AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Hvordan fikk du annen jobb, gjerne kontor? Har høyere utdannelser, men ingen vil ansette meg. Har alltid fått skryt for jobben jeg gjør, men nå begynner jeg å miste håpet. Vet ikke om det er ansiktet mitt eller den beskjedne personligheten min som ødelegger alt, kanskje en dårlig miks av begge to. Poster på både linkedin, facebook, tiktok og SoMe. Føler meg som den eneste i verden som ikke engang kan få jobb gjennom nettverket. Det er liksom ingenting der ute, jeg holdt nesten på å få en BPA-jobb, men dette er et felt jeg ikke føler meg egnet for fordi jeg ikke takler nærvær så godt. Jeg kan bli prostituert, og det ser ut som det er veien det går, men jeg foretrekker ærlig arbeid og riktig skatt, til og med dette kan ikke folk hjelpe meg med når jeg spør om råd. Tenk å sitte så mange år på skolebenken og gjøre "alt riktig" kun for å ende opp som prostituert. Anonymkode: 8c4d1...292
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Du vil heller bli prostituert, fremfor å jobbe med deg selv og det du selv kaller beskjeden personlighet? Ta deg selv i nakken, gå til en life coach, eller se YouTube videoer, hør på podcaster, les bøker om hvordan du blir en bedre versjon av deg selv og måten du presenterer deg på, i profesjonelle sammenhenger. Anonymkode: 68432...197 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan fikk du annen jobb, gjerne kontor? Har høyere utdannelser, men ingen vil ansette meg. Har alltid fått skryt for jobben jeg gjør, men nå begynner jeg å miste håpet. Vet ikke om det er ansiktet mitt eller den beskjedne personligheten min som ødelegger alt, kanskje en dårlig miks av begge to. Poster på både linkedin, facebook, tiktok og SoMe. Føler meg som den eneste i verden som ikke engang kan få jobb gjennom nettverket. Det er liksom ingenting der ute, jeg holdt nesten på å få en BPA-jobb, men dette er et felt jeg ikke føler meg egnet for fordi jeg ikke takler nærvær så godt. Jeg kan bli prostituert, og det ser ut som det er veien det går, men jeg foretrekker ærlig arbeid og riktig skatt, til og med dette kan ikke folk hjelpe meg med når jeg spør om råd. Tenk å sitte så mange år på skolebenken og gjøre "alt riktig" kun for å ende opp som prostituert. Anonymkode: 8c4d1...292 Du takler ikke nærvær så godt, men du kunne vært prostituert.... Anonymkode: 1cc56...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du takler ikke nærvær så godt, men du kunne vært prostituert.... Anonymkode: 1cc56...8ea Jeg har jo nesten ikke noe annet valg. Jeg VIL ikke være prostituert altså, men hva skal man egentlig gjøre når man ikke får jobb? Anonymkode: 8c4d1...292 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har jo nesten ikke noe annet valg. Jeg VIL ikke være prostituert altså, men hva skal man egentlig gjøre når man ikke får jobb? Anonymkode: 8c4d1...292 Da hadde jeg heller gått for BPA jobben du sier du nesten fikk. Anonymkode: 1cc56...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg heller gått for BPA jobben du sier du nesten fikk. Anonymkode: 1cc56...8ea Men den fikk jeg jo ikke? Anonymkode: 8c4d1...292
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men den fikk jeg jo ikke? Anonymkode: 8c4d1...292 Du skrev at du nesten fikk den, men at du ikke føler deg egnet fordi du ikke takler nærvær så godt. Forstod det da som at det var du som ikke var interessert i jobben. Og lurte derfor på hvordan du alle dager kunne vært prostituert istedenfor. Anonymkode: 1cc56...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Du må begynne å øve på å selge deg selv inn som en attraktiv arbeidstager. Hva er dine kvalifikasjoner, dine sterke sider, hva er bra med din personlighet etc.? Dette er ting du må hente frem og vise både i søknader og på intervju. Du trenger ikke være en type "her kommer jeg og jeg er såååå hipp og fremoverlent", bla bla bla, men du må vise deg tilstrekkelig frem og fremsnakke dine kvaliteter slik at noen vil ønske å satse på deg. Anonymkode: c2103...1bc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Du må flytte. Det ER jobber å få. Men man må være villig til å akseptere jobber som ikke er drømmejobben. Flytte, annet fagområde, mindre ansvar, vikariat etc. Du må også få noen til å se på søknadene dine, og CV. Er de bra skrevet? Anonymkode: 94e64...f0a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Kutt ut selvmedlidenheten og den passive aggressive tonen. Jobb med deg selv! Anonymkode: 92519...7d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har jo nesten ikke noe annet valg. Jeg VIL ikke være prostituert altså, men hva skal man egentlig gjøre når man ikke får jobb? Anonymkode: 8c4d1...292 Det finnes da drøssevis av muligheter hvis man bare er litt kreativ og tenker utenfor boksen. Helt sykt at du i det hele tatt tenker på prostitusjon. Det er så ille at jeg stiller meg spørsmålet om du tuller eller ei. Anonymkode: 565b3...d6f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 Du takler ikke nærvær? Så du vil ikke møte opp på jobben mener du? Eller er det å være nær folk du mener? Lagerjobb må jo være genialt om man ikke får andre jobber. Godt betalt og om du ikke liker å være i nærheten av andre så er det jo også lite kontakt. Hver og en gjør sin jobb. Hadde du taklet andre mennesker ville ringevikar i helsevesenet vært et supert alternativ. Anonymkode: f00a4...89c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 Meld deg som ringevikar i kommunen ( feks barnehage ), der er det nesten alltid behov - og da gjør du hverfall noe mens du leter. Anonymkode: c8a79...cf6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kutt ut selvmedlidenheten og den passive aggressive tonen. Jobb med deg selv! Anonymkode: 92519...7d7 Kutt ut den spydige tonen! Anonymkode: f3d6c...85a 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 Du er ikke alene selv om du føler deg alene. Jeg får meg heller ikke jobb via nettverket. Har et så og si ikke eksisterende nettverk. Det er mye mer enn bpa og lager om du ikke kunne tenkt deg deg. Hva med søke seg til andre deler av landet? Finnmar som eksempel. Gjør noe nytt. Utvid komfortsonen. Du kan mer enn du aner, men du har ikke oppdaget halvparten ennå. Kontorjobb kan være så mye. Hvilke kontorjobb er du ute etter? Anonymkode: 13340...abe 1
Portia Catonis Skrevet 23. august 2024 #17 Skrevet 23. august 2024 On 8/22/2024 at 12:18 AM, AnonymBruker said: Hvordan fikk du annen jobb, gjerne kontor? Har høyere utdannelser, men ingen vil ansette meg. Har alltid fått skryt for jobben jeg gjør, men nå begynner jeg å miste håpet. Vet ikke om det er ansiktet mitt eller den beskjedne personligheten min som ødelegger alt, kanskje en dårlig miks av begge to. Poster på både linkedin, facebook, tiktok og SoMe. Føler meg som den eneste i verden som ikke engang kan få jobb gjennom nettverket. Det er liksom ingenting der ute, jeg holdt nesten på å få en BPA-jobb, men dette er et felt jeg ikke føler meg egnet for fordi jeg ikke takler nærvær så godt. Jeg kan bli prostituert, og det ser ut som det er veien det går, men jeg foretrekker ærlig arbeid og riktig skatt, til og med dette kan ikke folk hjelpe meg med når jeg spør om råd. Tenk å sitte så mange år på skolebenken og gjøre "alt riktig" kun for å ende opp som prostituert. Anonymkode: 8c4d1...292 Hva sier CV'en din? Hvilke utdannelser har du? Hvilke jobber søker du? Søker du kun i hjemkommunen, eller i hele landet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå