AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg kjøpte to plagg av en selger på tise. Jeg har en del klær av dette merket og det er helt tydelig at de er falske (materialet er i svært dårlig kvalitet, logo litt rar, merkelappen er ikke slik de pleier å være i det hele tatt, ingen lapp inne på siden av plagget som det pleier å være, ser bare ikke riktig ut). Jeg betalte med vipps utenfor tise siden kjøper ønsket det (har lært leksen min der). Hva ville dere ha gjort? Det dreier seg ikke om mye penger (under 500 kr), men det er kjedelig siden jeg hadde gledet meg til å bruke disse nye klærne. Hvordan ville dere ordlagt dere for selger hvis dere tok det opp? Det kan jo godt hende at hen ikke visste at det var falske plagg, så jeg vil ikke være kjip. Men når jeg går inn på profilen igjen ser jeg at hen har lagt ut mye shein osv, så kanskje hen faktisk visste det. Helst vil jeg sende klærne tilbake og få refusjon, men det tviler jeg på at selger ønsker. Anonymkode: d59fd...f1c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Uten kjøpebeskyttelse kommer du ingen vei. Du får ta det som en bokstavelig lærepenge. Anonymkode: 3ffa9...182 1
Sirah Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Jeg ville begynt med å sende selger en melding. Om ikke selger er interessert i å ta varen igjen eller i det minste gi deg en refusjon så ville jeg rapportert selger til Tise. De bruker å ta slikt veldig alvorlig,
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Det ble en lærepenge for deg, og i og med at den ikke var så dyr heller, så bør du bare la det gå tenker jeg. Det er sjansen du tar ved å handle på tise, og når du ikke bruker sikkerhetsmekanismene du har i forhold til betaling må du vel bare takke deg selv.. Anonymkode: 6eb02...53c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Du kan jo først be om retur og penger tilbake, om du får negativt svar kan du skrive at du rapporterer at vedkommende selger falske varer dersom ikke kravet ditt etterkommes. Uten å kjenne til Tise regner jeg med at selgere kan kastes ut på det grunnlaget og det har nok selger lyst til å unngå Anonymkode: 3eb8a...637
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #6 Skrevet 22. august 2024 Når jeg kjøper brukt merkevarer spør jeg alltid om varen er ekte. Ja selger kan juge, emn jeg vil ha det skriftlig slik at det er mer klar svindel. Har ikke opplevd å få falske varer, emn hadde det skjedd hadde jeg først kontaktet selger og bedt om retur, Nekter selger hadde jeg opplyst om at jeg da kom til å anmelde, og så gjort det. De fleste ville nok betalt tilbake for å unngå anmeldelse. Anonymkode: b5007...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå