Gå til innhold

Kake/vaffler eller annet søppel på jobb...hver fredag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt.

Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. 

Anonymkode: 2c968...de4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hørtes ut som en hyggelig kollega.

Anonymkode: a9adb...25b

Det er jeg jo, svarer folk ordentlig. Er verre med de som ikke godtar at man takker nei til kake.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad vi ikke har den «tradisjonen». Vi har nesten aldri kake, og det er faktisk lov å si nei. 

Anonymkode: 8266d...9de

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er så glad vi ikke har den «tradisjonen». Vi har nesten aldri kake, og det er faktisk lov å si nei. 

Anonymkode: 8266d...9de

Ja, men mange godta ikke et nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer bekymret for lønningspils og det faktum at folk kun samles på fritiden for jobb.

Jeg har flytta lørdagsgodt til fredag, nettopp pga dette. Jeg har som regel smerter i helgene og da er det kjempekoselig å kunne ha den kosestunden med mat, snacks og samtaler. I tillegg er det bra for arbeidsmiljøet at man tar seg tid til å bonde, dele etc.

Hver dag ville vært en uting, men de fleste unner seg noe godt èn gang i uka. 

Anonymkode: 69366...ff7

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men mange godta ikke et nei.

Selvfølgelig godtar folk er nei.

"Jeg liker ikke søtsaker". Kjøp litt frukt og delta. Når jeg ønsker en sunnere variant er det hva jeg gjør. Slettes ikke hver gang jeg spiser sjokoladekake. Folk synes det er hyggelig at man deltar og er sosial.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver dag ville vært en uting, men de fleste unner seg noe godt èn gang i uka. 

Spørs jo hva man ser på som godt. For meg er det næringsrik mat, som et måltid med fisk, grønnsaker og potet :) 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare til å ikke ta, trenger vel ikke reklamere høyt at «nei takk dette søppelet skal ikke jeg ha!» for å vise at du er bedre enn alle de andre. 

Anonymkode: 719a5...2f5

Jeg reklamerer ikke på den måten, takker bare nei.

Selvfølgelig godtar folk er nei.

"Jeg liker ikke søtsaker". Kjøp litt frukt og delta. Når jeg ønsker en sunnere variant er det hva jeg gjør. Slettes ikke hver gang jeg spiser sjokoladekake. Folk synes det er hyggelig at man deltar og er sosial.

Man deltar uten å spise, naturlig det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok best først som sist å lære seg at alle er forskjellige. Noen synes dette er helt innafor, andre ikke. Det finnes altså ikke noe fasitsvar på det. 

Det blir ikke tilrettelagt for allergier på min arbeidsplass så jeg kan aldri spise det som serveres som kos uansett. Jeg sier bare nei takk. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jeg jo, svarer folk ordentlig. Er verre med de som ikke godtar at man takker nei til kake.

Ja, når du har kolleger som brekker opp munnen din og dytter ned kake i halsen din, så er det problematisk. 

Vi andre kan bare si at vi bare drikker kaffe (te, eller vann om man vil)

Anonymkode: 1d1ef...29d

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en typisk, delta om du synes det er koselig og unn da for f andre å kose seg om du ikke vil. Jeg forstår bare ikke at det er mulig å bruke energi på å irritere seg over at folk koser seg.🤷‍♀️

Anonymkode: 42f13...606

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo deres problem. Jeg sier bare nei takk.

Anonymkode: 0731b...6ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å bare ha litt sosiale antenner. Jeg er også motstander av all kake og vafler og godteri som spises på min arbeidsplass, og alle er jo overvektige og har helseproblemer. Men det har jo ikke noe å si for meg. Bare smil og si «takk for tilbudet men jeg spiste en stor lunsj så jeg er mett» og ta deg en kaffekopp for det sosiale. 

Anonymkode: 7873d...240

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spille med, ellers så kjemper du bare i mot og passer ikke inn.

Drikker ikke kaffe jeg heller. Men på det møtet jeg blir tilbudt kaffe,tar jeg den kaffekoppen.

Anonymkode: a5c45...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på min arbeidsplass inkludert meg selv synes dette er en fin ting. Å ha litt utvidet fredagslønsj. Noen tar lite, noen tar masse, noen tar ingenting og det er helt greit og vi er mer opptatt av hva vi selv gjør enn å følge med på fatene til alle andre og det anbefales ts😉 Å bry seg mere om hva du selv gjør enn alle andre mener jeg. Vi er noen og 30 på min arbeidsplass, en er litt overvektig, det er ikke akkurat kaken i fredagslønsjen som er utslagsgivende. 

Takk nei, spis noe annet men en trenger ikke krisemaksimere og lage seg verdensproblemer av dette. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt.

Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. 

Du blir sikkert oppgitt over min kommentar, men jeg er ufør og kan ikke jobbe pga dårlig og sviktende helse. Alt er relativt, men jeg misunner deg jobben din, og at det hver fredag er noe koselig som samler folk litt så en kan slarve litt over kaker og vafler, snakke litt og få innput. Ikke ta dette for gitt, prøv å smile og gi det en sjans. 

Anonymkode: 91be1...52a

• Liker 4
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvor trist det kan være når man selv velger om man vil spise eller ikke? 

Anonymkode: a706f...4c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...