AnonymBruker Skrevet 22. august #81 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er naturlig slank og spiser kake hver fredag og hver bursdag, har aldri vært en dag på slanking i mitt 50 år lange liv finnes ikke misunnelig på deg i deg hele tatt 😊 Anonymkode: ee26f...3f2 Hva i alle dager har det med saken og gjøre? Du er ikke « naturlig slank «, du inntar ikke flere kalorier i løpet av uka enn det du spiser. Jeg har heller aldri slanket fordi jeg ikke inntar mer kalorier enn jeg forbrenner og har derfor ikke behov for og slanke meg. Jeg er ikke så glad i kake, og har ikke behov for og spise det på jobb hver fredag. Jeg har selvsagt andre « laster « , jeg liker rødvin og sjokolade . Jeg er slank fordi jeg ikke spiser og drikker mer av det enn jeg forbrenner. Fint at du ikke er missunnelig, hvorfor skulle du være det? Anonymkode: 63bd0...4c6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #82 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt. Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 2c968...de4 Går ann å sette seg ned med dem og ha det koselig uten å stappe i seg kake. Om du vil ha variasjon/endring, så må du bidra. Ta med noe sunt, frukt for eksempel.... Anonymkode: 1929f...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #83 Del Skrevet 22. august Synes det er unødvendig for de fleste spiser nok av sånt hjemme. Jeg dropper lunsjen på fredagene pga presset for det blir mye mas når man takker nei. Slanker meg ikke men er ikke kakemenneske og blir småkvalm og får vondt i hodet av marsipankake (og det har vi mye av). Synes de fleste kaker smaker alt for søtt. Krydder kake og gulrotkake uten søt kremkliss oppå går an. Anonymkode: d87cd...3ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 22. august #84 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, men de kan fortsette og mase. Det er og ikke godta et nei. Jeg er med , jeg drikker kaffe og jeg skravler. Det er en som jeg mener ikke aksepterer et nei, ikke fordi hun tvangsforer meg, men som fortsetter og mase om og spise kake . Hadde « nei takk , ferdig med det « holdt ( det gjør jo det for de fleste heldigvis ) så hadde det ikke blitt slitsomt. Anonymkode: 63bd0...4c6 Da sier du «nå vil jeg ikke at du spør meg mer, jeg har sagt nei» i en tone som gjør at hun slutter. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #85 Del Skrevet 22. august katties skrev (4 timer siden): Jeg driter i at jeg gir andre dårlig samvittighet for at de stapper i seg søtsaker. Deres uvane trenger ikke gå ut over helsa mi. Hvordan i videste verden går det ut over helsa di hvor mye søtsaker andre spiser? Jeg er personlig ikke så glad i søtsaker, så jeg står ofte over kake til fredagskaffen; det er virkelig null problem, og det går faktisk ikke ut over helsa mi på noe som helst slags vis at det befinner seg en kake i rommet. Anonymkode: de327...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #86 Del Skrevet 22. august Så koselig med vafler ❤️ Anonymkode: 9dcef...eaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 22. august #87 Del Skrevet 22. august Dette er en ganske vanlig tradisjon på mange arbeidsplasser. Vi har gulerotkake eller is med nonstop og kaffe. Veldig hyggelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #88 Del Skrevet 22. august Petra200 skrev (23 minutter siden): Da sier du «nå vil jeg ikke at du spør meg mer, jeg har sagt nei» i en tone som gjør at hun slutter. Har gjort det, men mulig jeg må jobbe med tonen. Synes ikke det burde være nødvendig da… Anonymkode: 63bd0...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #89 Del Skrevet 22. august Vaffel til lunsj hver fredag. Koser meg med den. De som ikke vil ha, forsyner seg ikke. Jeg skjønner ikke problemet. Anonymkode: 746c8...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AuroraB Skrevet 22. august #90 Del Skrevet 22. august Hmm...jeg skjønner at mange ikke har et forhold til nøding. Det var veldig vanlig for noen få generasjoner siden og i noen familier henger det litt igjen. Bl.a. i min. Gjester skal være høflig beskjedne og takke nei til kake eller annen servering når de blir spurt ("Å, nei, ikke lag noe styr for min skyld", "Nei takk, trenger ikke kaffe, kanskje bare litt vann") og vertskapet skal, om de er gode verter, nøde gjesten til et stykke, en kopp eller hva det nå skal være ("Ikke noe styr, jeg har kaffe på kanna", "Ta nå et lite stykke, da, den blir stående og tørke om ingen spiser den"). Å ikke nøde en gjest til å forsyne seg er grovt uhøflig. I min slekt lever fortsatt en historie fra femtitallet da det var juletrefest og arrangørene kom inn med kakefat og ropte at folk kunne komme og forsyne seg, og da ingen kom på første rop, så bar de fatene ut igjen. Dette er nok ikke en tradisjon som henger veldig igjen hos folk flest, men det kan jo tenkes at de som "ikke tar nei for et nei" bare tror at du er en godt oppdratt gjest og derfor er kledelig beskjeden og må overtales før du tør å forsyne deg. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #91 Del Skrevet 22. august Dette er vell en av de største ikke-sakene jeg har hørt om. Anonymkode: 52bcb...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 22. august #92 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har gjort det, men mulig jeg må jobbe med tonen. Synes ikke det burde være nødvendig da… Anonymkode: 63bd0...4c6 Da er hun en sånn person hvor det er nødvendig, noen har bare dårlig EQ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #93 Del Skrevet 22. august Jeg kan nesten aldri spise det andre server av sånt pga allergier, men hvis jeg vet om tradisjonen kan jeg ta med noe eget/et tilskudd og da velger jeg selv sunnhetsnivå. Anonymkode: cb411...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #94 Del Skrevet 22. august Jeg har aldri opplevd at noen ikke tåler nei, det er mer sånn at enkelte må kommentere høylytt hvor stappmette de er etter et halvt vaffelhjerte. Virker som noen vil gi dårlig samvittighet for oss som mer enn gjerne forsyner seg flere ganger. Anonymkode: 9cd5f...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. august #95 Del Skrevet 22. august Du får la være å spise det da. Hold deg til kneippbrødet ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #96 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er en typisk, delta om du synes det er koselig og unn da for f andre å kose seg om du ikke vil. Jeg forstår bare ikke at det er mulig å bruke energi på å irritere seg over at folk koser seg.🤷♀️ Anonymkode: 42f13...606 Tror ts mente at de er dem som koser seg som irriterer seg over dem som takker nei. De som takker nei føler seg ofte som den som legger en demper på stemningen selv om man prater hyggelig sammen. Det er jo litt irriterende å se på den som bare sitter der med kaffekoppen i hånda mens man selv gofler i seg? Anonymkode: fac1b...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #97 Del Skrevet 22. august Honey Dew skrev (2 minutter siden): Du får la være å spise det da. Hold deg til kneippbrødet ditt. Typisk passivt aggressivt svar når man føler seg truffet. Anonymkode: fac1b...0f9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #98 Del Skrevet 22. august 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ts mente at de er dem som koser seg som irriterer seg over dem som takker nei. De som takker nei føler seg ofte som den som legger en demper på stemningen selv om man prater hyggelig sammen. Det er jo litt irriterende å se på den som bare sitter der med kaffekoppen i hånda mens man selv gofler i seg? Anonymkode: fac1b...0f9 Jeg synes ikke det er irriterende at andre spiser mindre eller ingenting. Kun når de kommenterer at de er ååå så mette, og at det halve vaffelhjertet er alt som er kalorimessig forsvarlig 😅 Anonymkode: 9cd5f...117 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 22. august #99 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Typisk passivt aggressivt svar når man føler seg truffet. Anonymkode: fac1b...0f9 Hadde aldri kake med på jobb selv om jeg var bedriftseier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. august #100 Del Skrevet 22. august AuroraB skrev (36 minutter siden): Hmm...jeg skjønner at mange ikke har et forhold til nøding. Det var veldig vanlig for noen få generasjoner siden og i noen familier henger det litt igjen. Bl.a. i min. Gjester skal være høflig beskjedne og takke nei til kake eller annen servering når de blir spurt ("Å, nei, ikke lag noe styr for min skyld", "Nei takk, trenger ikke kaffe, kanskje bare litt vann") og vertskapet skal, om de er gode verter, nøde gjesten til et stykke, en kopp eller hva det nå skal være ("Ikke noe styr, jeg har kaffe på kanna", "Ta nå et lite stykke, da, den blir stående og tørke om ingen spiser den"). Å ikke nøde en gjest til å forsyne seg er grovt uhøflig. I min slekt lever fortsatt en historie fra femtitallet da det var juletrefest og arrangørene kom inn med kakefat og ropte at folk kunne komme og forsyne seg, og da ingen kom på første rop, så bar de fatene ut igjen. Dette er nok ikke en tradisjon som henger veldig igjen hos folk flest, men det kan jo tenkes at de som "ikke tar nei for et nei" bare tror at du er en godt oppdratt gjest og derfor er kledelig beskjeden og må overtales før du tør å forsyne deg. Godt poeng... Ikke tenkt på det slik før 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå