AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Del Skrevet 22. august 2024 Har en hund som trenger hjertemedisin, og fikk papir resept av en veterinær. Men har seg sånn nå at den snart er "brukt opp" og må ha en ny resept, men veterinæren som skrev ut denne resepten ligger et stykke unna. Har en annen veterinærklinikk som ligger nærmere meg, kan jeg innom hos de for å få fornyet resepten? Eller må jeg få veterinæren som "diagnostiserte" hunden til å fornye resept? Anonymkode: 91dc5...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Del Skrevet 22. august 2024 Ja selvfølgelig Anonymkode: e672a...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Del Skrevet 22. august 2024 Det er ingen selvfølge at de fornyer resepten uten undersøkelse, men ofte gjør de det. Ta med deg resepten og dra innom å hør med de. Anonymkode: c289c...b5c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Del Skrevet 22. august 2024 De skriver neppe ut en resept uten at de har sett dyret og snakket med deg ansikt til ansikt. Du burde i tillegg få en epikrise hos den forrige veterinæren, slik at den nye kan lese og vurdere ut fra dette. Veterinæren er tross alt ansvarlig for resepten de skriver, og da må de jo vite at de handler rett, så de trenger nok litt mer kontekst enn å kun se den forrige resepten. Anonymkode: cbd94...2ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 22. august 2024 #5 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) Enig med personen rett over her som skriver at du burde få en epikrise. Ellers så kan du ringe veterinæren og få de til å ringe inn resepten til det apoteket du har i nærheten. Endret 22. august 2024 av Meowmere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Del Skrevet 22. august 2024 Be veterinæren som satte diagnosen om å få tilsendt journalen, så har du den hvertfall. Har en katt som har månedlige injeksjoner med smertestillende, og har hatt henne med til et annet veterinærkontor nå i sommer fordi vi har vært på ferie. De har ikke bedt om bevis på at hun trenger denne medisinen, de stoler på at jeg snakker sant. Hvorfor skulle jeg lyve om at katten trenger medisin til 1000kr hver fjerde uke liksom? 😅 Anonymkode: bec59...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en hund som trenger hjertemedisin, og fikk papir resept av en veterinær. Men har seg sånn nå at den snart er "brukt opp" og må ha en ny resept, men veterinæren som skrev ut denne resepten ligger et stykke unna. Har en annen veterinærklinikk som ligger nærmere meg, kan jeg innom hos de for å få fornyet resepten? Eller må jeg få veterinæren som "diagnostiserte" hunden til å fornye resept? Anonymkode: 91dc5...832 Jeg ringer bare veterinæren og ber de sende resepten til et apotek i nærheten Anonymkode: cbbab...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Del Skrevet 22. august 2024 Ring veterinæren du gikk til og be de sende over journalen til deg, så sender du den til den veterinær du bruker. Det gjorde vi. Anonymkode: 1ac57...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. august 2024 #9 Del Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en hund som trenger hjertemedisin, og fikk papir resept av en veterinær. Men har seg sånn nå at den snart er "brukt opp" og må ha en ny resept, men veterinæren som skrev ut denne resepten ligger et stykke unna. Har en annen veterinærklinikk som ligger nærmere meg, kan jeg innom hos de for å få fornyet resepten? Eller må jeg få veterinæren som "diagnostiserte" hunden til å fornye resept? Anonymkode: 91dc5...832 Mye mulig at en annen veterinær ikke vil skrive ut en respekt uten å ha sett hunden først. Men det er vel ikke noe problem å ringe den opprinnelige veterinæren, de ringer jo bare inn resepten uansett 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå