AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Jeg har litt tankekaos angående min samboer. Det er en person som jeg elsker så høyt og virkelig har det fint sammen med, men merker at det er små ting som gjør at jeg er engstelig. Vi har hatt ett vanskelig forhold i starten da han har tidligere har vært usikker- noe som er greit. Han mener nå selv han er sikker. Han har tidligere vært kjempeflink uttrykke hvor mye jeg betyr og at han elsker meg. Nå føler jeg at kroppskontakten fra hans side mot meg er minimal. Det er kun jeg som ofte må stryke på han. Han sier heller ikke like ofte hva jeg betyr for han. Eneste gangen han egentlig rører meg er når han vil ha sex. Kanskje det er slikt som dabber av når man er samboere? Eller..? Når det er noe jeg vil ta opp så føler jeg han ikke lytter så veldig godt. Foreksempel så blir han irritert når jeg utrykker usikkerhet ovenfor hvordan han er med sine jentevenninner og bare gir meg stillhet. Så ikke den beste snakke om problemer.. Kjipt når jeg behøver det da jeg ofte overtenker Har noen tanker her? Anonymkode: c7c66...919
Exinferis Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Hvor lenge har dere vært sammen nå? Det er ikke helt unormalt at det "roer" seg litt etter en forelskelse. Og så ønsker du mer kontakt, og det må jo en kunne være ærlig på i kommunikasjon. Lytter han generelt dårlig, eller er det primært når du tar opp en sak som tydeligvis irriterer han som dette med jentevenner?Har han mye av dette? Noe guttevenner? Noen exer i den jenteflokkleiren?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Exinferis skrev (21 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen nå? Det er ikke helt unormalt at det "roer" seg litt etter en forelskelse. Og så ønsker du mer kontakt, og det må jo en kunne være ærlig på i kommunikasjon. Lytter han generelt dårlig, eller er det primært når du tar opp en sak som tydeligvis irriterer han som dette med jentevenner?Har han mye av dette? Noe guttevenner? Noen exer i den jenteflokkleiren? Litt over ett år. Han lytter oftest dårlig når det er noe følelsesmessig eller problemer som må tas opp, ellers lytter han godt. Han har mye jentevenner ja- men har bare vært litt episoder med noen som gjør at jeg stiller spørsmål med vennskapet. Har mye guttevenner også ja. Tror ingen exer. Anonymkode: c7c66...919
Mardina Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Han er nok ikke 100 % investert i dette forholdet. Det at han har mange jentevenner hadde vært et stort rødt flagg for min del.... Det at han blir irritert når du prøver å ta opp ting med han er også et rødt flagg. Dette forholdet virker temmelig dødfødt, synes jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Min første tanke, ts, er at folk er som de er. Når du velger at du ønsker å gå inn i et forhold med person X så er det en erklæring av at du liker dem - akkurat som de er. Ja, de har og vil fortsette å ha feil, særheter, mangler, svakheter, sterke sider, de vil ha vaner, venner, klesstil og slekt som avviker fra din preferanse for deg selv. Det er som det skal være. Men det later til at du tenker en partner er et «oppussingsobjekt» som du skal fjerne feil og mangler på til denne personen er «formet i ditt bilde». Det, ts, er uforenelig med respekt. Dersom din partner - uten press eller trusler fra deg - selv utrykker både ønske om endring og ønske om bistand fra deg? Da kan du - innenfor de rammer partner gir deg - bistå. Du kan ikke si til en du har valgt som partner at han må endre seg og justere seg etter deg. Det du kan si er «jeg har dette som preferanse til min partner. Du er ikke innenfor preferansene. Vi avslutter derfor forholdet». Det er alltid ryddig. Men å si «du må endre deg, ellers slår jeg opp»? Det er en trussel. Den er alltid ugrei. Den kontakt din samboer har med venner er selvsagt uavhengig av kjønn (dersom han velger å være utro står intet i veien for at han skal velge å være det med en mann). Kontakten er også for deg irrelevant. Du er partner, ikke fangevokter. Husk det. Dersom han ønsker kroppskontakt hver 2. dag og du 3 ganger i timen er det heller ingen av dere som har rett. Du later til å tro at din preferanse er fasit. Dere har begge rett - for dere selv. Å finne et kompromiss er et fellesprosjekt. Du kan ikke si «vi må ha mer kontakt for min del». Dere må enes. Eller altså avvikle. Anonymkode: e89bd...012
Hannah80 Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Mardina skrev (18 minutter siden): Han er nok ikke 100 % investert i dette forholdet. Det at han har mange jentevenner hadde vært et stort rødt flagg for min del.... Det at han blir irritert når du prøver å ta opp ting med han er også et rødt flagg. Dette forholdet virker temmelig dødfødt, synes jeg. Som jeg skulle ha skrevet det selv😉
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt over ett år. Han lytter oftest dårlig når det er noe følelsesmessig eller problemer som må tas opp, ellers lytter han godt. Han har mye jentevenner ja- men har bare vært litt episoder med noen som gjør at jeg stiller spørsmål med vennskapet. Har mye guttevenner også ja. Tror ingen exer. Anonymkode: c7c66...919 Om det allerede nå dabber av med nærkontakt, etter litt over ett år som kjærester, så tenker jeg at det er et dårlig tegn. At han heller ikke evner å ha samtaler rundt dine følelser og behov, lover jo ikke godt for fremtiden. Samtidig så nevner du jo i HI at du trenger bekreftelse ofte, da du har en tendens til å overtenke, dette kan nok tære på han. Du må ta ansvar for å ta kontroll over dine egne tanker. Dette med nærkontakt og sex er jo veldig viktig, mange kvinner har jo behov for nærkontakt og kos, uten at det alltid skal lede til sex, og dette er det viktig at han tar til seg og eventuelt jobber med. Men først og fremst må du jo faktisk være så direkte og spørre han om han er villig til å jobbe for forholdet. Anonymkode: a9533...107
anonym482 Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 (endret) Hvis han aldri berører deg utenfor soverommet og kun når han vil ha sex... det synes jeg virker mangelfullt. Han har ikke dype nok følelser for deg. Det virker som han synes du er grei nok å være sammen med, men ikke elsker deg, enten han er bevisst på dette eller ikke. Handling taler høyere enn ord må du huske...❤️🙏 Endret 22. august 2024 av anonym482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå