Yuvia Skrevet 23. august 2024 #81 Del Skrevet 23. august 2024 Veldig lite sympati her, dette hadde aldri skjedd om det var en kvinne som opplevde det samme. kjære ts, for et forferdelig slag mot deg. Jeg forstår at det er mye hensyn. Her ville jeg vært klar på at det ikke er aktuelt per idag og være sammen mer ekskone og samboer fordi du ikke er klar for det, men at du gjerne lager i stand og inviterer hjem til deg. utroskap er grusomt og når det er såpass og etter mange år sammen så forstår jeg godt at dette er vanskelig for deg. ta vare på deg selv i alt ❤️ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #82 Del Skrevet 23. august 2024 Yuvia skrev (2 timer siden): Veldig lite sympati her, dette hadde aldri skjedd om det var en kvinne som opplevde det samme. kjære ts, for et forferdelig slag mot deg. Jeg forstår at det er mye hensyn. Her ville jeg vært klar på at det ikke er aktuelt per idag og være sammen mer ekskone og samboer fordi du ikke er klar for det, men at du gjerne lager i stand og inviterer hjem til deg. utroskap er grusomt og når det er såpass og etter mange år sammen så forstår jeg godt at dette er vanskelig for deg. ta vare på deg selv i alt ❤️ Tusen takk for fine ord. Jeg har mange fine folk rundt meg, så det går nok bra etter hvert. Fint å få avklart dette med jula som har ligget som en skygge over meg uansett. Anonymkode: 62d83...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viamobil Skrevet 23. august 2024 #83 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS her - vil takke for alle innspill. Det var nyttig for å sortere litt tanker og høre synspunkter fra uhildede personer. Jeg ble sittende og tenke over dette i går og bestemte meg for å følge noen av rådene jeg fikk her. Tok turen innom min datter og tok en kaffe og snakket med henne. Vi ble enige om at jeg feirer julaften hos mor og far med mine søsken, og at jeg forhåndssteker ribba jeg hadde lovt å lage til datterens feiring og kommer innom med den på julaftens morgen, sammen med julegaver og hilser på. Så kommer alle barna til meg 2.juledag for brunch. Jeg forklarte henne at jeg frykter at det hadde blitt trykket stemning med oss alle samlet hos henne på julaften så kort tid etter det som har skjedd, og at jeg vil de skal få en julaften som ikke har den type stemning. Hun forklarte også at hennes mor hadde spurt pent om den nye samboeren kunne komme da han ikke har noen familie her i byen han kunne feire med, og så hadde hun veldig lyst til å ha bestemor der på juleaften. Det er nå greit nok. Jeg skal også ta til meg det flere sa om å ikke legge seg ned i bitterhet, men prøve å slå en strek over det som har skjedd å se videre nå. Igjen, takk for alle som tok seg tid til å svare meg. Det var nyttig. Anonymkode: 62d83...d4b Så flott! Syns du løste dette veldig fint, og du viser formidable evner til å reflektere og ta til deg råd og tilbakemeldinger. Samt å kommunisere. Du virker som en bra fyr, og jeg håper du finner en dame som fortjener deg. Du fortjener hvertfall bedre enn noen som er utro, så sånn sett skal du være glad du er kvitt henne. Og alle mine råd i går rundt å prøvd å unngå bitterhet var kun godt ment, da jeg oppriktig mener at det kun er ødeleggende for deg selv. Fantastisk hvis du starter arbeidet med å lage et skikkelig godt liv for deg selv fra nå og framover. 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #84 Del Skrevet 7. januar Jeg hadde lyst til å skrive et avsluttende innlegg her nå etter nyttår for å fortelle hvordan dette gikk og takke for mange gode råd gjennom tråden. Det var til stor hjelp for meg og jeg skjønte etter hvert at jeg for egen del burde selge huset for å komme meg videre. Jeg hadde flaks og fikk solgt via bekjentskaper til et byggefirma i byen som ga meg meget god pris da de så for seg å utvikle tomta. Rett før jul flyttet jeg inn i ny leilighet i sentrum og gjennomførte jula slik den ble skissert i mitt innlegg tilbake i august😉. Stekte ribbe til datteren min til julaften og arrangerte en flott julebrunch for gjengen i min nye