Gå til innhold

Kake/vaffler eller annet søppel på jobb...hver fredag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint at du bestemte det eneste logiske alternativet da. Jeg spiser ikke brød av samme grunn som jeg ikke spiser kaker. 

Anonymkode: 63bd0...4c6

Tilby eller foreslå noe ( lag selv) et sunnere alternativ da😊 vær løsningsorientert 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som følger med på hva andre spiser. Jeg tar bare en bit av og til.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dette. Er ca. 45 stk. Ingen som følger med hvem som forsyner seg eller ikke. Det går på rundgang så noen ganger det sunnere snacks, vegansk etc. Men som regel kake eller is. Skjønner ikke helt problemet. Man velger jo selv om man vil spise eller ikke?  En hyggelig tradisjon hos oss i alle fall.

Anonymkode: b411a...4bb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags tullinger jobber du med? På min jobb er det søtsaker, vafler og annen «kos» støtt - men ingen hever ett øyebryn til de som ikke spiser dette, men heller tar en fruktskål. Ingen hever ett øyenbryn til de som spiser «kos» heller….ergo, ingen kommenter matvanene til hverandre.

Anonymkode: ce8d4...d78

Trodde det fantes minst en tulling på hver arbeidsplass. Lol. Det er en sånn tulling hos oss. Har tilogmed pakket kake i servietter til oss som ikke vil spise kake , så vi kan « kose oss « på veien hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når vi hadde vinlotteri på jobben. Så hyggelig å starte helgen med å få en flaske vin🥂. Det ble det slutt på gett.

Anonymkode: f4b7d...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om det, så lenge en ikke blir berørt av det. En tar en tur innom, prater med noen, men en må ikke spise eller drikke noe.

Noen sutter av egen medbrakt kaffe fra hjemmet hele dagen også. 

Endret av Hoia
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Husker når vi hadde vinlotteri på jobben. Så hyggelig å starte helgen med å få en flaske vin🥂. Det ble det slutt på gett.

Heldigvis! alkohol har ingenting på en arbeidsplass å gjøre.

Anonymkode: ae9ce...7e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.12):

Det er jo bare til å ikke ta, trenger vel ikke reklamere høyt at «nei takk dette søppelet skal ikke jeg ha!» for å vise at du er bedre enn alle de andre. 

Anonymkode: 719a5...2f5

Er det noe galt i å være bedre enn alle andre ?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide ofte å ha slikt der jeg jobbet før. Det var ingen som ugleså de som takket nei, det var ingen som reagerte på han som dro frem salatboksen sin i stedet. Det var noen som protesterte på godsakene, men det var av typen som høylytt og med et glis proklamerte  "Nei guuuri er det noe godt her igjen, også jeg som skulle være så flink, men jeg måå jo bare smake en bit oj oj, den var god..."  Og det var alltid et glutenfritt alternativ for de to ansatte som trengte det. De hadde selvsagt ikke spiseplikt de heller, da.

Anonymkode: e65ef...fa0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Savner vinlotteriet vi hadde, det eneste lotteriet jeg har pleid å ha skikkelig flaks i. Jeg drikker ikke så ofte, så lotteriet var min fremste måte å få prøvd nye viner. Vinneren kunne velge mellom rød, hvit eller en alkoholfri variant.

Anonymkode: e65ef...fa0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er ett problem i livet ditt så vil jeg påstå du har det ganske så fint i livet. Si Neitakk på en bestemt men hyggelig måte. 

Anonymkode: 0eca2...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fint at du bestemte det eneste logiske alternativet da. Jeg spiser ikke brød av samme grunn som jeg ikke spiser kaker. 

Så lar du være. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er jo bare å la være å spise. Jeg spiser når jeg har lyst til det. Av og til er jeg i en periode der jeg passer vekta, og da lar jeg være kake og slikt på jobb. Hvis noen har spurt om de skulle ta med et stykke til meg, har jeg bare takket pent nei. Aldri fått et blikk eller en kommentar på det. 

Hvis man ikke greier å styre seg når det står kaker på bordet, har man et problem. Hvis man får kommentarer på at man lar være å spise kake, har arbeidsplassen et problem. 

Anonymkode: 7c30d...ecf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da delta og være sosial uten å proppe i deg vaffel eller kake? 

Anonymkode: 8e043...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 11.44):

Nei, men arbeidsgiver sender dårlige signaler med å ha den slags tilgjengelig. Å bruke penger på dette i heletatt.

Anonymkode: 2c968...de4

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 14.44):

Vi har en på jobben som ikke godtar. « ja men spis kake da, det er jo kooooselig « og dytter det opp i ansiktet mitt. Forøvrig samme som stadig slanker seg, og er så missunnelig på oss « naturlig slanke «, som ikke spiser kake hver fredag og hver bursdag. 

Hvorfor tar du ikke en prat med vedkommende?

Anonymkode: 69366...ff7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 23.8.2024 den 8.59):

Men hvorfor er det opp til den som takker nei til kake å måtte løse en unødvendig ting med ord og godt humør. Kan ikke heller den som tilbyr kake bare med en gang ta det med godt humør at noen takker nei?

Fordi de har vokst opp med nøding og er derfor i sitt hode hyggelige og høflige? 🤷

Dessverre lever vi i en verden der verre ting enn tilbud om sukker blir lagt på mottaker å løse på en adekvat og fin måte..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg langt mer over den ekle kaffe-drikkingen. Møter, samlinger,ALT MÅ ha kaffe. Tidenes dop for gjennomsnittsmennesket, og en tidstyv som går veldig ut over oss som ikke drikker kaffe.

Anonymkode: 555bb...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (4 timer siden):

Hvem bryr seg om det, så lenge en ikke blir berørt av det. En tar en tur innom, prater med noen, men en må ikke spise eller drikke noe.

Noen sutter av egen medbrakt kaffe fra hjemmet hele dagen også. 

Jeg er en av dem med medbrakt kaffe da jeg er så kresen på kaffen 😂 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Koser meg med kaffe og podcast på vei til jobb. Hvis jeg ikke er ferdig med kaffen på veien, drikker jeg resten på jobb. Min kaffe er best 😀

Anonymkode: ce8d4...d78

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kresen? Hva har du med på termos? Ali kaffe?

Anonymkode: 68c96...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...