Gå til innhold

Panikk for å undersøke nesen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos øre nese hals lege for å undersøke nesen,  men klarer ikke. Får fullstendig panikk.. det er ikke mulig. Virker som alle klarer dette .. er det noen annen måte å gjøre dette på for sånne som meg? Må man ha narkose ? Noen leger her som har noen tips om evt steder som de tar hensyn til slikt? Eller hvordan skal jeg få undersøkt nesen om jeg ikke klarer den undersøkelsen? Det er et seriøst problem

Anonymkode: 27701...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er et seriøst problem, tar du deg seriøst sammen. Det er ikke så mye annet å gjøre 

Anonymkode: dc5af...bcc

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om det er et seriøst problem, tar du deg seriøst sammen. Det er ikke så mye annet å gjøre 

Anonymkode: dc5af...bcc

Jeg klarer ikke.. det går ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg klarer ikke.. det går ikke. 

Jo, det gjør det.

Anonymkode: 67405...75c

Skrevet

Ikke hør på sånne svar som det over. Folk som ikke har hatt en fobi og som ikke har nok empati, vil alltid tro at man bare kan 'ta seg sammen'. En fobi kan være vannvittig hemmende. Jeg har også en fobi i samme gate som din (altså ikke det samme, men relatert til helse), og jeg har en fastlege som vet om det, og tar hensyn til det. Narkose er en mulighet, fobibehandling er også en mulighet. Snakk med fastlegen din, og om hen ikke viser forståelse, finn en ny. Det finnes hjelp.

Anonymkode: 32b86...d79

Skrevet

Kan du få beroligende? Og da gjerne nok, så du blir ganske slått ut.

Jeg måtte ta en undersøkelse på sykehuset en gang, som jeg virkelig slet med, og fikk så bra med beroligende at jeg sloknet helt.

Sønnen min har skikkelig ille sprøyte skrekk, og verst er den hos tannlegen. Så han får beroligende der, og da er alt bare fantastisk, og han ler og tuller, og tannlegen kan få gjøre hva hun vil.

Anonymkode: 87525...346

Skrevet

Jeg fikk sånn slange ned i nesen, ned til svelget. Det gikk veldig bra. Er det det du er redd for? Hv er du redd for? 

Anonymkode: ed230...ca0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk sånn slange ned i nesen, ned til svelget. Det gikk veldig bra. Er det det du er redd for? Hv er du redd for? 

Anonymkode: ed230...ca0

På meg så er det smertefullt pga noe rart oppi nesa. Kommer noen cm opp der så gjør det skikkelig vondt. Klarer bare ikke. Får helt panikk

• Liker 1
Skrevet

Takk det samme! Fikk totalt panikk selv. Skulle ned i svelget. Legen ble sint og sa alt var psykisk. Fikk vel flashback etter å ha blitt tvangs sondet engang..mye er lett for andre å si. Jeg fikk aldri tatt den undersøkelsen,men plagene gikk heldigvis over etterhvert.

Anonymkode: e7215...cf2

Skrevet

Når jeg ble undersøkt i halsen fikk jeg beroligende medisin. Sykepleier visste at jeg var redd og holdt meg i hånden og strøyk meg på ryggen. Da greide jeg å gjennomføre. 

Det finnes ganske mange ok tilstander som er mellomting mellom ingenting og narkose.

Anonymkode: 7e1a0...0bc

Skrevet

Hadde narkose når det var i halsen, har blitt utsatt for ting før så det var helt uaktuelt uten!

I nesen er helt forferdelig det lange tykke stålrøret de bruker som ikke kan bøyes, kanskje du kan få noe beroliggende? Evt mr?

Anonymkode: 79678...4e3

Skrevet

Jeg har noe lignende. Jeg informerer spesialist om at jeg har angstreaksjoner, hvorfra de kommer og at hen får reaksjoner. Så gjennomfører jeg, og går inn i en periode på to til fire uker med påfølgende stress så kraftig at jeg ikke får gjort stort.

Jeg skal ta opp med fastlege at vi bør se på muligheten til alternativer, samt muligheten for hjelp/ omsorg i perioden etter. Jeg må på årlige behandlinger av denne typen.

I ditt tilfelle lurer jeg på om full narkose kan vurderes som en løsning.

Anonymkode: fbf52...fc0

Skrevet

Jeg brakk nesa for noen år siden og fikk helt panikk når de dyttet pads med bedøvelse inn i nesa for å bedøve meg. Løp ut derfra, men bestilte ny time å prøvde igjen. Like ille da. Til slutt gav de meg bedøvelsesspray istedenfor. Mye bedre! Kanskje det er måter å gjøre undersøkelsen din på slik at du takler det?

Anonymkode: f0231...b83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...