bolig. På grunn av boligsalget hadde jeg også mulighet til å gi barna min en stor sum penger til jul, noe de ble veldig glade for. Nå ser jeg fremover og føler livet har mye å tilby. Igjen: Takk for gode innspill og ha et riktig godt nytt år alle sammen! ts Anonymkode: 62d83...d4b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #85 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde lyst til å skrive et avsluttende innlegg her nå etter nyttår for å fortelle hvordan dette gikk og takke for mange gode råd gjennom tråden. Det var til stor hjelp for meg og jeg skjønte etter hvert at jeg for egen del burde selge huset for å komme meg videre. Jeg hadde flaks og fikk solgt via bekjentskaper til et byggefirma i byen som ga meg meget god pris da de så for seg å utvikle tomta. Rett før jul flyttet jeg inn i ny leilighet i sentrum og gjennomførte jula slik den ble skissert i mitt innlegg tilbake i august😉. Stekte ribbe til datteren min til julaften og arrangerte en flott julebrunch for gjengen i min nye bolig. På grunn av boligsalget hadde jeg også mulighet til å gi barna min en stor sum penger til jul, noe de ble veldig glade for. Nå ser jeg fremover og føler livet har mye å tilby. Igjen: Takk for gode innspill og ha et riktig godt nytt år alle sammen! ts Anonymkode: 62d83...d4b Godt nyttår til deg også TS og så flott å høre! Dette synes jeg du har taklet på aller beste måte, både ved å lytte til deg selv angående julaften og i stedet invitere 2. juledag, og ved å være åpen om følelsene dine både i familen og her inne og ta til deg velmente råd og innspill. Veldig godt å høre at du er glad for den nye leiligheten og ser fremover i stedet for å sitte bitter og ulykkelig fast i fortiden. Godt jobba - for det kan virkelig ikke ha vært lett. (Må bare legge til at det )for meg som kvinne) var fascinerende å lese at du følte du mistet maskulinitet ved at kona di var utro. Altså fascinerende fordi den tanken aldri kunne ha falt meg inn, det er jo eksen din som skal skamme seg, ikke du). Anonymkode: 74575...810 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #86 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 9.56): Om jeg skulle foreslått en løsning, så er jo det at min datter ikke inviterer hennes nye samboer. Men det ender vel med, som du skriver til slutt, at jeg neppe blir vinneren i dette. Anonymkode: 62d83...d4b Kommer aldri til å skjønne de som skal legge all skyld på den partneren har vært utro med. Det er kona di som har sviktet deg, ikke elskeren, han har ingen ansvar overfor deg. Men å feire jul med eksen som tok valget om å være utro, og deretter bryte ut av forholdet og tok fra deg fremtiden der dere kunne være lykkelige besteforeldre sammen, DET går helt fint liksom. Det er HUN som har skylden her! Anonymkode: 9e3b0...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #87 Del Skrevet 7. januar I enhver normal verden er det vel selvsagt at homewreckeren ikke inviteres inn i sammenhenger den andre forelderen er invitert. Anonymkode: d3942...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #88 Del Skrevet 7. januar Dette har du taklet bra, ts. Lykke til videre ♥️ Anonymkode: cb796...a42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #89 Del Skrevet 7. januar Snuppiluppi84 skrev (På 22.8.2024 den 9.07): Din datter er stor nok til at hun burde forstå at dette blir vanskelig for deg. Vær åpen med hun om at du føler det er sårt. Enig i dette! Vær åpen om det, men ikke lag ultimatum overfor datteren din. Dessverre er det noen som må betale for at mor er en utro sviker.... så her har egentlig mor valgt at det skulle bli sånn. Hun bør ta ansvar for at datteren ikke skal bli såret, og ikke ta med samboer på juleferingen! Anonymkode: 6aa74...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #90 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 13.35): Det er for mye forlangt av henne å forvente at du skal være med dem på julaften Det verste forslaget! Du trenger ikke bli idiot om du har født et barn. Det går fint an å tenke på andres følelser da også og ikke tro at alt dreier seg om deg og baby. Anonymkode: 8d1e8...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #91 Del Skrevet 7. januar Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp. Jeg skjønner at du er såret og har mange vonde følelser knyttet opp mot bruddet deres, men jeg kan love deg at du ødelegger for deg selv med bitterhet i årene som kommer. Jeg har selv vært i familie i mange år der enkelte ikke kunne være sammen og det har ødelagt mye for dem selv. Etter 15 år ble det bedre, men man kan ikke ta tilbake de årene i barnas liv. Kjenner også flere som har foreldre som ikke kan være sammen og det har ødelagt barnedåp, bursdager ect. Mitt råd, ikke bli en av dem! Du skyver kun deg selv vekk. Svelg alle kameler, sett munnkurv på deg selv i sosiale relasjoner med eks og ny partner. Vær der for barna dine og barnebarn, det er det som er viktig. Velger du bitterhet vil du også lage avstand og ødelegge din relasjon med egen barn. Ikke gjør det! Anonymkode: 82482...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #92 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anbefaler deg å oppsøke profesjonell hjelp. Jeg skjønner at du er såret og har mange vonde følelser knyttet opp mot bruddet deres, men jeg kan love deg at du ødelegger for deg selv med bitterhet i årene som kommer. Jeg har selv vært i familie i mange år der enkelte ikke kunne være sammen og det har ødelagt mye for dem selv. Etter 15 år ble det bedre, men man kan ikke ta tilbake de årene i barnas liv. Kjenner også flere som har foreldre som ikke kan være sammen og det har ødelagt barnedåp, bursdager ect. Mitt råd, ikke bli en av dem! Du skyver kun deg selv vekk. Svelg alle kameler, sett munnkurv på deg selv i sosiale relasjoner med eks og ny partner. Vær der for barna dine og barnebarn, det er det som er viktig. Velger du bitterhet vil du også lage avstand og ødelegge din relasjon med egen barn. Ikke gjør det! Anonymkode: 82482...7f9 Leste du ikke TS' oppdatering over? Han har jo nettopp valgt bort bitterheten og gått videre. Anonymkode: 74575...810 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #93 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste du ikke TS' oppdatering over? Han har jo nettopp valgt bort bitterheten og gått videre. Anonymkode: 74575...810 Takk for info om oppdatering, jeg så ikke det. Anonymkode: 82482...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #94 Del Skrevet 7. januar Tenker store begivenheter som dåp og lignende må man bare bite i det sure eple og delta på. Da er det som oftest såpass mange tilstede at man ikke trenger å ha en samtale sammen engang. Jul kan man dele opp, så får man mer ut av jula uansett. Vi feirer jul 3 ganger, en dag med pappa og den siden, en dag med mamma og den siden, og en dag med samboer sin familie. Det finnes muligheter heldigvis, men å stå fast på at kun dine behov skal bli møtt er ikke realistisk så klart, noen tilfeller må man bare. Skjønner det er sårt. Vokste selv opp med foreldre som ikke kunne være i samme rom (mye bitterhet, utroskap osv), det gikk seg til med tiden heldigvis. Anonymkode: 14d7d...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #95 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 10.35): Nå misforstår du med vilje. Jeg har ikke problemer med at noen synes det er vanskelig å ha opplevd utroskap. Det jeg har problemer med er at man ikke kan gå videre i livet. Gjort er gjort. Det viktigste framover må være å bevare et godt familieliv og ikke la bitterhet ødelegge forholdet til datter og barnebarn. Den siste kommentaren din er helt uforståelig. Innlegget mitt hadde ikke vært annerledes om dette gjaldt mor. At du ikke tror på meg gir jeg faktisk fullstendig blaffen i. Anonymkode: cc8fc...237 Hallo!! Det har ikke gått ett år en gang!! Gi for fader fyren litt slækk. Du hadde aldri klart å gå videre etter noe sånt så raskt du heller, så kom deg ned fra din høye hrst! Dette gjelder flere andre i denne tråden også! Anonymkode: 59d74...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå