Gå til innhold

Plagsom svette i overgangsalderen - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i tidlig overgangsalder, og svetter sol en gris på grunn av hetetokter. Til og med rett etter dusjen lukter jeg svette. What to do? Sånne aluminium-deodorant fra apoteket tåler jeg ikke, får store sår under armene. 

Anonymkode: 78731...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Østrogen og progesteron fikser det. Snakk med gynekolog.

Anonymkode: 3815d...828

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Østrogen og progesteron fikser det. Snakk med gynekolog.

Anonymkode: 3815d...828

Vi har ikke privat gynekolog her jeg bor, har bestilt time hos fastlege om 1,5 måned og håpet at hun henviser meg til en offentlig en. Men der er vel ventetid i mange måneder?

Skrevet

Fastlege kan skrive ut østrogen og progesteron. Jeg fikk av legen forrige uke, allerede bedre mtp svette. 

Anonymkode: dffe8...0dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har ikke privat gynekolog her jeg bor, har bestilt time hos fastlege om 1,5 måned og håpet at hun henviser meg til en offentlig en. Men der er vel ventetid i mange måneder?

Det koster vel en tusenlapp for privat gynekolog. Det kan du sikkert ta deg råd til.

Anonymkode: 4aa02...80c

Skrevet

Jeg brukte Biotherm deodorant da jeg stinka svettet uansett hvor renslig jeg var. Det var eneste deo som fungerte for meg, brukte den med lyseblå kork. 

Anonymkode: 0d381...d3e

Skrevet

Vichy deodorant hjalp meg veldig mye.  Den er dyr, men vel verdt det. 

Skrevet

På meg hjalp Gevita She Overgangsalder, kjøpt på apoteket. Jeg tror egentlig ikke på slike produkter, men den hjalp, merkelig nok 😃

Anonymkode: 05856...225

Skrevet

Fastlege kan fint skrive ut hormoner basert på symptomer, bare å kontakte dem :)

Anonymkode: a8616...e1b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det koster vel en tusenlapp for privat gynekolog. Det kan du sikkert ta deg råd til.

Anonymkode: 4aa02...80c

Vi har ikke privat gynekolog her jeg bor. 

Skrevet

Jeg badet i svette, natt og dag. Fikk  hormontabeletter av fastlegen, det hjalp . Kunne ikke leve sånn, alt var vått. 

Anonymkode: 3e9e5...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...