Hateridioter Skrevet 25. august 2024 #81 Skrevet 25. august 2024 tvertimot skrev (8 minutter siden): Nok deg det når jeg ser dere er her "begge to" på nattestid, du og den anonyme som jeg også mistenker er deg... Nekter å tro at to personer har en like ulogisk og absurd tolkning av ordtaket og at dere begge er natteranglere som svarer i samme tidsrom og underbygger det dere sier like vagt (tross korrigeringen holder på vrangtolkningen på mest absurde vis). Så jeg legger sammen det som blir logisk, noen underbygger egne synspunkter som anonym bruker og noen har sågar flere kontoer for å underbygge det de selv skriver. Jeg forstår ikke at noen kan gidde slik. Det er ikke bare jeg og en anonym bruker (som definitivt ikke er meg) som ikke er enig i din tolkning av ordtaket. Faktisk er alle, unntatt en anonym bruker (som muligens er deg), uenig i din tolkning og bruk av ordtaket. Men igjen, jeg tror du bare er ute etter å kverulere og provosere. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #82 Skrevet 25. august 2024 tvertimot skrev (4 timer siden): Dummeste sprøytet jeg har lest på lenge, her forsøker du åpenbart etter beste evne å forklare din feiltolkning av ordtaket til å passe inn under rammene av slik du etter eget forgodtbefinnende har tolket det, og du gjør det på et sprøtt og absurd vis. At du har fått forklart betydningen av ordtaket og blitt det servert med teskje på logisk vis, du står åpenbart på din feiltolkning og evner i liten grad å justere deg inn mot en rettere tolkning, du står steilt på din vrangtolkning selv om du blir korrigert. Jeg får en grei søndag like fult, så jeg skal la deg få tolke det som du vil uten å forsøke å korrigere deg mer. Jeg gav dette en sjanse, men misslykkes, ikke alle som tar til seg det logiske like lett. Nå er ikke jeg en du hadde diskutert med tidligere. Vi er mange som er uenig med deg. Anonymkode: ed7d2...8e5 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #83 Skrevet 25. august 2024 Jeg synes det høres ut som du sparer ganske mye, mange har ikke mulighet til dette, du gjør det bra. Anonymkode: 739a2...c59
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #84 Skrevet 25. august 2024 Etter å ha lest hele tråden: Det er noe som heter "kverulant" og det er noe som heter "paranoid". Jeg sier ikke mer. Anonymkode: c6c1b...c4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #85 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 0.43): Jeg har en grei jobb mtp økonomi, jeg tjener tett under en million i året, har alene omsorgen for 3 barn i tenårene så di koster en liten nasjons BNP🤪Far betaler ingen bidrag så jeg er alene om alle utgifter til barna, jeg har en sparekonto hvor jeg sparer til jul og bursdager, der setter jeg inn 950 kr i uken, så har jeg en krisekonto hvor jeg også setter inn 950kr i uken, videre sparer jeg i fond 9000kr i mnd, føler jeg sparer å sparer, men får alltid beskjed når jeg tar fond tester at jeg sparer for lite, hva er egentlig vanlig å spare i mnd for en familie? Er redd for å havne i en økonomisk krise å ikke kan betale for meg Anonymkode: 29834...dd5 Kan du linke til disse testene? Anonymkode: 4ce24...694
tvertimot Skrevet 25. august 2024 #86 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er ikke jeg en du hadde diskutert med tidligere. Vi er mange som er uenig med deg. Anonymkode: ed7d2...8e5 Og du forstår åpenbart ikke uttrykket, selv når det blir servert med teskje
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #87 Skrevet 25. august 2024 tvertimot skrev (4 minutter siden): Og du forstår åpenbart ikke uttrykket, selv når det blir servert med teskje 😂 Det er litt morsomt at du jobber så hardt for å drite ut deg selv. Anonymkode: ed7d2...8e5 2 1
Hateridioter Skrevet 25. august 2024 #88 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😂 Det er litt morsomt at du jobber så hardt for å drite ut deg selv. Anonymkode: ed7d2...8e5 Hen har nok skjønt at hen tolker ordtaket feil, men klarer ikke å innrømme det. Eller hen vil bare kverulere 🤔 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #89 Skrevet 25. august 2024 Sofie Maria skrev (På 24.8.2024 den 15.01): jeg er ikke fornærmet, jeg oppfatta det som litt skryt egentlig. Legge ut post og spørre om hun sparer nok når hun sparer over ti tusen i måneden.. Hallo liksom😏 Litt tonedøvt i en dyrtid hvor folk står i matkø på de ulike hjelpestasjonene tenker jeg🤷♀️😉 Men for all del, ts har vært meget flink er ikke det jeg sier. Hva så om det er selvskryt? Ts burde få skryte av det uten å bli kalt tonedøv! Jeg klarer bare å spare tusen kroner i måneden, men tar meg ikke nær av de som klarer å spare mer av den grunn. Anonymkode: 5290c...71f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #90 Skrevet 25. august 2024 Du må jo spare alt. Fyr med brukte eggekartonger, kle merpå deg når det blir kaldt inne, lad telefonen på jobb, gå der du skal, dusj i svømmehall en gang i måneden, gaver blir fysiske tjenester, feks. vaske mottakers vinduer, du kan ønske klippekort til svømmehallen til jul) og lev på luft og kjærlighet ellers. Så tafatt!! Anonymkode: c8761...96e
Sofie Maria Skrevet 25. august 2024 #91 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva så om det er selvskryt? Ts burde få skryte av det uten å bli kalt tonedøv! Jeg klarer bare å spare tusen kroner i måneden, men tar meg ikke nær av de som klarer å spare mer av den grunn. Anonymkode: 5290c...71f men i alle dager da.. jeg tar meg ikke så mye personlig nær som at jeg tar meg nær på vegne av alenemoren som ikke vet om hun skal prioritere strømregningen eller la barna være med på fotball som resten av klassen går på/bursdager til venner eller lignende. Når det gjelder selvskryt er ikke det noe jeg bedriver med og er heller ikke fan av.
rockybalboa Skrevet 26. august 2024 #92 Skrevet 26. august 2024 tvertimot skrev (12 timer siden): Og du forstår åpenbart ikke uttrykket, selv når det blir servert med teskje Hateridioter skrev (12 timer siden): Hen har nok skjønt at hen tolker ordtaket feil, men klarer ikke å innrømme det. Eller hen vil bare kverulere 🤔 Fått meg en god latter av å lese innleggene til @tvertimot. 😂 Tror dere bare kan slutte å få vedkommende til å forstå uttrykket "å spare seg til fant". Dere har selvsagt helt rett, men se på brukernavnet: TVERTIMOT. Det er nesten ironisk at @tvertimot har en tolkning som er det motsatte av det uttrykket egentlig beskriver. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #93 Skrevet 26. august 2024 Du sparer mye! Opptil 13.000kr i måneden? Både i buffer og fond. Tror ikke du bør bekymre deg. Virker som du har romslig økonomi. Hvis du vil ha mer i buffer lett tilgjengelig, så reduser fondssparingen noe en periode. 9000kr i fond er mye og ikke mange som klarer spare så mye i fond hver mnd tror jeg. Flink er du! Anonymkode: 1f1fc...4fe
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #94 Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 6.26): Hvorfor sparer du ukentlig? Spør av ren nysgjerrighet. Anonymkode: 3515e...a1d for jeg har det jeg har av utgifter, noen mnd har jeg ikke penger tilovers for å spare, så trekket skjer ikke Anonymkode: 29834...dd5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #95 Skrevet 13. september 2024 Summeer skrev (På 23.8.2024 den 11.52): Du er på det dyreste punktet når man har barn; tenåringer. De spiser som voksne, må ha voksen klær og sko, og trenger "mye" akkurat nå er ikke da du får spart mest mulig. Renters rente er viktig, men det å gi barna det de trenger i overgangen mellom barn og voksen er enda viktigere i mine øyne. Derfor er det noen år nå der vi må justere ned sparingen fordi kostnadene er på topp før de synker drastisk om noen få år Jeg sparer 10.000 i fond i måneden og 8000 i buffer (bufferen er tom akkurat nå pga store kostnader til vedlikehold siste året og en runde til som kommer i løpet av vinteren). Mannen gjør det samme. Noen måneder må jeg droppe/redusere fondssparingen dersom det er ekstra mye utgifter (som pc til skolestart på videregående feks) Vi er godt stilt økonomisk, men vi har begge jobbet for å komme dit. jeg er alene med utgiftene, kjøpte pc til ungdommen for 12000 så fikk ikke spart denne mnd, men jeg har penger til slike ting, når jeg tenker etter har jeg kjøpt 2 maskiner denne mnd for minste trengte det på skolen, men det får jeg tilbake håper jeg Anonymkode: 29834...dd5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #96 Skrevet 13. september 2024 tvertimot skrev (På 25.8.2024 den 0.09): Du sparer IKKE når du ikke bruker penger på vedlikehold av hus eller bil etc., det er de som sparer så besatt at de lever som fanter, som sparer seg til fanter. En fant er en pengeløs person (de som sparer penger men unngår å holde ting i orden er IKKE pengeløs, de har gjerne mye på konto), men de kan leve som fanter ved å gå i slitte klær, hente seg gratis salt og pepper samt ketchup på McDonalds etc), ikke unne seg noe slik normale gjør - altså leve som fantene som ikke har penger til det uansett). Og uttrykket begynner med det, altså å spare (så de lever som fanter)... Å spare seg til fant!! Lar man ting forfalle, være seg bil eller hus, det er ikke sparing men utelukkende idioti... Å spare seg TIL fant. Man sparer på småutgifter, slik at man ender opp som fant til slutt fordi man får store utgifter seinere fordi man dropper vedlikehold fordi man tror det er sparing. Et tilsvarende uttrykk er:" å spare på skillingen, men å la daleren gå". Anonymkode: 0bfa4...07e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå