sa? (ikke at jeg mener at han tviler på deg, men at fra legesn munn, som kan svare direkte på hans spm, så høres det mer trygt ut) Lykke til, juleferie er bra
Kleopatra Skrevet 14. november 2002 #3 Skrevet 14. november 2002 jeg er ikke lege, så jeg vet ikke om det er farlig eller ikke. Men jeg hadde forhørt meg med lege/jordmor og høre om det er trygt eller ikke. De burde vite det. Hvis det sier det ikke er trygt, bør du holde deg hjemme. Barnets far er jo selvsagt bekymret han og, og jeg syns det er viktig å ta hensyn til hans følelser også. Kanskje dere kan invitere familien din på besøk i stedet? Lykke til, uansett hva du gjør. Klem, Kleopatra
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2002 #4 Skrevet 14. november 2002 I følge reglene til flyselskapene her i Norge sies det at man kan fly inntil 4uker før termin, mellom 4 uker og 2 uker skal man ha legeattest fra lege at man er "såpass frisk" at det ikke er fare for fødsel.
Gjest Zalomine Skrevet 14. november 2002 #5 Skrevet 14. november 2002 Etter å ha lett litt rundt på nettet (særlig dr. online) finner jeg INGEN indikasjoner fra fagpersonale om at det er farlig å fly for gravide.. de ønsker bare ikke at du skal føde i flyet, derfor vil de ikke ha folk hetl på slutten av svangerskapet. Dette kan antakelig legen/jordmora di fortelle deg/barnefaren også. Jeg mener du trygt kan fly dersom formen ellers tilsier det, men ikke "tving igjennom" en flyreise mot farens vilje.. dere er to om dette barnet. Finn en løsning sammen Det ordner seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå