AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #1 Skrevet 22. august 2024 Hei! Vil bare starte med å si at jeg vet at dere ikke nødvendigvis har noe svar på dette, men er samtidig godt å få luftet det og få innspill Kort fortalt har jeg en del traumer fra barndommen i forskjellige arter. Jeg har mesteparten av livet vært i fornektelse og valgt å vende ryggen til alt det vonde og håpet jeg klarte å overse det vekk. Har nå i mitt voksne liv fått ett par episoder med angst og panikkanfall. Nå i det siste har det tatt helt av og føler jeg mister meg selv helt hvor jeg føler at til tider så flykter hodet for å få litt fred og jeg føler jeg ikke er i kontakt med min egen kropp. Jeg har søkt og venter på hjelp. Det rare med alt er at en kjempe stor trigger er å snakke om psyken min og det som er vondt, jeg får panikkanfall og i flere dager blir skikkelig dårlig og alt blir bare tåkete. Jeg klarer virkelig ikke i det hele tatt gå i detalj på det jeg sliter med uten å få en voldsom reaksjon. Er det noen andre som har opplevd dette og alikavell fått nytte av samtaler? Anonymkode: c9587...370
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #2 Skrevet 22. august 2024 Hvis du klarer å finne noen med kompetanse på traumer, så vil de ikke tvinge deg til masse samtaler om traumene dine når du har det slik. Isteden vil de jobbe med å hjelpe deg å regulere følelsene dine, lære deg teknikker for å komme inn igjen i toleransevinduet, lære deg hva som skjer med kroppen din og hvorfor, støtte deg når du blir kjent med grensene dine osv. Dessverre er det svært få med traumekompetanse, spesielt i offentlig sektor, og hvis du faktisk får det er du superheldig. Men ikke la deg presse til å gjennomføre terapi som bare gjør deg dårligere ♥️ Anonymkode: 31948...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå