AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Skal ta abort imorgen medisinsk. Jeg er veldig følelsesløs og tom. Jeg må ta det da det er det eneste riktige. Jeg er bare redd jeg blir helt psykisk ødelagt etterpå. Er det vondt? Jeg er i uke 7. Anonymkode: 1a0cb...5d2 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal ta abort imorgen medisinsk. Jeg er veldig følelsesløs og tom. Jeg må ta det da det er det eneste riktige. Jeg er bare redd jeg blir helt psykisk ødelagt etterpå. Er det vondt? Jeg er i uke 7. Anonymkode: 1a0cb...5d2 Jeg tok medisinsk abort i uke 6/7 for fire år siden. Angrer så ekstremt at jeg har mareritt ofte, kan våkne om natten og kjenne sorg og panikk. Ble presset til det. Det var ikke spesielt fysisk vondt. Anonymkode: 43f48...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #3 Skrevet 22. august 2024 Selve inngrepet merker du lite av om det er i narkose, etterpå er det som en kraftig mens med noe ubehag. Angret ikke da jeg var sikker på valget mitt. Anonymkode: 9e584...97a 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 Dette går helt fint, du har tatt en avgjørelse som er rett for deg. Klokt gjort. Prøv å ikke dramatiser for mye i eget hode og tenk heller på det som en hvilken som helst nødvendig medisinsk behandling. (Og send en takknemlig tanke til landet du bor i for å ha denne muligheten som veldig mange av verdens kvinner ikke har) Anonymkode: 86291...f8e 5 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #5 Skrevet 22. august 2024 Medisinsk abort kan gjøre vondt. Kirurgisk er ikke vondt. Kan blø litt etterpå. Jeg angret ikke på valget mitt. Var borte fra jobb på selve "abortdagen", men var tilbake på jobb neste dag og tenker lite over det. Det var det beste valget der og da. Anonymkode: eb497...a41 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Jeg mistet, så ikke helt sammenlignbart, men det som jeg ikke hadde tenkt på på forhånd var at alle hormonene man har i kroppen som gravid, de skal jo forsvinne igjen. Så selv om jeg ikke var trist (barnet var uventet, og ikke så ønsket heller), så gråt jeg i to dager etter aborten. Jeg følte meg, og oppførte meg, som en ustabil fjortis. Så bare vær forberedt på at selv om det er det rette valget, så skal kroppen igjennom en hormonell endring, som kan være påkjennende. Anonymkode: 64090...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #7 Skrevet 22. august 2024 Jeg tok abort for 18 år siden. Angrer ikke. Var det riktige valget for oss. Jeg tok kirurgisk da. Var borte fra jobb den dagen. Dro på jobb dagen etterpå. Fikk en reaksjon når jeg kom på jobb. Men hadde ikke noe med om jeg angret eller ikke. Men vi har jo hormoner. Fikk summer meg litt så gikk det over på noen min. Anonymkode: 433a5...b65 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #8 Skrevet 22. august 2024 Noen opplever noe smerter - som sterke mensen smerter, ryggsmerter etc, andre opplever svært lite smerter. Jeg har opplevd begge deler. Varmeflaske hjelper godt mot smerter, ta smertestillende ved behov. Anonymkode: 77adc...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Jeg tok abort for ti år siden, riktignok kirurgisk. Men jeg har aldri angret eller slitt psykisk på grunn av det. Høres fælt ut, men for meg var det en lettelse å ha det overstått, for jeg hadde ikke mulighet til å være en god mamma for det barnet. Har fått barn etter det, og kanskje tenkt noen ganger på det som ikke ble, men det er greit. Anonymkode: 67227...65b 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Jeg har også kun tatt kirurgisk, så vet ikke om medisinsk. Når det gjelder det psykiske så er vi ikke fullstendig følelsesstyrt heller. Jeg var trist både før og etter, men visste abort var riktig. Nå 12 år etter tenker jeg sjeldent på. Ikke anger. Livet mitt hadde ikke vært som det er nå hvis jeg ikke hadde tatt abort. Ville ikke hatt de barna jeg har nå Anonymkode: 5e1c8...bf2
Maleficenta Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Skal ta abort imorgen medisinsk. Jeg er veldig følelsesløs og tom. Jeg må ta det da det er det eneste riktige. Jeg er bare redd jeg blir helt psykisk ødelagt etterpå. Er det vondt? Jeg er i uke 7. Anonymkode: 1a0cb...5d2 Når det er så tidlig tror jeg ikke det er så veldig vondt. Hadde sa i uke 7. Føltes som lette menskramper. Hadde og missed abortion i uke 12 ish en gang. Måtte da få fjerna fosteret på lik måte som ved medisinsk abort. Gikk å venta på smerter som ikke kom Endret 22. august 2024 av Maleficenta
Maleficenta Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Selve inngrepet merker du lite av om det er i narkose, etterpå er det som en kraftig mens med noe ubehag. Angret ikke da jeg var sikker på valget mitt. Anonymkode: 9e584...97a Man får ikke medisinsk abort i narkose
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 Det kan oppleves ulikt fra person til person. Jeg følger noen på TikTok som laget videoer gjennom hele hennes abort. For akkurat henne er mensen i seg selv mye mer smertefull en aborten hun hadde. Det var rundt uke 6-7 mener jeg, fortsatt veldig tidlig. Synes det var interessant at noen åpent delte sin erfaring med abort på en så visuell måte, da jeg tror mange gruer seg for de ikke vet hva de går til. Generelt føler jeg at hele temaet abort er veldig «hysj-hysj», og noe man ikke snakker om nok. Hvordan du kommer til å takle det, er vanskelig å si. Om du har mulighet, kan det være en ide å bestille en time til psykolog, bare for å ha noen å snakke med. Anonymkode: 33c1f...633
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 For meg var det ekstremt smertefullt. Anonymkode: d36d2...ef1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette går helt fint, du har tatt en avgjørelse som er rett for deg. Klokt gjort. Prøv å ikke dramatiser for mye i eget hode og tenk heller på det som en hvilken som helst nødvendig medisinsk behandling. (Og send en takknemlig tanke til landet du bor i for å ha denne muligheten som veldig mange av verdens kvinner ikke har) Anonymkode: 86291...f8e Du har helt rett. Jeg har barn fra før av og å få dette barnet vil gå utover de jeg har. Mannen min er også lite hjelpsom og har mange sykdommer så det blir som å grave egen grav. Av og til gråter jeg når jeg ser en baby,men så er det nok hormonene og ikke at jeg vil dette nå. Det passer rett og slett dårlig. Anonymkode: 1a0cb...5d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok medisinsk abort i uke 6/7 for fire år siden. Angrer så ekstremt at jeg har mareritt ofte, kan våkne om natten og kjenne sorg og panikk. Ble presset til det. Det var ikke spesielt fysisk vondt. Anonymkode: 43f48...dc4 Så trist. Jeg blir ikke tvunget,men redd heg angrer. Veldig leit å høre om din situasjon. Fikk du barn senere? Anonymkode: 1a0cb...5d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #17 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist. Jeg blir ikke tvunget,men redd heg angrer. Veldig leit å høre om din situasjon. Fikk du barn senere? Anonymkode: 1a0cb...5d2 Nei Anonymkode: 43f48...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #18 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: 43f48...dc4 Vil du ikke eller kan du ikke? Anonymkode: 1a0cb...5d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #19 Skrevet 22. august 2024 Jeg tok abort for mange år siden. Det passet ikke å få barn inn i det livet jeg levde da. Det var trist der og da,men har ikke angret. Var riktig avgjørelse for meg. Som du har skrevet her, har du flere barn og en mann som hjelper lite til. Vil mene du tar et riktig valg da. Ikke få flere barn enn du kan håndtere. Men full forståelse for at det er sårt. Anonymkode: dc595...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #20 Skrevet 23. august 2024 Jeg har tatt pillen idag. Jeg må bare si at hun som utførte ultralyd var så kaldt menneske at det går ann å møte kvinner i vannskelig situasjon på den måten. Det var null forståelse følte meg enda mer elendig. Sykepleier var mye bedre og der fikk jeg god hjelp.Dere som jobber med dette møt pasientene deres med omsorg dere aner ikke hvor mye det betyr. Anonymkode: 1a0cb...5d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå