Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe sykkelvogn til baby som snart er ti måneder og nå sitter selv. Tenkt bruk er jogging, grusveier i skog og noe mer oppbevaring i vogn på lenger gåturer. 

Vi har allerede en annen vanlig vogn med sportsbil, men denne kan ikke Jogges med.

Hvor lenge har man en slik vogn? Noen erfaringer med om det er "verdt" det? 

Anonymkode: 83076...6f5

Skrevet

Vi har en 4-åring og bruker sykkelvogn MYE. Vi er veldig glade i å være i marka, og ved å sykle innover på grusveier, og så gå videre på sti, får vi til en tur som totalt er 4-5 mil selv om 4-åringen ikke orker det. Hun sykler også selv, og da kan hun sykle deler av veien, også setter vi sykkelen hennes fast på sykkelvogna når hun blir sliten. Vi bruker den også mye til å ha sekkene i når vi skal på telttur i skogen/fjellet, og gjør samme opplegg: sykler innover og går resten. Hun har god plass i den fremdeles og jeg antar vi kommer til å bruke den i hvert fall frem til hun er 6. Vi låner også ofte med oss vennene hennes, og har plass til to barn i sykkelvogna. Også har vi brukt den mye når vi skulle gå kortere turer på skogsveier, da hun var mindre. Nå går hun jo de turene selv, men vi brukte den mye til det da hun var mindre. 

Hvis jeg skulle valgt på nytt nå, ville jeg investert i en av de som kan bli pulk om vinteren. Men vi visste rett og slett ikke hvor mye vi kom til å bruke den, og var redd for å kaste bort penger. Men vi har brukt sykkel/jogge-vogn mye, mye mer enn den vanlige vogna. 

Anonymkode: a0d91...00b

• Liker 2
Skrevet

Vi har også brukt sykkelvogn mye. Både vinter og sommer. 

Men jeg tror ikke vår hadde vært noe særlig å jobbe med. En av toppmodellene til Thula. Tror du trenger joggevogn 

Anonymkode: f0622...874

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har en 4-åring og bruker sykkelvogn MYE. Vi er veldig glade i å være i marka, og ved å sykle innover på grusveier, og så gå videre på sti, får vi til en tur som totalt er 4-5 mil selv om 4-åringen ikke orker det. Hun sykler også selv, og da kan hun sykle deler av veien, også setter vi sykkelen hennes fast på sykkelvogna når hun blir sliten. Vi bruker den også mye til å ha sekkene i når vi skal på telttur i skogen/fjellet, og gjør samme opplegg: sykler innover og går resten. Hun har god plass i den fremdeles og jeg antar vi kommer til å bruke den i hvert fall frem til hun er 6. Vi låner også ofte med oss vennene hennes, og har plass til to barn i sykkelvogna. Også har vi brukt den mye når vi skulle gå kortere turer på skogsveier, da hun var mindre. Nå går hun jo de turene selv, men vi brukte den mye til det da hun var mindre. 

Hvis jeg skulle valgt på nytt nå, ville jeg investert i en av de som kan bli pulk om vinteren. Men vi visste rett og slett ikke hvor mye vi kom til å bruke den, og var redd for å kaste bort penger. Men vi har brukt sykkel/jogge-vogn mye, mye mer enn den vanlige vogna. 

Takk for svar! Noe sånt vi også ser for oss. Godt med tips 😊 den vanlige vognen blir ikke sååå mye brukt, men ser sykkelvogner i bruk og det virker veldig bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg tror ikke vår hadde vært noe særlig å jobbe med. En av toppmodellene til Thula. Tror du trenger joggevogn 

Ser på best i test vinneren til hamax. Takk for tips.

Skrevet

Vi bruker vår MASSE. Kjøpte dobbeltvogn da minste var 1 år (vi visste vi ville ha to barn) og den brukes hele året. Eldste er nå 5 år og yngste 2. Begynner å bli litt trangt for 5-åringen, men går fint. Barna har elsket å sitte i den :) 

Anonymkode: 30643...59e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi bruker vår MASSE. Kjøpte dobbeltvogn da minste var 1 år (vi visste vi ville ha to barn) og den brukes hele året. Eldste er nå 5 år og yngste 2. Begynner å bli litt trangt for 5-åringen, men går fint. Barna har elsket å sitte i den :) 

Anonymkode: 30643...59e

Vil du fortelle litt om bruken deres?

Skrevet

Jeg er ingen erfaren sykkelvognbruker, men kan skrive det jeg har funnet ut så langt. Jeg undersøkte en del modeller før vi kjøpte. Virker som mange er fornøyde med thule, men så koster de jo mye og. Hamax har glidelåser uten beskyttelse over, så det er visst et vanlig problem at det spruter opp grus og sand som setter seg, og så slutter glidelåsen å fungere. Nordic cab virker det som varer lenge, jeg var litt skeptisk siden det ikke er annen demping enn lufthjulene, men skulle kanskje ønske at jeg hadde kjøpt den likevel. Savner å ikke ha full liggestilling slik nordic cab har. Oppdaget at axkid sin sykkelvogn er identisk med beemoo sin, de har i hvertfall samme bilder i bruksanvisningene sine, og ser helt identiske ute. Kjøpte beemoo siden jeg fikk en ny billig på finn. Er fornøyd bortsett fra mangel på liggestilling, og at bremsene henger litt på hjulet (går seg kanskje til med mer bruk). Og du kan ikke ta av hjulene hvis du skal pakke den sammen, da må i så fall bremsene demonteres og. Kanskje en løsning å bare droppe og montere bremsene, med mindre du skal jogge i nedoverbakker. 

Anonymkode: 4c80a...f61

• Liker 1
Skrevet

Har en fireåring og en seksåring og den er hyppig brukt.

Både som sykkelvogn og som pulk på ski på vinteren.

Har Nordic Cab.

Anonymkode: 10d76...ac9

Skrevet

Vi kjøpte dobbel sykkelvogn når vi fikk barn nummer to, som et alternativ til søskenvogn. Nå er ungene to og fem og eldste sitter fremdeles godt i den, vi bruker den masse hele sommeren. Pluss for at setene kan legges litt bakover så minste kan sove dupp. Brukes først og fremst som transportmiddel, dog, har ikke jogge-sett og sånt til den.

Anonymkode: 7a3ce...5f3

• Liker 1
Skrevet

Veldig lang brukstid om du tenker å få flere barn! Greit på lengre turer, en 4-5 åring kan sette seg i sykkelvogn med småsøsken, har ikke mulighet til det med vanlig vogn

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo en del av de dyreste sykkelvognene som også fungerer godt som joggevogn. Vi har hatt Thule Urban Glide i tillegg til sykkelvogna, men jeg ville heller kjøpt en sykkelvogn man kan jogge med også, hvis jeg skulle valgt på nytt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...